středa 29. července 2015

Švihák lázeňský

Můj malý švihák lázeňský v novém pleteném svetru od maminky. :-) 
Dal mi zabrat a má ještě mnoho chybiček. 
Ale taky jsem se na něm naučila několik nových technik a jako bonus mě to nesmírně bavilo! 







9 komentářů:

  1. Bekovku dolů, to je pecka! Smekám hluboce a trochu závidím tu trpělivost. Moje maminka krásně plete a ve škole mě učitelky vyvolávaly jen proto, aby si mohly detailně prohlédnout složité vzory... ale mezigeneračně ta dovednost vůbec nepřeskočila :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není nikdy jisté, že se dovednosti nedědí! Moje maminka taky krásně plete a já na ní pořád loudila další a další svetříky pro syna, až ji došla trpělivost a prostě mě nechala, dokud se to nenaučím sama. A moje touha po pletených věcech je hold tak velká, že to i mou nešikovnost překonalo! :-D Dokonalý není, má ještě hodně chyb, jsem s učením teprve na začátku, ale baví mě to opravdu hodně, ačkoliv bych se před půl rokem sama sobě vysmála... plést svetr ze čtyř klubek bylo ještě nedávno něco zcela nepředstavitelného.. a voilá! ;-)
      Tak hurá do toho!

      Vymazat
  2. Ach, ty jsi tak neuvěřitelně šikovná!
    Já si koupila přízi a snažím se uháčkovat aspoň banální čepičku. Párala jsem to snad 10x, pořád se mi ta placka kroutí a nedrží rovně.
    Moje mamka šije, plete, háčkuje (když má teda čas a chuť) a mě to taky nějak minulo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně to nevzdávat! Kdyby jsi viděla moje první čepičky, potrhala by jsi se smíchy :-D
      Katastrofa, děs a hrůza. Každý někdy začínala ty první pokusy bývají trochu nevyvedené, ale časem se naučíš, hlavně mít chuť a motivaci, aby Tě to bavilo! ;-)

      Vymazat
  3. Krásný svetřík...odkud máte návod, prosím? JJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Návod je to tento, jen jsou přepočítaná oka, aby bylo rozepínání uprostřed a u krku jsem taky nahodila méně ok, ten svetřík z návodu je u krku hodně volný.. :-)
      http://www.ravelry.com/patterns/library/beyond-puerperium

      Vymazat
    2. děkuji moc :-) JJ

      Vymazat
  4. Krása nesmírná. Já už pletu svetry jedině zezhora dolů, bez sešívání. Líbí se mi, že se dá velikost upravovat za běhu. Mám dokonce v plánu jeden synův svetr prodloužit po roce nošení- šířka je stále dostatečná, délka ne. U klasické konstrukce by tohle nešlo.
    Na ravelry je návodů spousta, dost je placených, ale člověk si vybere i z těch zdarma.
    Chtěla bych se zeptat- nosí Mikeš tyhle capáčky i po asfaltových cestách? Neprodírá se mu podrážka? Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to jsou přesně moje slova, já jiný svetr než ten bez sešívání ani neumím a asi by mě ani nebavil :-D
      Capáčky nosí všude, máme dvoje (jedny plné a jedny sandálky) plus jedny klasické tenisky od Kidofit (psala jsem o tom nedávno článek). Ty capáčky od Liliputi mají trojitou podrážku, takže se neprošoupou... Doporučuji!!!

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)