pondělí 12. října 2015

Jakou přírodní kosmetiku pro dítě?

Začaly se množit dotazy, jakou přírodní kosmetiku kupuji Mikešovi. 
Článek o kosmetice pro mě si můžete přečíst tady
A něco o tom, jakým složkám a ingrediencím v kosmetice se vyhnout zase tu

Sama jsem horlivým zastáncem přírodní a neparfémované kosmetiky. 
Už před dlouhými roky, kdy jsem zjistila, že se po každém komerčním produktu z drogerie osypu, 
začala jsem hledat alternativy v přírodní kosmetice.
Začátky byly dnes už úsměvné, rádoby přírodní kosmetika typu Rior nebo dokonce nějaký ten Avon či Oriflame,
 to jsou jen chemické fujtajbly oblečené do hezký slovíček o přírodě. 
Ale na to všechno jsem si metodou pokus omyl musela přijít sama. 
Věřte, že tolikrát jako já se z kůže nesloupal snad žádný had na světě. 
Takže moje zkušenosti jsou opravdu tvrdě nabyté. 

A proto, když jsem hledala vhodnou kosmetiku pro miminko, nespokojila jsem se jen tak s něčím. 
Nivea, Johnson, Aviril nebo dokonce Rybylka šli odjakživa mimo mě. 
Tím bych nenamazala ani sebe, natož miminko, které se narodí jako tabula rasa. 

Jsem zastáncem toho, že na čerstvého kojence se nemá používat prakticky žádná kosmetika. 
Dokonce se domnívám, že mu nějakým patláním a omazáváním můžeme i uškodit.

Stejně tak je to s příliš častým koupáním.
Miminku při přebalování stačí otřít zadeček látkovým ubrouskem navlhčeném v Medvídkovi od Eone, 
popřípadě opláchnout pod čistou vodou. 
A jelikož se nám miminko asi samo těžko umaže, nevidím důvod,
 proč ho každý den máchat celého ve vodě (nedej bože ještě s pěnou). 
Mikeše jsme koupali podle potřeby cca jednou za tři dny, právě s ohledem
 na citlivou dětskou pokožku, která se nadměrným mytím vysušuje a poškozuje. 

Stejně tak je to s mazáním zadečku. 
Jelikož jsme skoro plně látkovali, opruzeniny se nás prakticky netýkaly, až na občasné problémy
 (hlavně při růstu zoubků, kdy je moč velmi agresivní). 
Pokud vznikl nějaký problém, zadeček jsme mazali měsíčkovou Weledou na opruzeniny, která 
zabírá naprosto dokonale a je čistě přírodní. 
Nějaké preventivní mazání zadečku Rybylkou při každém přebalování opravdu nedoporučuji. 
Proč patlat něco někam, když to vůbec není potřeba? 
Když už jsme u toho plenkování a opruzenin, jediný další produkt k tomuto tématu, který jsem ještě
 vyzkoušela a byla s ním plně spokojená je levandulový pudr Leontýnka od Nobilisu

Ostatní komerční produkty jako zmíněná RybylkaSudocream nebo opěvovaný Bepanthen
 absolutně nedoporučuji!!! Když si pečlivě přečtete složení, odhalíte dokonce i ropné ingredience! 
Jak už jsem psala výše - tím bych nenamazala ani sebe! 

No, ale dost bylo přednášek, teď trochu praxe. 
Kosmetické produkty se samozřejmě maličko proměňují s věkem dítěte, ale ne zase tak moc.
Vyzkoušela jsem značky Original Atok, Nobilis Tilia, Manufaktura, Weleda a Lavera. 

Zásadním produktem v péči o pokožku je pro nás Koupelový mandarinkový olej!
Prvního půl roku jsme koupali více méně hlavně v čisté vodě, 
později jsme začali do vody ve vaně přidávat tento mandarinkový olejíček (s obrázkem kačenky).
Mandarinkový éter.olej krásně zklidní a připraví miminko/dítě na spánek a olej ve vodě
 zajistí krásný film na pokožce rovnou po vytažení z vody.
Dítku tudíž po usušení nemá nijak vyschlou loupající se kůžičku, ale naopak hezky
 hebkou celistvou pokožku, která se ale výborně obléká do pyžamka!
 Znáte přece ten moment, kdy dítě namastíte sebekvalitnějším olejíčkem a pak ho máte nacpat do pyžamka. 
To je pro mě nadliský úkon, tudíž jsem velmi rychle upustila od nějakého mazání 
po koupání a začala prostě rovnou do vody přidávat tento olejíček. 
Má nádhernou jemnou nevtíravou vůni. 
Jedinou nevýhodou tohoto oleje je, že Vám samozřejmě nikdy nebude pěnit.
 Pěnící látky které se přidávají do šamponu jsou prostě chemické a to já pro své dítě nechci. 

