pátek 11. prosince 2015

Ptáček a lev

Pakliže ještě nemáte žádnou knihu, kterou nadělíte svým ratolestem pod stromeček,
 ihned to utíkejte napravit do nejbližšího knihkupectví. 
A nezapomeňte se tam zeptat na autorku Marianne Dubuc.
Protože kdyby mělo Vaše dítko dostat "od Ježíška" jen jednu jedinou knihu, tak ať je to Ptáček a lev!

Tak nádherná, jemná, až dojemná kniha se jen tak nevidí.
A konečně jsme se ji dočkali i v češtině.
Před 14 dny ji vydalo nakladatelství Labyrint.
Ona by se Vám ale určitě líbila i v jakémkoliv jiném světovém jazyce.
Ten příběh je totiž naprosto čitelný z ilustrací a netřeba k němu více psaných slov. 

Je skoro s podivem, že mě tak nadchla kniha, ve které je tak málo textu, protože já mám ráda pohádky,
které mohu od začátku až do konce předčítat bez vymýšlení - co je psáno, to je dáno. :-)
Děj je naprosto jednoduchý nekomplikovaný a uzavřený v cyklu celého roku.

 Tato knížka nás doslova pohltila, objala a pohladila po duši.
Vyprávěla jsem ji vlastními slovy Mikuláškovi s takovým zaujetím, že i on byl naprosto nadšen a chtěl číst pořád dokola.
 Ostatně kniha k tomu i sama vybízí. Je v ní nakresleno vše.
Pokora, láska i obyčejný život...

Mikuláš s ní teď chodí všude a vypadá to, že v oblíbenosti předčí dokonce i nedotknutelnou Chaloupku na vršku.





















6 komentářů:

  1. ta vypadá hodně dobře, díky moc. Na vánoce už to nedám, ale k narozeninám se bude hodit :) A ta závěrečná fotka je nádherná. :) Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za tip. Synkovi bude v lednu pět, no asi je na knížku už trochu starý, ale zdá se mi moc milá. Líbí se mi, že si příběh může domýšlet sám. Letos vyšla a byla i oceněna Zuza v zahradách, ale obrázky jsou hodně abstraktní a zdá se mi spíše vhodná pro slečny. Tak snad neudělám chybu. mám ještě druhého synka dva a půl roku starého, tak v nehroším ostane jemu. Srdečně zdravíme z Krkonoš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzku v zahradách máme také a moc se mi líbí, ačkoliv tento typ ilustrací není úplně přesně moje gusto, tak mě moc oslovila! :-) Taky je tu o ní nedávno někde post.. Tak ať se knížky na Vánoce líbí a myslím, že Ptáček a lev bude mít úspěch i u staršího. Zdravím do hor a doufám, že tam máte hodně sněhu (my totiž ani ťuk) :-)

      Vymazat
  3. Na váš blog je vždy radost pohledět :-) ráda se nechávám inspirovat (díky třebas za objeveni J. Herriota) :-) knížka opět vypadá krasně, nezbývá než doplnit stávající seznam :-D Díky!

    OdpovědětVymazat
  4. Dekuju Vam za doporuceni knihy Ptacek a lev. Dcerka (2,5 roku) je z ni naprosto unesena. Nejprve jsem si ji vypujcila v knihovne (na zkousku), ale natolik se libi, ze jsem ji koupila :) Porad chce "Lvicka a ptáčka pohlížet". Dekuju.

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)