pondělí 8. června 2015

SVOBODNÉ NOHY

Ano, opět budu provolávat svou oblíbenou svobodu pro nohy!
Už hezkých pár týdnů se oba s Mikešem procházíme buď úplně na boso nebo v barefootových botkách a
 musím Vám napsat, že je to slast...
Větší pohodlí by člověk těžko pohledal. 
Výhody tzv. bosého obouvání jsou pro mě nezvratitelné, jelikož jsem si je vyzkoušela na vlastním těle. 

Pokud ještě váháte, zda zahodit své staré těžké škrpále s podrážkou tlustší než pověstná hroší kůže, které Vám nepřirozeně stlačují prsty k sobě a o ohebnosti se nedá mluvit ani šeptem... tak neváhejte!
Jděte do toho, možností je mnoho.
Značky jako Vivobarefoot, Ahinsa shoes nebo celá řada kožených bot a capáčků i pro dospělé (např. RebekaQ) na Vás čekají. A čekají na ně především Vaše nohy! Uvidíte, že se Vám odmění.
V barefootové obuvi nevím, co je to bolest chodidel, lýtek nebo zad. 
Jsou tak lehké, ohebné a měkké, že úplně zapomínám, že je mám na nohou a často se přistihnu, že v kuchyni krájím zeleninu a na nohou mám botky. :-)
Staré boty se povalují ve skříni a botníku a možná zbytečně čekají, zda dostanou ještě někdy příležitost.
Já osobně o tom začínám dost pochybovat. 

Teď už ke konkrétním botkách, v kterých hýčkám své drahé nožky. 
Jsou to čtyři modely bot značky Vivobarefoot a jednotlivé zkušenosti či recenze najdete u fotografií. 




Model s názvem EVO mě dostal svou neskutečnou lehkostí, ohebností. Hned po prvním vyzkoušení bylo jasno. Ty chci! Sedí mi totiž asi jako ponožky. Jinak to napsat nelze.
Pro mě asi ten nejpohodlnější sportovní model od Viva!
Výrobce uvádí, že boty jsou vhodné spíše na cvičení a do tělocvičny, nehodí se tudíž na každodenní zátěž nebo na běh. Já je využívám ke krátkým procházkám v měkkém terénu a hlavně na zahradu.
Jsou dokonalé!
A navíc ta úžasná měňavá barva! :-)
Ideální boty pro Večernici. 


Malinové kotníčkové botky s názvem Gobi byly mými úplně prvními barefootovými botkami.
A byla to láska na první krok.
Úžasně prostorné, lehké, měkké, navíc úžasně vypadají na noze a dají se v klidu nosit i k sukni.
Pokud nejste sportovní typ a nechcete nosit tenisky, určitě zkuste tento model, jsem si jistá, že Vás nezklame!  



Druhými sportovními botami u mě doma jsou boty s názvem STEALTH. 
Ty mě dostaly svou barvou, přiznávám.
Jsou stejně lehoučké a ohebné jako model EVO, i když mám pocit, že EVO jsou o trošku prostornější, STEALTH dost přiléhají k noze přes nárt. Ale měly by mít o to větší výdrž, jelikož jsou vyvinuty i k běhu po tvrdém terénu. Jsou nejnovějším přírůstkem v botníku a tudíž ještě nemohu zcela plnohodnotně ohodnotit jejich vlastnosti, kilometry chůze a možná i běhu na nás teprve čekají :-)



A do čtveřice všeho dobrého... :-) 
Baleríny s názvem DAISY. 
Vyrobené v Etiopii v rámci projektu Soul of Africa.



