úterý 3. listopadu 2015

Chvástárna

Kde kdo se dneska rád pochlubí jaké hezké, značkové nebo kvalitní oblečení sehnal pro sebe nebo pro svá dítka. 
Někdo nakupuje zásadně v originálních prodejnách světových značek, jiný nedá dopustit na sekáče. 

A já nedám dopustit na vlastní ruce a šicí stroje. :-) 

Díky nim má totiž Mikuláš už od jara téměř 90% šatníku tvořený oblečením ode mě
Šité, pletené, háčkované. 
A ano, trochu nadutě musím prohlásit, že se domnívám, že to není žádná z nouze ctnost.
Nejsou to dokonalé, precizní nebo značkami ověšené oblečky. 

Je to oblečení vytvořené v mé mysli, ušité z kvalitních látek a hlavně, tvořené s láskou.
O tom, že je to všechno originální asi nemusím psát... 

Při poslední kontrole jeho oblečení jsem navíc zjistila, že některé tepláčky nosí už 3/4 roku!
Ať žije rostoucí oblečení na míru! 

Já vím, já vím, samochvála smrdí! :-)
Ale já jsem se už od těhotenství snažila pečlivě vybírat kvalitní a ideálně i v Čechách ušité oblečení.
Prohlašovala jsem, že nechci, aby moje dítě nosilo oblečení, které ušili jiné děti.
Mimochodem, víte, kde a v jakých podmínkách vzniká oblečení ušité pro nadnárodní
 řetězce jako HM a další? Můžete se kouknout!

A to mě nakonec dovedlo až sem. 
Jsem za to vděčná. 
A modlím se, ať Mikuláš ještě dlouho neprotestuje a 
maminčino oblečení nosí dlouho a rád! :-) 

Se stejnou vervou jsem se pustila i do svého šatníku. 
A moc mě to baví!
A to je na tom to nejkrásnější! 

Ale nebojte, boty jsem se ještě šít nenaučila a občas koupím i nějaký ten repré obleček v obchodě! :-)













31 komentářů:

  1. Máš to nádherné a klobouk dolů. Nic se tomu nevyrovná, nějaká módní značka... Je mi také líto, za jakých podmínek se móda šije. A tak děkuji za přenádherý úříspěvek a už konečně budu fakt šít taky. Chtěla bych to konečně umět. Šicí stroj mám a už dva roky je v koutě. Byl to dárek, jenž přišlo miminko a já ten stoj měla jen u rodičů... Snad už to přijde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano, protože dětské oblečky jsou na naučení to nejlepší. Je to malé, rychlé a když se něco zkazí, není to taková škoda materiálu a všeho! :-) Držím pěsti, chce to je tu správnou náladu a vrhnout se na to!

      Vymazat
  2. Týjo, tak to je něco, krása. Postupně se k tomu dopracovávám taky, oblečení synovi skoro vůbec nekupuju. Co není mnou šité, je poděděné. Musím ovšem říct, že je v mém okolí stále několik lidí, kteří se na mnou vyrobené (a tedy i nedokonalé) věci dívají skrz prsty (o látkování se ani nezmiňuji). Je jich naštěstí jen pár, ale i tak mě to v mém nadšení dost šít, plést a vůbec dělat věci jinak dost sráží. Proto ti moc děkuji za blog a ujištění, že to má smysl.
    A že nešiješ boty? Zrovna jsem ušila capáčky, nic na tom není. Stroj mám v celku obyčejný (Brother BN27), chce to jen pořádnou jehlu. Trojitou podrážku jako Liliputi teda nemají, ale venku to teď na capáčky stejně není a doma je syn neprochodí. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vždycky se najdou nějací škarohlídové, ale pokud je to jen trochu možné, neposlouchám je, raději popřeji sluchu tomu, kdo vyjádří zájem nebo i pochvalu. Nemám problém s tím, komukoliv osvětlit základy a připomenout, že i já jsem ještě před dvěma lety vykřikovala, že jsem tak levá, že bych se šicího stroje nedotkla ani sedmistopou tyčí!
      Takže jen směle do toho, žádný učený z nebe nespadl a ta radost, když se to povede je nenahraditelná, stejně jako s láskou vyrobená věc. Smysl to má a velký!
      Capáčky bych asi zvládla, ale jinak to zatím raději přenechám povolanějším. :-)

      Vymazat
  3. To je nádhera, takové poklady!:-) Tiše závidím! Kdybych uměla šít, rozhodně neváhám a dětem šiju a pletu o 106. Snad se taky někdy rozhoupu a naučím se to. Všechny oblečky vypadají krásně, lištičkový svetr je úplně ňuňu!!!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jen s chutí do toho, jak já pořád říkám, když se chce, všechno jde, člověk jen musí chytit tu správnou náladu! :-) A na dětském oblečení se toho mnoho zkazit nedá, na tom se člověk nejlépe naučí!

      Vymazat
  4. Páni, vy už toho máte! Činorodá maminka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já nějak musím... to jinak nejde, než to ze sebe dostat takto! :-) Myslím Zuzko, že to moc dobře znáte!

      Vymazat
  5. Mate skvely blog pro me nazorove blizky. (nejen) Chvastarnu ctu s potesenim,je fajn vedet,ze stale existuje nekdo,kdo si zaklada na obycejnych (a o to krasnejsich) vecech. Drzim palce,at Vam chlapecek dela radost:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, to jsou krásná slova, děkuju! :-)

      Vymazat
  6. Přeji krásný den, musím pochválit jak blog , tak krásné oblečky šité s láskou. Jsem na tom podobně jako Vy před dvěma lety, stroj mám doma , ale nějak se nemůžu odhodlat začít. Mohla by jste mi prozradit , kde berete střihy? Ráda bych taky dětem něco hezkého spíchla. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nesmírně těší! Píši blog především proto, aby se inspirovali i ostatní, že to prostě jde, když se chce!
      Střihy si dělám převážně sama, ale z počátku jsem hodně brouzdala po internetu, super je časopis s dětskými střihy Ottobre (seženete na dvou českých eshopech - gabinka a pattit studio), pak taky klasická Burda, ale střihy z ní mi nevyhovují, ale někomu naopak zase ano, záleží na postavě.. Burda prodává jak časopisy, tak i samostatné střihy. Taky se dá hodně okoukat z pinterestu. Pro začátek je ale určitě nejlepší si pár střihů koupit a podle nich se naučit.
      Vlastně málem bych zapomněla na ten nejlepší tip - Caramillu! Mrkněte na blog ekozahrada, kde právě Caramilla prodává super střihy i s podrobnými návody na ušití, to budete mít asi nejjistější! :-)

      Vymazat
    2. Veru, moc děkuji za vyčerpávající odpověď. Doma už mám látku na tepláčky a taky střih z Burdy, takže se do toho hodlám pustit, fakt super inspirace u Vás.
      Petra

      Vymazat
  7. Veru, je to nádhera, vidět všechno takhle pohromadě.

    OdpovědětVymazat
  8. Krásné oblečení! Jste opravdu moc šikovná maminka. :-) A šijete i na zakázku nebo jen pro sebe?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na zakázku zcela výjimečně, spíš jen pro kamarádky a známé.. Nedostává se mi dost času, moc mě nebaví šít z povinnosti, musím tvořit, co mě zrovna baví.. :-)

      Vymazat
  9. Mame to stejne:-) akorat pro sebe moc nesiju...moje deti jsou na obleceni ode me moc pysne a to je pro me ta nej odmena:-) Synovi je pet a vzdycky kdyz se nekdo pta, pysne rekne "to sila moje maminka":-) Setkavam se v podstate jen s kladnymi reakcemi a je to moc mile:-)Prima blog Veru!♥Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, tak to je tedy úžasné, snad i Mikuláš se k tomu jednou bude takto hrdě hlásit!! :-)

