neděle 14. června 2015

Kosmetické okénko

Rozhodla jsem se po nedávné zásilce z Nobilisu nafotit a sepsat moje zkušenosti s přírodní kosmetikou pro ženy. 
Značce Nobilis Tilia zůstávám věrná už hezkou řádku let. 
Několik přípravků (hlavně z dekorativní kosmetiky) používám i od jiných značek (Lavera, Weleda..),
 ale Nobilis u mě vítězí na plné čáře. 

Proč?
Protože je to solidní poctivá firma, která vyrobí v Čechách, vede ji úžasná žena, 
kterou chovám ve velké úctě a především proto, že se mi prostě po všech experimentech osvědčila nejlépe. 
Moje pleť a kůže je odjakživa silně přecitlivělá, zánětlivá, nesnesu žádné parfémované přípravky nebo konzervační látky z ropy (parabeny, parafín) apod. 

Přírodní kosmetika pro mě tudíž byla už před mnoha lety jedinou volbou, jelikož po všech komerčních přípravcích jsem byla leda tak opuchlá, několikrát mi dokonce kůže na obličeji prakticky slezla dolů. Najde se občas šetrný přípravek i v klasické kosmetice, který mi neuškodí, ale je to jako hledat jehlu v kupce sena, nemluvě o tom, že ropné produkty, silikony a další sajrajty si na svoji drahocennou kůži prostě patlat nehodlám! Na to se mám moc ráda. :-) 

Značky, které se nestydí prezentovat jako výrobci přírodní kosmetiky a přitom do ní mají na hony daleko, bych zakázala, jelikož je to normální klamání spotřebitele! Stačí otočit kelímek nebo lahvičku a hledat ve složení parabeny, parfémy a jiné "dobroty" a každému hned musí být jasné, že tohle přece nemá s přírodou nic společného. I když vlastně - ropa je také přírodní produkt, že???! 


A tady už jsou fotografie mých nejoblíbenějších produktů. Hezky pohromadě. 
Saloos hydrofilní odličovací olej. Po něm přichází na řadu květová voda. Růžová popřípadě tymiánová podle stavu pleti (růžová při běžné péči, tymiánová při zánětlivé). 

Obličejový olejíček Monet, který úchvatně voní a navíc pěstuje pleť do hebkého sametu.

Čas od času aplikuji peeling s lávovou zemí, který zanechá pokožku fantasticky hebkou, vláčnou a čistou. 

Na tělo používám BIO argánový olej, který si nakapu do dlaně a pokud chci, přikapu nějaký éterický olejíček. Na tělo a především nohy moc ráda použiji přírodní samoopalovací krém, který skvěle funguje! 
A nakonec ještě deodorant Cedr a santal, který omamně voní a především neskutečně účinně funguje! Vyzkoušela jsem mnoho přírodních deodorantů, ale tento je bezkonkurenční! 

Hydrofilní olej Fema pro intimní hygienu mohu vřele doporučit každé ženě.

Z dekorativní kosmetiky potom BB krém od Lavery a řasenka od Alverde. 

Nejraději na této kosmetice mám to, jak je variabilní. 
Květové vody můžete používat jako tonikum, jako toaletní vodu, při různých kožních potížích u sebe nebo dětí, nebo jako osvěžovač vzduchu. Také lze nakapat do koupele nebo do lázně při napařování obličeje. Růžovou vodu na mě dokonce manžel stříkal během porodu! Neskutečně mě osvěžovala! 

Do základních přírodních olejů můžete přidávat pravé éterické oleje a přizpůsobovat si tak složení momentální náladě či fyzickému stavu. O éterických olejích a jejich účincích rozhodně napíši samostatný článek! Olejíčků jsem vyzkoušela už mnoho. Nejraději mám asi meruňkový nebo makový. Když jsem makovým olejem namazala Mikuláše jako miminko, myslela jsem, že ho potom celého sním - voněl jako makové buchty! :-)  

Z šampon na vlasy u mě favorizují tyto čtyři kandidáti, které s oblibou střídám podle stavu vlasů. 
Nejčastěji a nejraději mám asi ten s rakytníkem od značky Siberica. Hned za ním je Weleda ovesný šampon! 

A nesmíme zapomínat na zuby! Nejraději kupuji tuto modrou pastu od Lavery.
Po několika experimentech se nám doma osvědčila nejlépe. Funkčností i chutí.
Bambusový kartáček je nezbytná výbava správné lesany! :-)) 

Jak jste na tom s kosmetikou Vy? Jaké jsou Vaše oblíbené přírodní produkty? 


4 komentáře:

  1. Dobrý večer. Jakou prosím používáte kosmetiku pro syna a zubní pastu ? Já si po přečtení Vašeho článku zkontrolovala těl.mléko, které nám doporučila lékárnice a nestačím se divit. Děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, chystám na kosmetiku pro dítě samostatný článek, pokusím se na něm co nejdříve zapracovat. :-) Pastu používá Jack n´ Jill http://www.curanatura.sk/jnjprodukty.php a k tomu bambusový kartáček..

      Vymazat
  2. Také by mě moc zajímalo co používáte pro malého přimlouvám se za článek děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, na článek myslím už neskutečně dlouho, nafoceno to více méně mám, jen to dát do kupy! Děkuji za upozornění, dám se do toho přednostně! :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)