čtvrtek 1. října 2015

ZAŠÍVÁRNA

Pokud chcete vykonat exkurzi do mé nové dílny, pracovny, budoáru, ateliéru, šicího a pletacího koutku... 
do mé úžasné Zašívárny, tak račte vstoupit!

Pánové a dámy, jste vítáni! ;-) 









Tu lampičky zbožňuji! 











Pořadač na střihy a krabička na malé špulky. 








Šuple plné dětských úpletů... 

Mikeš si přerovnává výbavičku! :-)

Šuplík s bavlněnými plátny. 

Převážně jednobarevné úplety a patenty. 


Truhlu vedle stolu vyráběl kdysi můj muž (a vejde se toho do ní díky bohu hodně!). 
Momentálně řeším dilema, zda ji nechat takto nebo přetřít.
Manžel tvrdí, že na bílo, já bych to viděla na nějakou mentolkovou.
Takže než se shodneme (čtěte, než si prosadím svou), zůstane asi hnědá.

Košík pod stolem bude sloužit na zbytky, odstřižky, nitě .. prostě jako odpadkový koš. 
Vpravo je truhla naplněná po okraj. Pozřela několik velkých krabic plných dalších a další klubíček a látek :-))




O výmalbu jsem se postarala sama, podle hesla, co můžeš udělat sama,
 nenechávej na zaneprázdněném manželovi.. 
No, ne všude je malba dokonalá (spíš nikde).
 Na hnědé stěně po mě zůstali pěkní kocouři, takže to bude ještě třeba přetřít :-)
Mikeš vždy strašně důležitě nakráčí do místnosti, zamyšleně dobu hledí na hnědou zeď,
ruce v bok a pak naštvaně praví "Barva, mňau!" - rozumějte, je to prostě kocourovatý! :-))

Ta velká bílá škatule není skříň, nýbrž pultový mražák na naše sezónní ovoce a zeleninu, 
domácí maso od mých zlatých rodičů a taky na nějaké ty šťávičky, domácí zmrzlinky a tak. 





V Mikešově pokojíku, kde jsem měla pracovnu doposud zůstaly ve skříni ještě uskladněné svetroviny, teplákoviny, fleece a soft. 
Ty už se prostě nevešly.. :-)


Strašně by se mi páčila tato látka na závěsy.
Bohužel bych si tím hodně ubrala na světelnosti místnosti, takže se musím obejít bez závěsů..


Musím veřejně vyjádřit nekonečné díky svému svatému muži, který měl tu trpělivost a ve svém jediném volném dni v týdnu se sebral, jel se mnou a Mikešem hlasitě se projevujícím na celý obchodní dům Ikea, nakupovat. Vybíral, vymýšlel, kombinoval, z Čerňáku dojel na Zličín, pak do externího skladu a pak ještě zpět na Čerňák, nakládal, vybaloval, montoval a když jsme s krabicemi omylem vyhodili i dvě dna od šuplíků, bez remcání vlezl i do kontejneru a dna mi zachránil.
Sehnal mi světlo dle mých přání... Všechno v rekordním čase.
DÍKY, ZLATO! :-)

44 komentářů:

  1. Tak to je ovšem dokonalé!!! To padám na zadek a smekám nad šikovností vás obou. Tento koutek je prostě ten nej. A ta sbírka látek, jéje, nevlastním ani pětinu. Ještě se chci zeptat na tu knihu Láska na první steh, stojí za to si ji pořídit? Pokukuji po ní, tak jestli to mám tomu Ježíškovi psát nebo ne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!!
      Kniha je to hezká, moc pěkně nafocené návody, vše dopodrobna, pro mě jako pro laiky obsahuje hodně cenných informací, jak se co dělá správně. Obsahuje i střihovou přílohu. Ale je to jen na šaty, sukně a halenky z bavlněného pevného plátna, nic z úpletů, takže pokud chceš vyzkoušet šití z plátna, tak doporučuji.. Já jsem si to vytyčila jako další metu. Úplet přeci jen ledacos snese, kdežto u plátna už to musí fakt dokonale sedět a tam si ty střihy sama netroufnu kreslit. Já knihu koupila na začátku léta, když měla Svojtka 50% slevu a tahle kniha zrovna čerstvě vyšla. Za plnou cenu je to docela mazec, ale myslím, že i tak za to stojí..