"Jeden moudrý muž kdysi řekl: „Dejte člověku rybu a nasytíte ho na jeden den. Naučte člověka rybařit a nasytíte ho na celý život.“
Toto je i filozofie projektu Soul of Africa, na kterém se podílí značka VIVOBAREFOOT. Nemá smysl na charitu pouze posílat peníze, které jsou sice potřeba, ale nezaručí dlouhodobé řešení problémů v afrických zemích, jako je chudoba a hlad.
Zajistit lidem práci, která je uživí a pomůže jim vytvářet hodnoty, toto je hlavní poselství projektu Soul of Africa. Boty VIVOBAREFOOT z kolekce Soul of Africa jsou vyráběny v Etiopii z místních zdrojů a místními zaměstnanci, převážně z řad svobodných matek a z rodin postižených nemocí AIDS. Část z výtěžku z každých prodaných bot jde pak zpět na charitativní projekty v Africe, jako je stavba škol a nemocnic a podpora sirotků jejichž rodiče zemřeli na nemoc AIDS."
 - Zkopírováno z oficiálních stránek Vivobarefoot. 

Kromě toho jsou DAISY krásné a nebesky pohodlné.
Vzhledem k tomu, jak otevřené jsou je třeba vybírat o maličko menší nadměrek než u ostatních modelů Vivo, aby Vám z nohou nepadaly. Časem kůže maličko povolí a bota se přizpůsobí Vašim nožkám. (Ne naopak, jak to často bývá s klasickou obuví).


Tak hurá do toho! 
A nezapomínejte běhat především bosí! Nejlépe v ranní rose! :-)



3 komentáře:

  1. Dobrý den, hltám vaše články a teď jsem se zastavila u barefoot obuvi. Zrovna letos v létě jsem si pořídila první barefoot boty. Je to vivobarefoot Primus road. Mají podrážku on road, jak ji popisují. Zamilovala jsem si je v létě, kdy jsem v nich běhala na našich táborech a dalších akcích po loukách, kde jsem si netroufala být úplně boso. Nicméně po dovolené jsem je nosila dále ve městě. Botky jsou opravdu pohodlné, lehoučké, prostorné, ráda bych nosila co nejvíc (teď už ne kvůli zimě, ale dokud bylo tepleji)... Jenže dokud to počasí dovolovalo, stejně jsem bojovala. při chůzi na tvrdém městském povrchu mě postupně začala bolet kolena. Bohužel se bojím, že to je právě botkama. Možná je to špatným stylem chůze, příliš tvrdý dopad na patu? Snažila jsem se došlapovat na šlapku narovno, ale přesto myslím, že jsem stále chodila přes patu, i když daleko méně, než v běžných botách. Zkrátka bych potřebovala poradit, jestli jste při přechodu na barefoot nějak vědomě měnila styl chůze? Jak správně došlapovat, aby právě třeba ta kolena nebolela? Moc příjemné to nebylo... Co s tím??? Chození po měkkém povrchu je v pohodě, ale botky asi nosíte i ve městě, ne? napsala bych vám na meil, ale v rychlosti jsem ho tady nenašla, tak snad to může být takhle, díky Esti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Esti, díky za komentář, ráda předám své zkušenosti, ale nejsem odborník, pokud Vás trápí kolena, určitě bych se poradila u fyzioterapeuta v BF prodejně, určitě to může být tím přechodem na BF.. Styl chůze jsem nezměnila, bohužel, pořád dupu přes paty jako slon, ale vím o tom, že by se na to mělo myslet a našlapovat jinak, jen na to často zapomínám.... :-D
      Chodím samozřejmě i po asfaltu, ale minimálně, častěji se pohybuji po měkkém nebo alespoň po polní cestě, takže mě nožky nebolí. Naopak jsem dříve v běžných botách strašně trpěla na bolesti chodidel, což teď vůbec nemívám.
      Tak to jsem Vám asi moc nepomohla, že... :-)

      Vymazat
    2. děkuji moc za odpověď... sice jste přímo nevyřešila můj problém, ale to jsem samozřejmě ani nečekala...:D hlavně jsem si lámala hlavu s tím stylem chůze a v tom jste mi pomohla - aspoň vím, že nejsem jediná, kdo dupe přes paty, připadala jsem si jinak někdy jako nešika, že neumím chodit jinak než přes patu... :)a z vašich fotek obdivuju, že jste stále "někde na měkkém" - já přeci jen dupu do práce pouze po cestě ve městě... :D ještě jednou díky moc za vaši zkušenost - každá rada se hodí, když člověk s něčím začíná :D :)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)