čtvrtek 10. září 2015

Buretové hedvábí

Od chvíle, kdy jsem v nabídce mé oblíbené Decidy zahlédla buretové hedvábí
 jsem toužila ho vyzkoušet. 
Jaké je, jak se s ním pracuje, jak voní, jakou má strukturu.. 

Paní Janička byla tak hodná, že mi dle mého přání nabarvila buret do krásných lískooříškovo-skořicových tónů. 
Původně bylo hedvábí zamýšleno na tento svetr, ovšem v nějakém zmatení smyslů jsem objednala silnější přízi, než jsem potřebovala, takže nakonec je z buretového hedvábí slavný Nanook

Musím napsat, že mě buretové hedvábí dost překvapilo.
Materiál získávaný z vnějších ovinů kokonů bource morušového 
má naprosto specifickou vůni, která ovšem nemusí každému sedět. 
Také výraznou a hrubší strukturu, rozhodně nečekejte žádné učesané merino, 
ale pěkně sebevědomou přízi! :-) 

Je to prostě něco úplně jiného, ale jak napsala jedna milá duše - 
můj pletařský život se dělí na život PŘED a a PO přírodních přízích! 

Buret bych pohmatem přirovnala nejblíže asi ke lnu, je to docela podobné,
 takže pokud vyznáváte přírodní materiály tak jako já, rozhodně do toho! 
Buretové hedvábí se podle mě hodí na svetry, kloboučky nebo plédy. 
Je antibakteriální, saje pot a má prý blahodárné účinky na ekzémy a akné.
V teple chladí, v zimě hřeje - vyzkoušeno na vlastní kůži!

Nanook pletený dle návodu z Ravelry má v mém podání mnoho chyb.
Při překládání návodu jsem si chvílemi připadala jako Champollion při luštění hieroglyfů na Rosettské desce. :-)

Dalo mi to dosti zabrat, navíc jsem pletla po nocích a jedním okem u toho sledovala
Panství Downton v angličtině, abych také dělala něco pro své jazykové dovednosti...

Jó, matka na mateřské, ta tvrdý chleba má! :-)




Prozatím jen zrcadlová fotografie, lepší snad budou brzy následovat! 







Sbírečka ručně pletených svetrů se u mě v šatně utěšeně rozrůstá B-) 


11 komentářů:

  1. Taky miluju Decidu :-) Krasne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že se hlásí i další milovníci!! :-)

      Vymazat
  2. Jůůůůů, ten teda je krásný. Zdravím z východu SM. Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Joó, opravdu krásný. Miluju tyto přírodní materiály, jsou úžasně příjemné.

    OdpovědětVymazat
  4. Teda to je nádhera!!! Úplně žasnu, co všechno s jehlicemi lze. Svetřík je úžasně něžný, moc Vám sluší! Já se do toho pletení díky Vám snad opravdu hecnu :-))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, tak to by pro mě byla pocta největší, kdybych k pletení vyprovokovala někoho dalšího! Cílem je totiž šířit nákazu! :-D Tak jen směle do toho, protože, když to zvládnu já, tak teď už opravdu každý! Držím pěsti a děkuji!

      Vymazat