úterý 10. listopadu 2015

Daisy Mrázková

Daisy Mrázková je česká autorka a výtvarnice, která se narodila
 v roce 1923 a na kontě už má hezkou řádku dětských knih.
Nejsou to ovšem knihy jen pro dětské oči a uši.
S velkou zálibou si je přečtou i dospělí.
Daisy Mrázková totiž umí psát s naprostou lehkostí "malé knížky o velkých věcech".

A protože je dnes úterý, nafotila jsem Vám její Nádherné úterý.

 "Když chceme, aby byl někdo ještě lepší, než je, udělejme mu radost, to je jednoduché."
A tak se jedno nádherné úterý rozhodne být ještě nádhernější a dá se do řeči s babičkou,
 která kdysi ztratila panenku a nikdy se nedozvěděla, jak to s ní dopadlo.
Autorka vypráví poetický příběh o tom, že příčina smutku
jednoho člověka může být zdrojem radosti jiného.



Na útlou knížku plnou obrázků je tam té radosti fůra.
Je to taková tichá pošta radosti a dobrých skutků, kterou
 odeslalo Úterý tím, že se vedle babičky posadilo.
- Radek Malý

















Rozhodně doporučuji i ostatní autorčiny knihy!
Mě chvíli trvalo, než jsem si k jejímu stylu našla cestu,
 jelikož jako první její knihu jsem kdysi zvolila
 Můj medvěd Flóra a tak úplně mě neoslovil.
 Její další knihy mi ale daly všeho vrchovatě! 

3 komentáře:

  1. Daisy Mrázkovou milujeme a dcera tuto knihu umí zpaměti. Díky za super knižní tipy! Soňa

    OdpovědětVymazat
  2. Vidíš, a já jsem zase narazila na Flóru jako na první knížku od Daisy Mrázkové a totálně mě nadchl! Úterý ještě nemáme, ale už jsem si ho přečetla a je to nádherná knížka. A s tou vlnou je to úplná souhra - pohlazení.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    doklikala jsem se až k Vám :-). Jen, pro zajímavost, kdybyste třeba již neposlouchala... V edici Osudy vykládala ten svůj kdysi i paní Mrázková a bylo to.... nádherné. Tedy odkaz
    http://hledani.rozhlas.cz/?query=osudy%2C+daisy+mr%C3%A1zkov%C3%A1
    mějte se:-), Monika

    OdpovědětVymazat