středa 6. května 2015

Skladování hraček

V návazností na předchozí post mě tak napadá napsat ještě pár slov ohledně skladování hraček a pomůcek pro dítě.
Jak už zaznělo, nemám ráda plastové boxy. Ano, vejde se do nich hodně a třeba na lego mohou být praktické, ale jinak se mi nelíbí a nepovažuji je za šťastnou volbu pro ukládání věcí a hraček zcela odlišných povah. Dítě se pak nenaučí rozlišovat a mít ve věcech pořádek, obávám se, aby pak nemělo nepořádek i v životě :-) 

Takže zde je trochu inspirace od nás.
Možností je samozřejmě nepřeberné množství. 
Od háčkovaných či pletených košíčků, po ty ušité. Košíky z papíru, krabice z papíru, proutěné košíčky, látkové vaky atd atd.  
Ze všeho nejvíc ale miluji, když jsou v látkovém košíku třeba dřevěné voňavé kostky, hračka z ovčího rouna nebo třeba valounky polodrahokamů. To mi vždy potěší smysly. Takové krásné podněty nabízí hlavně škol(k)y s waldorfskou pedagogikou :-) 

 Indiánské košíčky už znáte z předchozího příspěvku. 
Tyto u nás momentálně vedou prim. 



Tyhle koše s kulatou základnou jsem šila v zimě na Mikuláškův svátek. 
Dostal totiž velkou stavebnici s vláčkodráhou a já o ni nechtěla neustále zakopávat. 
Do košíčku se stopkami tedy ukládáme koleje a mašinky. 
Ze stejné látky má Mikulášek ode mě ušité povlečení do postýlky. 


Do koše s pruhy a hvězdami dáváme Lego Duplo.
Fotografie nejsou zrovna z těch nejkvalitnějších, fotila jsem v noci za umělého světla, 
když jsme aranžovali překvapení pro Mikuláška na jeho sváteční den. 



S pastelkami si asi ví rady každý. :-)
To já jen mám tuhle fotografii moc ráda.
Tak šup s nimi do hrnečku!


Tyhle košíky jsem šila na zakázku pro malého chlapečka, 
který si prý do nich ukládá knížky a leporela na které jsem mu prý stejně dala tip já. :-) 
Tak ať dobře slouží, Vojtíšku! 

Tenhle stahovací vak je skvělý na stavebnice s mnoha malými dílky. Nikam se totiž ani při přenosu dítětem nepoztrácí. Stačí ušít oboustranný vak sešitý ze tří stran a nahoře vyrobit tunýlek pro tkanici, kterou protáhnete a stáhnete jí celé dílo. 




Tyhle sovičkové košíky byly moje úplně první. 
První pokusy o přehlednější skladování hraček. 
Jak můžete vidět, jeden nám slouží (dodnes) pro ukládání leporel a druhý byl využíván jako shromaždiště všech Mikuláškových pokladů, které ukořistil a několik měsíců se bez nich kdysi nehodlal obejít. Třeba nefunkční ovladač nebo můj! krejčovský metr! :-)) 


Není na tom zase tak mnoho těžkého. Stačí bavlněná látka, ronopast či ronofix na vyztužení, stroj a trocha odhodlání.
Když to zvládnu ji - Vy také!! :-) 


4 komentáře:

  1. Krása, krása, krása. Nebýt MK, tak o Tvém blogu vůbec nevíme :-). Můžu se zeptat, jak silný ronofix jsi použila? Jsem naprostý začátečník, stroj mám doma druhým rokem a zatím ho obcházím velkým obloukem, ale třeba se do toho taky pustím :-). Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ronofixu či ronopastu jsou tuší tři kategorie? Tak asi tu střední :-) Záleží, na co to je. Pokud na ten košík, který má trošku větší rozměry, tak raději ten středně silný nebo možná i ten nejsilnější. Vyzkoušela jsem všechny tři a se všemi se dobře pracuje.

      Vymazat
    2. Děkuji, vyzkouším. A máš nějaké oblíbené/osvědčené stránky? Vím, že je toho hodně, začátečník se v tom ztrácí :-

      Vymazat
    3. Ano ne, tohle raději kupuji osobně v kamenném obchodě. Třeba latkyrudolf.cz (tam chodím právě do toho kamenného), ale mají ho i na mnoha jiných e-shopech s bavlněnými látkami. Bude to všechno jedno a to samé :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)