čtvrtek 11. června 2015

Příběhy z konce předměstí

Pravděpodobně nebudete znát autora, kterého Vám chci dnes představit.
Ale je nejvyšší čas to napravit! 


SHAUN TAN
 je australský spisovatel a především výtvarník.
V roce 2011 získal cenu Astrid Lindgrenové a v roce 2012 natočil vlastní krátký animovaný
film The Lost Thing, za který získal dokonce Oscara. 

Jeho knihy jsou .... neskutečné. Snové. Surrealisticky nadpozemské.  JINÉ. 

Jeho velkolepé dílo Nový svět představím až v dalším příspěvku.. 
Tentokrát Vám chci ukázat Příběhy z konce předměstí. 
Tuhle útlou krásnou knížečku totiž právě čteme při odpoledním uspávání a tolik se nám líbí!


Shaun Tan má nezaměnitelný rukopis. 
Jeho kresby si každý bez ohledu na věk nebo čtenářskou zdatnost ihned oblíbí. 
Když čtete jeho knihy, máte pocit, že vedle Vás sedí sám autor.
Jednotlivá slova, či spíše jejich význam a kontext se Vám zarývají hluboko pod kůži. 
Nádherné, až mystické kresby Vás zahřejí u srdce. 
Text je vždy prazvláštní, většinou nevíte, co máte čekat. 
Vyústění příběhu není nikdy jednoznačné.  
Tan se dotýká hlubokých témat s nekonečnou lehkostí. 
Znáte ten pocit, kdy Vám autor právě čtené knihy "mluví" či spíše píše z duše. 
Přesně tak se cítím při čtení jeho knih i já.

Tanovy knihy a kresby mohou v mnohém připomínat známého českého autora Petra Síse.
 Sám Shaun Tan se k inspirací Sísovím dílem hrdě hlásí. 


V knize naleznete patnáct poetických, dojemných, vážných, absurdních a hlavně nevšedních příběhů. 

Mezi nimi i Erika, který vyšel i jako samostatná mini kniha, kterou máme doma také... 


 Příběhy se od sebe často naprosto liší. Jak grafickou úpravou, tak tematikou.
Ostatně, posuďte sami... 








Shaun Tan rozhodně stojí za pozornost. 
I za přečtení. 
Je skvostný, neobyčejný a ...... 

čtěte ho! A já tu nebudu muset plýtvat superlativy! :-) 


1 komentář:

  1. Ta je krásná. Asi ji potřebuju do knihovničky. :) Od Petra Síse mám knížku Pilot a Malý princ. Je to zvláštní. Na Shauna už jsem před časem narazila. Myslím, že právě ve spojitosti se Sísem, ale pak jsem na něj úplně zapomněla. A teď mám pocit, jako bych potkala starého známého... a jsem za to moc ráda. :)

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)