      Vymazat
  2. Konecne jsem se dockala-diky za pohled do zakulisi. Zaujaly me micky kolem zaclony, zajimave by to bylo z bambulek.
    Hledim, jaky mate sici arsenal-zadne slozite sici stroje... a tech latek, niti a klubicek-hezka zasoba...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty balonky jsou ve skutečnosti světýlka, koupila jsem je na balldesign.
      Ano, nemám žádné profi stroje, jsem absolutní začátečník, samouk a amatér, šít jsme začala před dvěma lety, vloni jsem si koupila overlock. Ale strašně mě to baví a těší, tak ty složitější mašiny třeba až v budoucnu, tyhle mi zatím stačí :-)

      Vymazat
  3. Velká krása! Gratuluju k zašívárně, zásobám i svatému manželovi ;-) Táňa

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera, já prostě padám na zadek s takové krásné pracovny a syslírny... kam se hrabu s tou svojí... mám pracovnu nic plus nic a jsem za to vděčná. Látky nasyslené mám, ale hodily by se i úplety - pro vnoučka... a příze, to je jiná kapitola. Zatím mám pocit, že bych neměla kupovat jen tak... ale asi změním názor. Dnes mi dorazila klubíčka Cotton merina na proužkovaný svetřík. Můžu mít ještě, prosím dotazy mimo tento příspěvek ? Líbí se mi , jak pletete od shora, ale přiznám se, že na to nejsem zvyklá - najdu postup i v nějakém návodu třeba na Drops v češtině? Taky jste ho dělala zhora? Budu ho plést asi ,, od oka,, Ráda bych to zkusila, ale nějak si s tím nevím rady a taky mě to překvapilo u toho hnědého svetříku s kapucí, že je to pleteno od kapucky. Takový postup je i v návodu? Návod jsem si už zakoupila a chci se do něj pustit . Budu vděčná za každou radu a omlouvám se za takový elaborát... hezký slunečný den Jitka
    P.S. ráda na oplátku poradím se šitím - pokud teda radu vůbec potřebujete....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsme přize nasyslila hlavně letos, Drops vyhlásí vždy na nějaké obodbí slevu - buď na bavlněné příze, na merina, na alpaku .. Teď zrovna probíhá asi do 7.října sleva právě na merino. Takže nakoupím vždy při slevách a budu z toho plést ještě asi hodně dlouho. :-)
      Pletení odshora je to nejlepší, co mě potkalo, to byl ten jediný důvod, proč jsem vůbec pletení svetrů vyzkoušela, protože jsme jedno zkusila uplést svetr klasicky po dílech a byla to tragedie na druhou. Pak mi jedna hodná duše poradila s překladem Beyond Puerperium (http://www.ravelry.com/patterns/library/beyond-puerperium), což byl můj vůbec první svetr a pak už to jelo samo. O návodu na svetr pletený shora u dropsu právě bohužel nevím, ale nevylučuji, že ho tam někde mít mohou. Když budete chtít poradit, klidně se na mě obraťte, ráda pomohu, když budu vědět. Ta kapucka se plete buď tak, že nahodíte daný počet ok a prostě pletete obdélník a pak začnete přidávat na sedlo (nahoře se to pak sešije do kapucky) nebo hezčí varianta je začít plést jako když se pletou ponožky - jakoby do kroužku, postupně rozšiřovat.. a pak zase rovnou do sedla. Když se zaregistrujete na Ravelry, vždy u návodu je galerie s výrobky (ve vínovém rámečku nadepsaném About this patern klikněte na to 1324 projects a rozevře se Vám galerie). Tam se dá podle fotek hodně hodně okoukat, co a jak se vlastně plete.
      Neomlouvejte se, ptejte se, když to bude v mých silách, ráda pomohu.
      A děkuji za nabídku, určitě ji ráda využiji!

