neděle 6. března 2016

Softshelová souprava

Soft pro letošek konečně pokořen! :-) 
Kalhoty jsou už z minulého týdne a teď došlo i na bundičku, na kterou jsem potřebovala posbírat trošku odvahy a trpělivosti.
Celkem se povedla, na to, že jsem si kapucu na střih těla musela naroubovat sama.
Poprvé jsem taky zkusila zipy z rubu skrýt pod ozdobné pásky.
Jsem spokojená, i když mnoho mnoho chyb ještě má.
Ale s každým dalším kouskem vidím menší pokroky a ty mě velmi těší. :-) 
Ještě musím objednat a doladit reflexní nažehlovačky a bude hotovo! 







18 komentářů:

  1. Super! To nemá chybu. Aspoň já ji nevidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale má je, spíše ty technické, tak ty se snad časem poddají ;-)

      Vymazat
  2. Moc krásný komplet! Prosím, jak dlouho taková bundička trvá??? Děkuji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrá otázka. Já myslím, že to je strašně individuální. Záleží, jestli chcete počítat i čas strávený nad tvorbou střihu (nebo jeho nákupu), jestli chcete šít aplikace, jak umíte šít, jaké máte zkušenosti atd atd. Těžko říct. Mě trvala přibližně celou sobotu a to už mám asi čtyři soft bundičky za sebou, takže nemusím dlouze zkoumat co kam přišít a tak :-) Není to nějak extrémně těžké, ale zase jsou i mnohem jednodušší věci na šití.

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověď. Kalhoty ze softu už jsem několikrát prubla a to mi vezme cca 4hodiny - šito na běžném stroji. Střih ale už mám udělaný.
      Pořídila jsem si overlock, používáš (mohu tykat?) ho při šití softu? Já jsem s ním nadšená, ale ještě s ním moc neumím :-)))
      Bunda je teda střih vlastní??? Tak to máš můj neskonalý obdiv...
      Já tak tu sukni, nebo kalhoty, to jo, možná tričko...ale na bundu, to bych si snad nikdy netroufla :-)

      Vymazat
    3. Samozřejmě, tykat prosím :-) Střih na bundu je "vlastní" jen do určité míry - tělo je mikinka z Ottobre a kapucu jsem si k tomu nastavila sama - chtěla jsem to zapínání zipu až do kapuce, takže to byla premiéra. Střih na soft bundičky jsem si dělala vždycky svůj, protože se mi nikdy nikde nic nelíbilo, ale je s tím hrozně práce a je to vždycky risk, takže nedoporočuji. Overlock je fantastická věc na šití úpletů, teplákovin atd. Ale na šití softku je ho skoro škoda, prý se dost tupí nůž. Dříve jsem šila na OL i soft, dnes už to nedělám a šiji na obyč stroji. Jinak ale všechno na OL.

      Vymazat
  3. Paráda! Já ten softshell budu muset taky prubnout. Jedno dítě v lesní školce, druhé pořád v lese, softshell se u nás zkrátka nosí hodně. A za tyhle outdoorové oblečky dost platíme. Je na čase s tím něco udělat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě a když vidím, jak Vám to jde i s úpletem, softshel bude hračka :-)

      Vymazat
  4. Holky vy jste tak šikovné - tiše závidím. Komplet nemá chybu. Já tak něco uplést či uháčkovat, ale šití ... Snažím se, ale moc mi to nejde. Po prvních pokusech ze starých triček a dek jsem zkusila objednat látky - takže mám za sebou úspěšně ušitá 2 trička z úpletu - první má děsný výstřih, druhé už je lepší. Také jsem koupila softshell na kalhoty neb cena kupovaných je vysoká, ale ještě jsem nenašla odvahu do něj střihnout - musím někde najít střih, koupit nové nůžky. Myslím, že teď na jaře se do něj asi nepustím (je zimní), i když možná koupím tenčí a začnu šít? Malej budu asi potřebovat kalhoty do školky a šusťáky co má od loňska už mu nebudou a po sestře mu sice asi budou, ale jsou dost nekvalitní. Propouští. Na doporučení kamarádky jsem koupila tyto http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=80233340&tab=0 wolf, prý jsou super nevím čemu ona říká super nebo já měla smůlu na materiál. Při 3 praní se stratily patenty, účtenku jsem samozřejmně nenašla a hlavně šusťák propouští. Malej je donosí a už nikdy objednávat nebudu. Koukala jsem, že mají i softshellové kalhoty http://www.detskeobleceni-wolf.cz/Softshellove-bundy_-kalhoty-.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=1591599#detail cena vypadá dobře, ale kvalita - jaká je netuším. Já se snad do toho pustím a pokořím ty kalhoty. Protože kupovat kvalitní za 500-700 Kč se mi opravdu nechce. Malej potřebuje min. 2 ks neb neustále ve školce na zahradě padá a je jak čuník. Holky jaký steh používáte při šití kalhot na obyč stroji - entlovací nebo rovmý? Je lepší použít do pasu úplet nebo ohnout a dát gumu.
    Dík Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen se do toho klidně pusťe, jen pozor na střih, ať to hezky sedí, ten softshle nepruží jako třeba úplet nebo pružná teplákovina, tak ať to zase nikde neškrtí. Jinak se se sfotshelem pracuje dobře a kalhoty jsou hotové raz dva. Šiju soft na obyč stroji a rovným stehem, soft se netřepí, takže není třeba začišťovat. Já oblečení nekupuji, ale když jsem dřív kupovala, tak jsme byla strašně spokojená s funkčním oblečením od dvou českých firem - Little Thing ONO a hlavně Little Angel. Podle mě se do těchto značek vyplatí investovat, ale chápu, že se Vám nechce dávat tolik. Zkuste jedny ušít a uvidíte. Do pasu buď úplet nebo klidně i tu gumu, je to úplně jedno, záleží na Vás. Já dávám vždy náplet, protože to pak má i vyšší pas a při ohýbání mu nelezou záda :-)

      Vymazat
    2. Little Angel také kupuji. Kdyby softhellky nestály skoro 700 Kč tak bych je i koupila, ale náš malej je živel. Ze školky chodí neustále špinavý a občas i s dírou na koleni.

      Vymazat
  5. Chtěla bych se zeptat všech zúčastněných :-), jestli dáváte dětem softshell i jako vrstvu přímo na kůži. Naše děti nosí jen bavlnu, ani třeba fleecové tepláčky jim nedávám, protože mají hodně citlivou kůži a nedělá jim to dobře. Jaké jsou Vaše zkušenosti?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě jsem nad tím taky dneska přemýšlela, jestli dávat i na holé tělo. On ten fleece na softshelu není jako ten antipilling, ale je takový sametový. Já dávám softshelky vždycky přes tenké tepláčky. Přemýšlím spíš, aby mu v tom nebyla zima....

      Vymazat
    2. Dávám i na holou kůži nebo když je víc zima, přes tenké legínky, někdy punčocháče. Ale na kůži bez problémů, i když měla dcerka taky citlivou kůži.

      Vymazat
    3. Mám dítě s atopickým ekzémem. Místo punčoch nosí jen bavlněné podvlíkačky. Ty používáme i pod soft. Ale pokud je teplo, oblíká soft jak letní tak zimní jen tak a musím říct, že k žádnému zhoršení nedošlo. Jde asi o to, že kalhoty nejsou úplně uplé a tak kůže větrá. