neděle 11. října 2015

Alpakové šatičky

Když před delším časem začala Helenka plést šaty, 
mohla jsem na ní oči nechat! 
Ale ani v koutku duše mě nenapadlo, že bych si nějaké někdy upletla taky. 
Obdivovala jsem ji a říkala si "ta holka je prostě blázen". 

Musím však konstatovat, že to bláznovství je nakažlivé, protože když Helenka
 shodila z jehlic už TŘETÍ! šaty, začal ve mě červíček hlodat.... :-)

Měla jsem za sebou už nějaký ten svetr a pár čepic, ale do šatů pletených na 3 mm jehlicích se mi tak úplně nechtělo. 
Představovala jsem si ty hodiny a hodiny nekonečné práce a chuť mě přešla. 

Pak jsem na Ravelry narazila na návod na Still light tunic a bylo hotovo. 
Téhle výzvě už se prostě nedalo odolat, protože šatům s kapsami já prostě neodolávám! 
Za materiál jsem si zvolila Baby Alpaca Silk od Dropsu v červené barvě,
 vytáhla ty nejtitěrnější jehlice a pustila se do práce. 

Nebudete mi to asi věřit, ale mě to strašně bavilo a po měsíci práce je to tu... 
Moje první (a určitě ne poslední) alpakové šatičky! :-) 
Překonala jsem dokonce i svá nejniternější očekávání, jelikož když jsem nahodila přízi na jehlice,
 žertovala jsem, že hotové budou s trochou štěstí na Nový rok. 

V duchu jsem ale doufala, že je dokončím někdy do konce října. 
No a já to stihla ještě v předtermínu! :-))










20 komentářů:

  1. Veroniko, ty teda jsou!!! Moc Ti seknou! I když Tobě sekne všechno ;-) A krásné fotky zase!

    OdpovědětVymazat
  2. Ty teda jsou parádní. Jaká byla spotřeba příze? Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Moc, moc Vám sluší! Jste jak dáreček pod vánoční stromeček. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D To musím říct manželovi! Díky! :-)

      Vymazat
  4. nádhera :-)) na takovou postavičku radost pořizovat nejen šatičky :-))
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou překrásné a vypadáš jak děvčátko :) Nádhera. Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, takhle nějak si představuji dokonalost!

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkné : ) Poskytla byste nějaký návod na šaty, prosím?

    OdpovědětVymazat
  8. Návod na šatičky se Vám otevře, když kliknete na název těch šatů (Still light tunic), ale pro jistotu, ještě jednou http://www.ravelry.com/patterns/library/still-light-tunic

    OdpovědětVymazat
  9. Ty saty jsou uzasne, porad sem k Vam na ne koukam😊

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý deň pani Veronika. Už dlhšie sledujem Váš blog a veľmi sa mi páčia tieto šaty. Nerozumiem však anglickým návodom. Chcem Vás poprosiť, či by ste mi nemohli poslať návod v češtine, rada ho od Vás kúpim. Ďakujem. Anna Horvátová, hanaha@centrum.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, to bohužel nemohu, protože ho přeložený nemám, pletu podle anglických návodů. S čím si nevíte rady, se zkratkami nebo textem? Ráda poradím, ale je to velmi jednoduchý návod, určitě se nebojte plést i podle anglického. Plete se odshora vše v jednom kuse, pak se odloží oka na rukávy a plete se tělo, pak se zase odloží několik ok na kapsičky a pletete až dolů. Nakonec dopletete ty kapsy. Je to strašně jednoduché, opravdu :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)