      Vymazat
  5. Paráda, taky by se pracovní místnost hodila. Bohužel nejsou prostory. Pokojíček pro mrně je důležitější:-). Můžu se zeptat na tu stolní lampičku, co je to zač? Taky nějakou potřebuji, přes den čas na ruční práce není a večer, to zase nevidím, co dělám:-). Hezký slunečný den. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já do teď právě měla pracovnu v už zařízeném dětském pokojíku, který jsem teď uvolnila dítěti. Tohle je druhý dětský pokoj :-) Lampička je z Ikey!A děkuji!

      Vymazat
  6. je parádní - ten prostor, ta bílá, to světlo a ta klubíčka.....krásné tvoření! Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji za přání a vzkaz! :-)

      Vymazat
  7. Krásný pokoj, barvy na zdi patří mezi mé oblíbené a celé to působí klidným a inspirujícím dojmem. Veru, kde kupuješ bavlněná plátna? Hezký pátek, Míša.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ze srdce! Plátna nakupuji nejraději v kamenných obchodech ve větších městech, protože tam si mohu látku osahat, vidím, jak je velký ve skutečnosti vzorek atd. fotky na eshopech často ohledně velikosti vzorku dost zkreslují. Ale nakupuji samozřejmě i přes internet - mojelatky.cz, latkyrudolf.cz, dumlatek, terstra, latkychamaleon... je toho hodně, hodně! :-)

      Vymazat
    2. Když jsem začínala háčkovat, postupně jsem zjišťovala, jak ohromná je nabídka klubíček, až oči přecházejí a hlava nebere :-). A s těmi látkami je to snad ještě "horší". Za odkazy děkuji, první tři znám, na další dvě se podívám :-)

      Vymazat
  8. Veru, máte to moc krásné...takové čisté. Mohu se zeptat kde nakupujete příze od Dropsu a kde štítky? Zaujal mě postup - podle množství nakoupíte a pak teprve vyberete co z toho bude, je to tak? Já naopak- vyberu návod nebo vymyslím co upletu, pak teprve kupuju příze. Tak hodně volných chvil na tvoření a hodně radosti z celého toho procesu:o) A moc díky za spousty inpirace! Fajn podzim! Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak půl na půl. Některé příze vezmu protože mě prostě zaujaly, ale většinou mám představu o tom, co z nich vznikne. Jen prostě není na všechno najednou čas. :-D Většina těch Dropsových přízí je na dětské svetříky, čepičky, šály, atd atd. Něco na čepice pro dospělé a mám tam nasysleno na dva svetry a jednu sukni pro sebe. Když kupuji přízi na sebe, tak vyberu návod a pak teprve přízi, ale u těch malých dětských velikostí kolem dvou let je to myslím celkem jedno, vždycky to jde nakombinovat, máme rádi proužky a nebo prostě klubko dokoupím. Zásobu jsem si udělala hlavně letos vždy při Dropsových slevách. Nakupuji na ganela.cz Jaké štítky máte na mysli?

      Vymazat
  9. Je to nádhera, míti svůj tvořivý prostor a kupy šuplíků na uložení všech důležitých nezbytností. Tak přeji, ať Vám tento krásný prostor, přináší hodně inspirace..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřelé díky za krásné přání i vzkaz! Krásný podzim! :-)

      Vymazat
  10. Prostě WOW! Kdybych neseděla, tak si z toho sednu.. Čistota, jednoduché linie, minimalismus- to je i podle mého gusta. Manžel taky mému koutku říká zašívárna, ale znamená to šicí stroj po babičce, hory tvrdé i měkké galanterie:-) a hlavně hromady krabic, které stále připomínají nedávné stěhování. Díky, Veru, za krásnou inspiraci do budoucna*Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, budu držet pěsti, ať i u Vás vznikne do budoucna podobný prostor pro tvoření! Děkuji! :-)

      Vymazat
  11. No tak to je nádhera! A ty plné šuplíky! Překrásné...to se musí pracovat jedna radost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pracuje se tam krásně! Děkuji! :-)