Toto jsou moji TŘI KRÁLOVÉ! 
Tři nejdůmyslnější a nejbáječnější olejíčky, jaké mohly být kdy k péči o dítě vůbec stvořeny a
 minimálně jejich vzorečky by měla dostávat každá maminka do takového toho boxu,
 který se rozdává v porodnicích! 
Jemný nosní olej na rýmičku (napatlat na kořen nosu, bezkonkurenční na rozbitý nos od rýmy)! 
Jakoubek je olejíček pro tlumení bolesti při růstu zoubků a opravdu geniálně funguje! 
Doporučuji namazat opravdu tučnou vrstvu z vnějšku na tvářičky a bradu dítěte. Nešetřit, ať se drobek pěkně leskne! Na bolest zoubků nosí Mikeš ještě jantarové korálky. U těch jsem příliš výrazný účinek na zoubky nezaznamenala (čímž nechci funkci hanit, znám mnoho dětí, na které opravdu fungují!).  Korálky jsou každopádně originální ozdobou a zaručuji, že na ně sbalíte každou slečnu na hřišti! :-)) 
Amálka je masážní olejíček na bolavé bříško. Funguje báječně!
 Prostě jak píši - svatá trojice!! 



Na zoubky používáme buď zubní pastu Lavera, kterou používáme i my dospělý nebo zubní gel od Jack and Jill s příchutí maliny.
 Obojí čistě přírodní zubní pasty!
Na čistění potom buď bambusový kartáček s přírodními štětinami nebo prstové
 kartáčky z nezávadného materiálu rovněž od Jack and Jill.



Když už tu byla zmínka o Nosním olejíčku na rýmičku, 
musím zmínit i další geniální dětský produkt od Nobilisu a to je Dětský eukalyptový balzám
Nádherně voní, skvěle se roztírá, aplikujte na hrudníček, krk či nos. 
Vyzkoušela jsem i na sobě a fungoval i na mě! 
Vůně je jemná, rozhodně se nebojte, že Vás omráčí eukalyptový smrad, naopak! :-) 

Dalším bvezkonkurenčním přípravkem při rýmě je dětský Stérimar, což je 
čistá mořská voda s aplikátorem na stříkání do nosu. 
Prodává se o v ředění pro dospělé. 
V kombinaci s nosní odsavačkou na vysavač si u Vás rýma ani neškrtne! 

Na fotografii je vpravo Weledový měsíčkový krém na opruzeniny, který jsem zmínila už v úvodu. 
Vyzkoušela jsem ještě fenyklový olejíček na bolavé bříško od Atoku
Byla jsme spokojená, ale spíše bych doporučila tu masážní směs Amálka od Nobilisu. 
Weledový měsíčkový olejíček jsem používala ze začátku,
 než jsem objevila mandarinkový olej od Nobilisu. 

Manufaktura mycí emulze a tělové mléko jsou jistým kompromisem. 
Nejsou čistě přírodní (emulze pění) a připadají mi dost naparfémované. 
Dávám přednost čistě přírodním produktům od Nobilisu, nicméně ani Manufakturu zcela nezatracuji.
 Je to v Čechách vyráběná kosmetika, což je v mých očích obrovský bonus, ale bohužel, 
ačkoliv se prezentuje jako přírodní, často jsou produkty obohaceny o nějakou tu ropnou dobrotu,
 popřípadě umělou parfemaci, což mi úplně nevyhovuje. 
Ale jako zlatá střední cesta asi ujde.. :-) 

Poslední ze mnou vyzkoušených produktů je tento pečující krém od Lavery
Jeho výhodou je, že nezanechává mastný film, krásně se roztírá a vstřebává do pokožky. 

