čtvrtek 21. května 2015

Marmeláda z kiwi a banánů

Tenhle článek bude o tom, jak mě Blanka Milfaitová a její kniha Příběh opravdové vášně přiměly k akci. 
Marmelády zbožňuji a strašně ráda je vyrábím. 
Každý rok více a každý rok se jich nedostává. 
A protože do našeho sezónního ovoce a zeleniny ještě nějaký ten pátek zbývá, rozhodla jsem se k exotickému experimentu. 

Marmeládě z KIWI  a BANÁNŮ! :-) 


Chuťově je marmeláda moc dobrá, ale obávám se, že Blanka by ji označila za obyčejnou rozvařeninu :-) 
Pro mě je nejdůležitější, že jsem si poprvé zkusila hned dvě alternativy při marmeládové výrobě.

Za prvé, že jsem doslazovala datlovým sirupem. 
A hlavně za druhé, jsem zahušťovala mořskou řasou agar agar! 


A protože jsem se nikde nedokázala dočíst, jaké množství agaru je třeba do marmelády použít, 
uvádím zde pro pořádek, popřípadě pro inspiraci dalších zájemců, můj postup. 

Marmeládu jsem vařila z 1,5 kg ovoce (půl napůl banán/kiwi). 
Nejprve jsem ovoce pokrájela, hodila do hrnce prohřívat, poté jsem přidala datlový sirup podle chuti a nakonec jsem ve 100ml vody rozmíchala půl sáčku, tedy 5g agaru. Přilila k ovoci a promíchala. 
Pár minutek povařit, ale protože se mi marmeláda zdála ještě dost řídká (na můj vkus, někdo má třeba raději tu tekutější), rozmíchala jsem zbylých 5g agaru v dalších 100ml vody. Poté marmeláda opravdu zhoustla, skoro až zželatinovatěla (existuje takové slovo?). :-) 

Příště zkusím o trochu méně agaru, prostě budu experimentovat, aby konzistence i chuť byla ideální. 
Velké díky Blance ještě jednou za její knihu a příběh! 
Tentokrát jsem zvolila kompromis v podobě dováženého ovoce, protože naše domácí zásoby jsou vyčerpány,
 ale chuť na marmošku zůstává! 
Příště už to bude z echt domácích zdrojů! 
Těším se!
A ten sajrajt Gelfix se může jít na věčné časy se svými fuj přísadami vys... VYSYPAT! :-)


Marmeládu jsem hned použila jako náplň do muffinů podle Hanky Zemanové. 
Tj. špaldová celozrnná mouka, BIO tvaroh, javorový sirup, para ořechy, čokoláda a uprostřed nová marmeláda!
 Prostě samé príma extra suroviny! 
Mňam! 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)