      Vymazat
  10. teda, nádhera. klobouk dolů! já se právě chystám na ty zmiňované boty, ale je to běh na dlouhou a drahou trať a kdo ví, jestli to dopadne a dotáhnu to do konce. Vám fandím, Jana z HK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wau, tak to budu držet všechny pěsti!!!! :-)

      Vymazat
  11. Paráda! Ty víš, že ti moc fandím, protože názorově bychom si byly určitě blízké:-) Vždycky, když děti někam balím, vidím, kolik toho mají našitého a bývají to obvykle ty nejoblíbenější kousky. Kluci jsou už velcí a je výzvou tvořit něco, co obstojí i před kritickým hodnocením spolužáků. Jen ty dovednosti s háčkem a jehlicemi nemám. Mikulášek má moc šikovnou maminku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Zuzko, tak to klobouk dolů před Tebou, pokud to obstojí i před dětmi ve škole, tak to už je tedy co říct, protože, jak známo, děti umí být pěkně kritické.. :-) Máš můj obdiv!!!

      Vymazat
    2. Však za pár let budeš řešit to samé:-) A rozhodně se nebojím, že by Mikuláškova garderoba neobstála.

      Vymazat
  12. Verunko, klobouk dolů, jste skvělá!!! Perfektní příspěvek, úplně mi mluvíte z duše. Ze zcela totožných důvodů jsem začala šít, moc mě to baví a také pevně doufám, že na mnou šitou garderobu neuslyším doma ještě dlouho žádné námitky :-). Akorát budu muset dopilovat to pletení, to u Vás pořád jen okukuji a přemlouvám se k další akci :-). Hezký den! Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, tak to mě nesmírně těší a držím pěsti. Pletení se nebojte, protože koho jednou peklo schvátí.... :-D

      Vymazat
  13. Wow, to je krása!!!
    Já teprve své první dítko čekám, ale taky vím, že bych jí chtěla nějaké věci našít. Minulé léto jsem začala chodit na šití, abych právě se šít naučila. Nejsem nijak extra rukodělně zručná, ale všem ostatním můžu vzkázat: Když se chce, tak to jde. Jen to chce neodkládat, neprokrastinovat třeba u seriálů (toto je asi spíše pro zatím bezdětné:). Teď chodím na kurs pletení a háčkování, to mi přijde ale už mnohem těžší.
    Ráda bych se zeptala, kde čerpáte inspiraci a střihy na šité věci a látky? Na pletení asi budu ještě chvíli pracovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pletení a háčkování jednoznačně Ravelry. Já začala háčkováním, následovalo pletení, takže mi přijde nejtěžší šití. Eva

      Vymazat
    2. S tím mottem se naprosto ztotožňuji! :-)
      A seriály se nemusí zavrhovat, já u nich strašně ráda pletu a háčkuju! :-)
      Na inspiraci na šití určitě mohu doporučit pinterest! To je studnice vší inspirace! Látky nakupuji na několika eshopech a už kolikrát jsem si říkala, že bych měla napsat článek o látkách a všem okolo, tak tohle je pro mě další impulz!

      Vymazat
  14. Váš blog moc obdivuji, jste šikovná maminka a neumím si představit, že by na takové výtvory někdo reagoval negativně. Pokouším se šit, zatím jsem pokořila háček a bojuji s pletením. Jen mě mrzí, že je tak málo návodů v češtině. Mohu se zeptat na ten svetýrek s liškou? Jde o zahraniční návod,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě nesmírně těší, děkuji!
      Ano, návod na svetr s lišákem je zahraniční, z Ravelry (http://www.ravelry.com/patterns/library/beyond-puerperium)
      Ale je geniálně jednoduchý, plete se odshora, takže žádné sešívání!!

      Vymazat