středa 24. února 2016

Plenková zašívárna II

Plenek není nikdy dost.. 
Kdo někdy látkoval, dá mi jistě za pravdu. :-)
A protože mě to šití prostě baví, tak jedu dááál... 


Kalhotková - malá a velká MŇAU!


Kapsovky AIO. 
Z českého PULu, uvnitř je stay dry vrstva. 





12 komentářů:

  1. Moc fandím v látkování...dcera taky látkuje a když hlídám, tak jsem tak zvykla, že už mi to přijde naprosto přirozené. Když někdy z nouze a kvůli cestování musí použít jednorázky, tak máme pocit, že zápach je přímo hmatatelný a naprosto rozdílný k horšímu proti látkování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to se klaním a moc Vám fandím, že jako babička látkujete! :-) Často k tomu tatínci nebo prarodiče přistupují skepticky, takže moc ráda vidím, že je více a více látkujících maminek i babiček! ;-) S tím smradem z jednorázovky Vám musím dát za pravdu, smrdí mi už i ta plína čistá, bůh ví, čím je to napouštěné, aby to absorbovalo.. brr.

      Vymazat
  2. možna ted budu vypadat jako blb, ale chci se zeptat na to vaše "látkování". Za časů mých dětí byly plátěné (bavlněné) pleny bíle, na to jsem ušila bavlněné kalhotky na zapínání (odmítala jsem gumové) a bylo to. U vnoučka jsme to také takto praktikovali, jen na venek dostával jednorázovky. Že skoro každý druhý den se vyvařovalo, o tom nemluvě. Můžete mi prosím osvětlit to vaše látkování nyní, z čeho jsou ušité vaše pleny a jaká je u toho údržba. Děkuji. DanaOlga

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dano, dnešní moderní látkování je už úplně o něčem jiném, než za starých časů. :-)
      Na internetu je opravdu velké množství článků o moderních plenkách, často jsou prezentovány i v Sama doma apod. (http://www.branakdetem.cz/clanek/proc-pouzivat-moderni-latkove-pleny-28)

      Jen ve zkratce - klasické čtvercové pleny se stále používají, ale dávají se přes ně tzv.svrchní nepropustné plenky, které mohou být buď z vlny nebo z fleecu nebo z PULu (což je polyuretanová látka), která je ale zdravotně nezávadná a v testech vždy vyšlo najevo, že i tato látka je mnohem prodyšnější, než dnešní jednorázová "papírová" plena. Tyto plenky fungují jako ty jednorázové - navléknete, svléknete, celé hodíte do pračky (nebo do skladovacího kyblíku) a vyperete. Pere se na 60°C, nevyváří se, protože žádné bakterie v moči při 60°C nepřežijí. Tudíž není potřeba prát na 90°C.
      Moderní plenky se pak ještě dělí právě na ty tzv. plenky vše v jednom, které fungují jako Pamperska, jak jsem psala výše. Někdo zase nedá dopustit na klasické čtverce a svrchní kalhotky, je to individuální.. Dneska už je mnoho dostupných materiálů, z jakých lze plenky ušít, aby byli zdravotně nezávadné - bambusové froté, biobavlna, bambusový aksamit, beránek atd atd.
      Nikdo Vás za blba považovat nebude, je super, že se zajímáte. :-)

      Vymazat
    2. Tak to mě napadá otázka, zda je fleece přímo na pokožce nebo je tam ještě nějaká mezivrstva? Lucka

      Vymazat
    3. Záleží jak kde a na jakém typu plenky. Fleece se většinou používá na ty svrchní plenky jako ta neprotékavá vrstva, takže nejprve savé jádro a na to fleece.

      Vymazat
  3. Takže HOLČIČKA? :-) Ať je to, co je to, přeju zdraví a gratuluju* Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se teprve uvidí, já myslím, že holčička. :-) A kdyby ne, tak plenky se dají schovat pod tepláčky. :-D

      Vymazat
  4. Paráda, máš na ty plíny nějaký střih? Taky se chystám něco vyrobit, až mi bude trochu líp. Snad 15 -měsíční mrně dovolí. A do září se naučí aspoň trochu na nočník, ať nás to množství plen nezavalí :-).Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Novorozeneckou jsem si obkreslila od Anavy a kalhotkovou jsme našla na netu :-)

      Vymazat
  5. Dobrý večer,

    můžu se zeptat, z jakých materiálů šijete vkládací plenky a jaké nitě používáte?

    předem děkuji za odpověď:)



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nitě používám klasické, ty velké špulky do overlocku. Vkládačky šiji nejčastěji z bambusového froté (z několika vrstev). Šila jsem pro prvního syna i z bavlněného froté. Ale dá se použít i celá škála dalších savých materiálů - konopí, bambusový aksamit, bambusový fleece, střídám to a dávám třeba od každého materiálu jednu vrstvu :-)
      Všechno to koupíte třeba na sijemdetem.cz

      Vymazat