sobota 22. srpna 2015

Pokořuji hranice

Tento článek bude o překonávání vlastní hranic.
Alespoň co se pletení týká! :-) 

Není dávno doba (pár měsíců), kdy jsem nedoufala ani v to, že bych někdy něco upletla. 
Není dávno doba, kdy jsem zmrskla dvě pletené čepice, abych byla při dalších dvou pokusech konečně úspěšnější. 
Pak přišla vesta a první svetřík pro Mikuláše. 

Pak další a další. 

O svetru pro sebe jsem ani nesnila. Ani by mě nenapadlo, že bych se kdy pustila do něčeho většího než dětský svetříček.
Pak jsem ovšem narazila na krásný dětský svetřík Abate a zjistila, že autorka návodu nabízí i verzi pro dospělé.
Tak tomu říkám výzva! 

Když se ukázalo, že svetr má být upleten z naprosto luxusního uruquayského merina, bylo jasno. 
Tuhle výzvu přijímám! :-)



Výrazů a grimas mého dítěte si prosím nevšímejte.
Až na občasné výkyvy v chování (muž tvrdí, že to má po mě a má pravdu) je zcela normální! :-))











Merino je značky Malabrigo Rios odstín Profundo. A koupila jsem jej u Vlněných sester! :-) 
Příze je ručně barvená a TAK MOC úžasná a měkká a hebká a... po všech stránkách dokonalá, že ji nelze než doporučit! 


Mikuláškův svetr je z akrylové příze Red Heart Soft, která je andělsky nadýchaná a hebká. 
Všechny ostatní svetry i čepice, které jsem mu dosud upletla byly vždy z merina, ale myslím, že ani s příjemným akrylem nebude mít problém. 

A co bude dál?
Nu, už mám rozpletený další z buretového hedvábí..
A v hlavě další tři nebo čtyři projekty!
Tak mi držte pěsti, ať se dílo daří! ;-)

20 komentářů:

  1. Paráda, oba svetříky nemají chybu :-). Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Smekám i se skalpem! Dokonalé!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Skalpy nesbírám, ale děkuji moc!!!!

      Vymazat
  3. Moc krásné, snad budu muset po 20 nebo kolika letech zase oprášit jehlice :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně to stojí za uvážení!! ;-) Držím pěsti!

      Vymazat
  4. Krásný příběh o překonávání hranic:-) a moc povedené kousky!

    OdpovědětVymazat
  5. Wow! Fakt nádherný, obdivuju, co všechno umíš, svetr ti moc sluší (a Mikuláškovi samozřejmě taky).

    OdpovědětVymazat
  6. Mate muj obdiv Veroniko! muzu se prosim zeptat, cim se zabyvate v civilnim nematerskem zivote? protoze toto neni mozne, vsadim nejakou vytvarnici ci cosi podobneho... opravdu povedene svetriky... nechcete se svymi vyrobky zivit? zakazniky byste jiste nasla, patrila bych mezi ne.... senza!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V civilním životě jsem poněkud nudnou fosilií :-D Vystudovala jsem historii, památkovou péči a muzeologii, ale než se ze mě stačila stát součást muzejní expozice našel si k nám cestu Mikulášek. Tak uvidíme, co dalšího život přinese ;-)
      A děkuji!

      Vymazat
  7. Krásna, můžu se zeptat na spotřebu vlny? Se švagrovou jsme "mlsně" okukovaly, tak třeba bych se hecla do pletení :-) i když anglický návod, nevím nevím zda dám dohromady.
    Děkuji Jarka (j_j@centrum.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Spotřebovala jsem 4 přadena Malabrigo Rios :-) Ať se dílo podaří!

      Vymazat
  8. Tak tento svetr je opravdu povedený a nádherný. Moc Ti sluší!

    OdpovědětVymazat