sobota 21. listopadu 2015

Tajná zahrada

K Tajné zahradě mohu napsat jen jedno: 
Přečtěte si ji! 

Je to dojemný, něžný a kouzelný příběh holčičky Mary, kterou nemá nikdo rád pro její rozmazlenou povahu.
 Když však osiří a dostane se do obrovského prázdného domu svého strýce na anglickém vřesovišti, musí své návyky změnit. 

Mary pomaličku vrůstá do vůně anglického venkova a objevuje jeho kouzlo. 
Její proměna se završuje ve chvíli, kdy objeví Tajnou zahradu a také Dickona,
 chlapce, který dokáže rozmlouvat se zvířaty, a čeho se dotkne, to začne kvést.  

Tento pohádkový příběh je vykreslený tak dojemně, až budete potlačovat slzy dojetí. 
Propojení s přírodou, nezměrná úcta k životnímu koloběhu, pokor a úcta. 
Kniha plná životních mouder, napsaná stylem, že je pochopí úplně každý.. 
A co více - příběh je dokreslen jemnými ilustracemi od mé oblíbené Renáty Fučíkové!

Čtěte knihu sobě i dětem a nechte se prostoupit láskou ke všemu živému. 

Zatímco tajná zahrada ožívala a společně s ní vstupoval nový život i do dvou dětí... 















Dokud se Colin zavíral v pokoji a myslel jen na svůj strach, na to, jak je slabý a jak nenávidí lidi, kteří se na něj dívají, a přemítal celé hodiny o hrbu a předčasné smrti, byl to jenom pološílený malý hypochondr, který nevěděl nic o záři slunce či jaru, a neměl zdání, že by se mohl uzdravit a postavit se na vlastní nohy, kdyby se o to jen pokusil. 
Když do toho ošklivého chlapce začaly pronikat nové, nádherné myšlenky, začal se do něj spolu s nimi vracet život, v tepnách se mu zdravě rozproudila krev a síla jej naplnila jako příval.



11 komentářů:

  1. Ta vypadá moc krásně, neznala jsem. Díky. Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knihu od dětství miluji. Jako první jsem ale kdysi viděla film...v detailech se malinko liší, ale tu atmosféru si udržel.

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knihu jsem v pubertě milovala. Znám ten příběh z paměti ...

    OdpovědětVymazat
  4. Už jen díky obálce bych si ji koupila. Vypadá moc dobře, ale zaujala mě i textem, který jsem si tu přečetla. Hledám takovéhle podobné knihy, které bych si chtěla pořídit k Vánocům a možná si tuto nakonec také koupím.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Už jen díky obálce bych si ji koupila. Vypadá moc dobře, ale zaujala mě i textem, který jsem si tu přečetla. Hledám takovéhle podobné knihy, které bych si chtěla pořídit k Vánocům a možná si tuto nakonec také koupím.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Objevila jsem náhodou (vybírala jsem knihy na Vánoce a mezi obrázky jste mi "vyskočila" i Vy ... ale nic není náhoda, že ;)) Váš blog a jsem přešťastná, že jsem ho objevila! Krásný, pohodový, inspirující ... už druhý den se k Vám vracím a v rámci možností (2 malí broučci) brouzdám. Nádherné tvoření, ale pro mě teď nejvíce ceněné tipy na opravdu nádherné knihy pro děti. Těžko vysvětlit, jak málo času člověk s dvěma prďolkama má, po nocích zase není energie. Takže velké díky ... už Vás mám mezi oblíbenými položkami ... jako první a jedinou :)
    Krásný vánoční čas přeji!
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak pro mě není lepší odměna za vynaložené úsilí, než takovýto komentář a vědomí, že moje tipy došly užitku :-) Ať tu stále nacházíte, co hledáte! :-)

      Vymazat
  7. To je moc hezká recenze na moji oblíbenou dětskou knížku :). Znáte také Malou princeznu? Je od stejné autorky a v zahraničí je to stejná klasika jako Tajná zahrada. Je psaná taky moc příjemně a moudře. Akorát je spíš dívčí..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malou princeznu jsme si také koupila, zatím čeká v knihovně na svou příležitost k přečtení :-) Těším se na ni a děkuji!

      Vymazat
    2. Nemáte zač, jsem ráda, že je to známé i u nás :).

      Vymazat