pondělí 10. srpna 2015

Biáček na EKOSTATKU

Aby tu těch eko a bio knížek pro děti nebylo málo, přikládám ještě další alternativní publikaci 
s výstižným názvem Biáček na ekostatku, aneb jak se rodí BIO

Kniha, které si nesmírně cením pro její výchovný podtext. 
Najdete zde ucelený vývoj od semínka přes sklizeň, až po mlýn a pekárnu. 
Dozvíte se, jak se při výrobě potravin co a proč dělá. 
Jak se značí vejce od šťastných slepic, co vše se dá vyrobit z mléka, jaký je obvyklý farmářův den a co se na (eko)statku celkově děje. 

Bohužel přibývá dětí, kteří si myslí, že kráva je fialová a dojí čokoládu, zatímco maso roste na stromech asi jako brambory.. 
Právě i díky této knížce by takových dětí mohlo snad pomalu ubývat
 (i když se domnívám, že toto by měli děti naučit rodiče, nikoliv knihy).. :-)

Knížka je milá a hravá, baví děti jakéhokoliv věku a mě dokonce poprvé ani moc nevadí na ilustracích jistá nereálnost zvířat. Jejich polidštěné obličeje beru jako součást výuky, že zvíře není věc, ale rovnocenný tvor.










3 komentáře:

  1. Jedna z nejkrásnějších. Taky jsem ji před pár dny objednala, půjdeme si ji vyzvednout na Toulcův statek, alespoň mám záminku se tam konečně podívat :-)
    Mám těch knížek v merku tolik, že samozřejmě zapomínám na většinu z nich. Takže děkuji za připomenutí i jiných ;-)

    A máš pravdu - ta výchova musí začít jinde. Psala jsem to dnes na Instagramu, sdílela jsem tam taky fotku kostiček Topa. A psala jsem, že je rozdíl, když má někdo doma pár těch hraček typu FP, ale jinak mají i jiné hračky a knížky atd., než když má doma jen FP a podobné, knížku žádnou, dřevěné kostky - základ - taky ne. Ty děti jsou pak prostě hodně pozadu. Neumí číst, nemají tak rozvinutou fantazii, nedokáží si představovat, logické myšlení můžou mít špatné, a to samé motorika atd.
    A že samozřejmě jsou děti, které si i přes toto k té knížce cestu najdou a ty informace se k nim dostanou, ale kolik jich je? :-(
    Ale já jsem optimistická - mám pocit, že trh s knížkami vzkvétá, tak to s námi snad nebude tak špatné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás už vegetí dobrý rok a půl, byla a jsem z ní opravdu nadšená. Lze ji i stáhnout a vytisknout doma, ale na to já nějak nemám stroj ani kapacitu, takže jsem ji koupila hotovu a pak ji koupila ještě několikrát jako dárek..
      S těmi hračkami od FP a dalších máš naprostou pravdu a Tvůj názor s Tebou sdílím, od začátku jsem měla z těchto hraček osypky a předem jsem hlásila, ať mi ani nikdo nic takového do domu nenosí.. Není nad dřevo a inteligentní hračku, která nehraje, nebliká a přesně jak píšeš - podporuje fantazii sama o sobě.
      Když se tak dívám okolo sebe, tak je to tak půl napůl, polovina rodičů jsou plasťákový nadšenci, polovina má podobný názor jako já. Ale třeba v knihovně potkávám žalostně málo dětí, opravdu minimum a když už, tak jdou do knihovny proto, aby mohli hrát u pc hry po síti. Je mi z toho smutno.

      Vymazat
    2. Když já mám radši ty knížky, tak jak mají být. Ono by to sice šlo vytisknout a nechat nějak svázat, ale když už to můžu koupit hotové, tak se mi nechce. V tomhle případě. Jinak mi trochu práce navíc nevadí.
      A navíc - což předpokládám - je to stažení zadarmo, a to já zase ráda podpořím TS.

      My k večeru razíme do knihkupectví, vyzvednout první část objednávky :-) Jen tu knihovnu zase bohužel nestihneme, dnes nemají tak dlouho a přes poledne se mi nechce s dětmi táhnout přes celé město.
      Je to na nás - musíme ty děti k tomu vést a třeba bude líp :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)