středa 16. března 2016

Opravdové voskovky

Víte, že se dají sehnat opravdové voskovky?
Ze skutečného včelího vosku?
Voňavé tak, že ani zahleněný nos jim neodolá? :-)) 

Tak s těmi my právě provádíme vonnou arteterapii.
Máme je už od ledna (stejně tak fotky, tak se nelekejte, že Mikešovi tak rychle rostou vlasy) a jsme z nich celý PAF! 

Německá firma STOCKMAR totiž vyrábí opravdové poctivé voskovky. 
Dozvěděla  jsem se o nich díky waldorfské pedagogice, kde se tyto voskovky hojně využívají. 
Vyrábějí se ve formě klasických "pastelek" nebo jako bločky. Seženete je v široké škále barev. 
Jsou samozřejmě zdravotně nezávadné a vhodné už pro ty nejmenší.
 Podporují totiž správný úchop a můžete malovat buď plochou nebo hranou.

Pokud jste detailisté a říkáte si, jak se takovým hranolkem může dítě trefit do obrysu omalovánek, tak nemůže... Waldorfské děti totiž nevymalovávají, prostor dostává výhradně vlastní fantazie, bez kontur a předepsaných linií. :-) 

Jsou to všestranní voňavý společníci! 





A jak voní!!!!! 



Skvěle s nimi postavíte i zeď!


A když potřebujete průjezd pro auto, není problém! :-)



Můžete třídit barvy...



Nebo stavět komín!

Škoda, že nejde poslat ta vůně po síti! 
Včelám zdar! :-) 

12 komentářů:

  1. A bude článek o nějaké knize o Waldorfské pedagogice..? Nejsem sice skalním příznivcem, ale ráda bych si trochu rozšířila obzor. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli je zájem, ráda sepíšu tu trošku, kterou vím a dám doporučení i na knížky :-) Já jsem také amatérský nadšenec, ráda si beru něco z montessori, něco z waldorfu, i z principu lesních školek nebo nevýchovy.. Mixuji to k vlastní spokojenosti, neberu nic dogmaticky. :-)

      Vymazat
    2. Jéé, to by bylo super. Zrovna jsem si říkala, zda už nějaký příspěvek na toto téma nemáte. :) Už dlouho tu mám připravenou k přečtení knížku Secret of Childhood, tak třeba mě to konečně dokope ji otevřít a začíst se. :)

      Vymazat
  2. To by bylo prima,Verun!Resp mě by tvé postřehy zajímaly.

    OdpovědětVymazat
  3. A my tu zrovna malujeme kraslice. A hádej čím? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už??? Vy jste teda v předstihu!! :-D Já malování kraslic voskem miluju, ale ještě jsem letos nezačala.. To asi malujete na vyfouklá vajíčka, že?

      Vymazat
    2. Vyfouklá. Sklenička s čajovou svíčkou, na to taková ta mřížka na lisování vařených brambor do salátu a kalíšky z kousky těch voskových hranolků. Do dřívka špendlík (hlavičkou ven) a namáčet a nanášet. Něco snad nafotím a hodím na blog. O voskovkách už psát nemusím. Totok je vyčerpávající :)

      Vymazat
    3. Ano, maluji taky voskem každý rok ;-) Ale vařím vajíčka na tvrdo, mě to vyfukování šíleně nebaví a navíc mi často vajíčka praskala :-D Takže si ještě počkám..

      Vymazat
    4. Na vajicka mam takove chytre udelatko, vyfukuji podle potreby cely rok a vajicka schovavam a okolo velikonoc se velice hodi.

      Udelatko je treba tady http://www.az-zbozi.cz/vyfukovac-vajec-d227.htm?tab=description

      Pavla

      Vymazat
  4. Děti se do těch bločků s oblibou a s chutí zakusovaly. Docela drahá krmě. :-) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, tak to mě nenapadlo! :-D Ale aspoň je jisté, že jim po tom nic nebude, že :-)

      Vymazat
  5. Jsou nádherné, úžasně voňavé, jen ta cena:-( Vím, za co se to platí, obdivovala jsem je v obchodě, jen je toho k placení pro ty všechny naše rarachny prostě moc a všechno teď nezvládáme...

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)