Dále můžete používat celou škálu přírodních olejíčků - já miluji třeba meruňkový, makový 
(na ten pozor - budete chtít své dítko sníst, poněvadž bude vonět jako pekáč buchet!) :-) nebo třeba arganový. 
Ty si vždy smíchám s potřebným éterickým olejíčkem  - na snížení horečky, na zklidnění,
 povzbuzení, na rýmu či kašel.. o éterických olejích a jejich účincích chci ale napsat
 samostatný článek, takže určitě někdy příště. 

Pěkně se mazejte, pečujte o sebe, kupujte jen čistě přírodní kosmetiku a pamatujte
 - méně znamená více! 





23 komentářů:

  1. Asi nemusím psát, že většinu používáme shodně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť já vím a jsem za to ráda, některé produkty jsem vyzkoušela jen díky Tvému doporučení - tu měsíčkovou Weledu určitě! :-)

      Vymazat
  2. Používáme v podstatě úplně stejnou kosmetiku. :-) Jen tu pastu od Jack and Jill jsme ještě neměli, a maliny zní lákavě! Příště koupím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem strašně ráda, že je nás víc! Nobilis je nejlepší kosmetika a navíc vyráběná v Čr, co více si přát... :-)

      Vymazat
  3. Verčo, můžeš ještě prosím napsat v čem pereš? Díky za inspiraci. Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v domácím pracím gelu! Chystám o tom samostatný článek, určitě se pokusím co nejdříve, děkuju za optání, jsem ráda, že je o to zájem! :-)

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, na gel používáš prací mýdlo, sodu, eter. olejíčky a vodu? Jak se ti gel osvědčil? Děkuji za velké množství inspirace na stránkách, ráda sem chodím! Bára

      Vymazat
    3. Ano, přesně jak píšeš, horkou vodou zaliju nastrouhané kokosové mýdlo od Ši-va, přimýchám sodu a když chci, tak i éterický olejíček (ten lze přidávat až při nalévání do nádržky, je to podle mě lepší). Osvědčil se mi, prakticky už několik let v ničem jiném neperu. Je pravda, že prádlo není tak zářivé, jako když jsem kdysi prala v komerčním prášku, ale to už je tak dáávno, že už si na to ani nevzpomenu. Párkrát do roka koupím i nějaký ekologický prací gel, abych měla nějakou změnu, ale jinak většinu času peru v domácím gelu :-)
      Moc mě těší, že tu nacházíš inspiraci, to je pro mě nejlepší odměna! :-)

      Vymazat
    4. Děkuju....a co se pletení týče, to už je víc než inspirace, smekám, nádherné kousky!

      Vymazat
  4. Přesně tak, dítě totiž opravdu žádnou kosmetiku nepotřebuje. Já na svoji přes dva roky starou holčičku nepoužívám nic do teď. Jen jednou za čas ji umyju přírodním mýdlem od zelené větévky. Znáš jejich kosmetiku? Doporučuji se podívat na fler U zelené větévky. A naše pár týdnů staré miminko koupu jen ve vodě nebo do ní přidám trochu zásadité soli. Jsem vděčná za každý takový článek, protože mám dojem, že osvěty je pořád málo a hodně maminek tápe :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zelenou větévku vůbec neznám, takže strašně moc děkuji, Alenko, za tip, určitě se tam hned půjdu kouknout! Já také používám na sebe (tělo i ruce) klasická nefalšovaná přírodní mýdla, velmi jsem si oblíbila mýdlárnu Ši-va ze Slatiňan, u kterých nakupuji ručně vyráběná mýdla. U nás používá sprchové gely manžel, nějak čekám, až ho to přejde samo od sebe, ale kupuji mu alespoň přírodní.. Také mám pocit, že té osvěty je málo, ještě mě napadlo, že jsem mohla napsat, co všechno za fujtajbly je ve vlhčených ubrouscích, ty jsem zapomněla, asi ještě doplním..