      Vymazat
  12. Verunko ty mě zničíš :-D to je taková krása. Nevim, co je krásnější. Jestli vybavení místnosti a nebo šuplíků, košíků a krabiček. Ty příze jsou wooow, krása. Jaký je ten Muskat a ta Andes? Co z toho bude?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!! :-) Muškát je jemňoučká příjemná příze, stejně jako Šafrán. Je to bavlna, takže spíš na letní nebo jarní čepičky a svetříky, úplety atd. Je to hodně tenoučká příze, ale úžasně příjemná díky té egyptské bavlně. Andes je naopak hrubší velmi silná příze. Ačkoliv jsem extrémně citlivá a vše mě kouše, Andes je celkem v pohodě a zamýšlím z ní jednou asi deku na miminko. Hezký by byl i nákrčník, uvidíme! :-)

      Vymazat
  13. Veromírečku, máte to nádherné! :)

    OdpovědětVymazat
  14. To je taková nádhera, že už přemýšlím, koho vystěhuju, abych si tam taky mohla pořídit takovou dílnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Tak přeji úspěšné stěhování! ;-) :-D A děkuji!

      Vymazat
  15. Paráda! Závidím nejenom prostor k tvorbě, ale i to nepřeberné množství materiálu!

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, narazila jsem na Váš blog před pár dny, příspěvek o zašívárně mně dostal:-) To je můj sen mít takovou krásnou místnost jen pro sebe. Těším se, až blog pročtu zpátky. Děkuji za inspiraci.:-)
    Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že Vás blog nezklamal a budete se vracet.. Moc děkuji! ;-)

      Vymazat
  17. U Vás je tak krásně a z fotek úplně čiší klid....

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý den Verunko, ráda bych si pořídila stejný stůl a židli do šicího koutku. Jak jste s nimi teď s odstupem času spokojená? Neprohnula se deska stolu, případně je dost nosná pro dva šicí stroje? Díky, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, jsem stále spokojená moc! Všechno drží, nic se nezničilo, stroje to udrží úplně v pohodě... Mohu doporučit :-)

      Vymazat
    2. Díky, tak to si asi udělám ýlet do Ikey :D

      Vymazat
  19. Ahoj, před nedávnem jsem objevila tvůj blog a jsem nadšená, zvladla jsem ho celý přečíst během pár dní při svých drahocenných chvilkách (synově spánku). Nadchla si mě tak že bych se ráda přiblížila tomu co máš ty. Většinu šatníku vyrobenou vlastními silami alespoň pro syna a pro sebe. Už mám pro sebe sukně a syna tepláky a kraťasy, čepice a nákrčník. Koukala jsem že dle tohohle článku máš stejné nebo podobné stroje jako já. Obyčejný singer na rovný steh a overlock singer (mám z Lidlu a jsem spokojená). Chtěla jsem se ale zeptat jak řešíš zakončení triček bez coverlocku. Dvojjehlou na obyč stroji nebo vždy alespoň malinkým napletem nebo nějak na overlocku. Prosím poraď ať se můžu posunout se svým šitím dál. Děkuji! A přeji hodně štěstí a spoustu dalších výrobků, všechny jsou překrásné, jsi mým vzorem:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to mě nesmírně těší a děkuji za zpětnou reakci, pak vím, že tenhle blog má smysl :-) Ano, měla jsme obyč singery OL i rovnosteh. Teď jsme trochu obnovila vozový park, ale tři roky mi oba hoši věrně sloužily, takže proti nim nemohu říci ani popel. Teď už jsme si dopřála něco trochu lepšího.
      Ale.. lemování triček můžeš dělat buď dvojjehlou nebo entlovacím stehem, prostě jakýmkoliv pružným stehem. Když to prošiješ jen jedním rovným stehem, popraská Ti to při oblékání. Já to dělala tak, že jsme okraj objela na OL a pak přehla aprošila cikcakem (entlem). Teď prošívám dvojjehlou, protože na novém stroji mi pohodlně funguje. Popřípadě samozřejmě můžeš použít náplet, tak jako u tepláčků třeba a tím to máš vyřešené asi nejjednodušeji.

      Vymazat
    2. Děkuju moc za odpověď:-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)