středa 6. května 2015

PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ


Pracovní prostředí, které má aktuálně dvouletý Mikulášek v obýváku. 
Jelikož se celý den pohybujeme převážně jen v obývací a kuchyňské části domu (samozřejmě kromě zahrady), tak musíme v tomto prostředí koexistovat s větším než malým množstvím hraček a pomůcek. 



Proto jsme v IKEA koupili tyto dvě policové komody ze systému STUVA.
Na pomůcky, které by se jinak těžko skladovaly, jako jsou například kostky nebo autíčka,
 jsem ušila látkové košíčky s indiánským motivem. 



Není to sice úplně podle montessori pedagogiky, to by těch "hraček" muselo být podstatně méně a hlavně by měly být viditelně vystavené, ale rozhodně je to lepší, než mít všechny věci namrskané v obřích plastových boxech bez jakéhokoliv systému a přehledu. 
Dítě se tak podle mého soudu lépe učí pořádku, jelikož si vytáhne věc, se kterou si chce hrát a poté ji zase vrátí zpět na své místo. 






Čtenářský koutek se stolečkem a židličkami je u nás také v časté permanenci. 
V rohu je opřená bavlněná podložka, kterou si může Mikulášek rozložit na zemi, a na ní pracovat, pokud nechce sedět u stolu. Tady jsem se opět inspirovala montessori pedagogikou. 
Kromě toho, že na rozloženou podložkou dává dítě najevo "tady bydlím já" je to také skvělá motorická pomůcka, kterou se dítě naučí rozrolovat a pak zase smotat a uklidit na své místo. 


Knihy jsou vystaveny čelem dopředu, tak aby si dítě mohlo lépe vybrat. Knihy často měním podle aktuálního zájmu Mikuláše. Pokud chce nějakou, která vystavená není, jednoduše si zajde do velké knihovny, kde jsou knihy řazeny klasicky a vybere si ji tam. 
Lampa má spínač na zemi, takže si může Mikeš kdykoliv podle potřeby rozsvítit. 
Židličky a poličky jsou opět IKEA a stoleček je na míru vyrobený od truhláře. 
Ten úžasný plakát o lásce, která jest sladší nežli jablíčko je z jednoho čísla Klobouku na pařezu a zakrývám jím malířskou výzdobu, kterou si svůj tvůrčí koutek vyzdobil Mikulášek, alias zneuznaný Picasso :-))  

9 komentářů:

  1. Dobry vecer, Veroniko,
    inspiruji se na Vasich strankach na ulozne prostory pro hracky. Moc se mi libi Vase reseni s kosiky a policovym dilem. Rada bych se zeptala, zda ti Stuvu mate hlubsi ci nikoli, co je pro ditko lepsi? a jeste bych se rada zeptala na ty apartmi site kosiky-cim je vyztuzujete? ronar? a daji se zvolenou vyztuzi vyprat?

    diky za odpoved a at se Vam dari-tesim se na Fler obchudek ;-))
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím a děkuji! :-)
      Stuvu máme tu hlubokou, pro to dvou a víceleté dítko už mi to připadalo praktičtější.
      A košíky jsou opravdu vyztužené nažehlovacím ronofixem nebo ronarem, co zrovna mám po ruce :-) Určitě se vyprat dají, stačí je pak jen přežehlit :-)

      Vymazat
    2. Diky za odpove, ani jsem v ni nedoufala,'diky, ze jste prekvapila...
      Mam jeste jednu technickou otazku: vyztuzujete i dna? a jaky je prumerny rozmer boxu?

      diky a klidne Vanoce Vam i Princovi preji...
      Hana

      Vymazat
    3. Hani, já to šiju ze dvou obdélníků, takže vyztužuji úplně všechno.
      Jeden návod je třeba tady http://birchfabrics.blogspot.cz/2013/08/tutorial-fabric-bins-featuring-fort.html
      Ale já to šiju ještě trošku jinak - stříhám prostě dva obdélníky, sešiji ze tří stran z rubu a pak ty rohy jakoby přehnu švy k sobě a prošiji a sestřihnu, aby vzniklo dno..
      Juj, tak už jsem našla! Tady! :-) http://vlijtig.blogspot.cz/2008/11/here-it-is.html
      Ať se dobře šije!

      Vymazat
    4. Mnohokrat diky Veroniko. Zkusila jsem to na necisto na nekolika papirech poskladat, ale uspech se dostavil a nakonec jsem papir slozila tak, jak jste napsala...diky diky moc!!
      Mohu se jen zeptat, jak velkou latku pouzivate, aby kosik byl velky jako na obrazku do policky? a v jake fazi davate ten ronar?
      diky
      zdravi
      Hana

      Vymazat
    5. Ronofix nažehluju jen na tu vnější látku a to hned po nastříhání, teprve potom šiju a skládám ty rohy. Jak velkou látku používám nevím, já prostě střihnu dva obdélníky, musíte to zkusit. Tuším něco okolo 40-50cm na šířku a 35-40cm na výšku, klidně i více. Musíte jich zkusit pár ušít, pak už budete vědět, jakou velikost přesně potřebujete :-)

      Vymazat
  2. Prohlizela jsem si fotky kosicku a jak to sijete? vzdyt tam nejsou videt zadne svy?

    Hana

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)