      Vymazat
    2. Teď jenom koukám, že jsem do své odpovědi pro Vás zahrnula i odpověď pro Šárku (ty sprchové gely) :-))

      Vymazat
    3. Taky moc děkuji, protože já zase neznám ši-vu mrknu na to. Můj muž už na tuhá přírodní mýdla přešel i na tuhé šampony (také od větévky), tak z toho mám radost, protože jinak je dost tradiční. Alena
      P.S. já doma nedávno našla vlhčené ubrousky co jsem dostala jako dárek před dvěma lety pro Julii, nikdy jsem je neotevřela, ale zkusila jsem s nimi umýt pračku z venku a to bylo dobré :)

      Vymazat
  5. Něco používáme taky a něco je pro mě dobrý tip. Na zoubky mám pro nejmenšího zubní gel Benjamínek od Nobilisu a kradou mu ho i ti velcí. A na mytí pro všechny mám univerzálně jediné tuhé olivové mýdlo. Návštěvy se trochu diví a shání se po sprchovém gelu, ale ten prostě nemáme. A většinou se stejně myjeme jen vodou :-) ale kartáček na prst nemám a určitě pořídím, ten boj s kartáčkem už mě nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je ale skvělé, že nemáte žádné sprchové gely, já je taky už léta nepoužívám, ale muž se jich nechce vzdát, tak mu kupuji alespoň přírodní a čekám, jestli ho to někdy přejde :-) Na prstové kartáčky pozor, když mládě kousne, bolí to jako čert :-D

      Vymazat
    2. Prsťák je fan, doporučovala mi ho i zubařka, ale u nás z důvodu kousavosti dítěte bohužel nepoužitelný.... Maminka se odváží tak jednou za tři dny. Jinak my taky moc kosmetiky nepoužíváme, ale já to tak moc neřeším- prostě občas nějaké mýdlo, jednou denně krém na zadek s heřmánkem a hotovo. Použít občas obyčejný krém či kosmetiku mi přijde jako to nejmenší, přeci jen nežijeme v úplně přírodním světě a dítě se s tím tak jako tak setká. Co bych ale úplně zakázala, to jsou vlhčené ubrousky. Já s nimi myji jen kuchyňskou linku, fakt skvěle odmašťují, ale osobně si do nich neutřu ani ruce, natož něco jiného. Eva

      Vymazat
    3. Ano, určitě platí heslo o zlaté střední cestě, ale pro mě v tomto případě ne. Myslím si, že to, co si aplikuji přímo do kůže má obrovský účinek na celkové zdraví těla. Stejně jako jídlo a pití. Proč na sebe patlat ropu, když nemusím? A s vlhčenými ubrousky jsem psala o komentář výše, že asi ještě doplním, na ty jsem zapomněla. Taky bych s nimi dítě neotřela, právě proto, že když vezmu ten ubrousek do ruky, mám pak příšerný pocit na rukách, svědí mě, mám je vysušené.. tak proč tím utírat dítě?! Navíc mě překvapuje, kolik maminek už prohlásilo, jak jsou ty ubrousky geniální, že se s nimi odlíčíte nebo vyčistíte i zašmírované ruce! tak něco, co odstraní i mastnotu nebudu používat na citlivý dětský zadeček :-(

      Vymazat
    4. Ano, já trpím, když na hřišti vidím maminky, které vlhčeným ubrouskem utírají i papulku po svačince...

      Vymazat
  6. Mohu se prosím zeptat, kde se dá koupit ten přírodní bambusový kartáček na zuby? Koukám na to prvně a je to takový ten "aha" moment, kdy si říkám, že přesně tohle jsem si měla pořídit už dávno! Děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho koupila v Bazalce (http://www.bazalkahk.cz/), ale určitě jsem ho viděla na mnoha alternativních eshopech včetně třeba Brány k dětem :-)

      Vymazat
    2. http://www.branakdetem.cz/kartacek-curanatura-bamboo.htm

      Vymazat
    3. Moc děkuju! :-) Lucie

      Vymazat
  7. Moc děkuji za článek, škoda, že jste neviděla jak se mim rozsvítily oči:-D přesně tohle jsem hledala, mandarinkový olejíček určitě pořídím, Jakoubka znám a děkuji za to kdo ho vynalezl, protože ten účinek se dostavuje opravdu okamžitě, nosní olejíček máme taky super věc, rýma nemá šanci, mrzí mě, že jsem dříve neznala Amálku, co se malý natrápil s bolením bříška a nic nepomáhalo

    OdpovědětVymazat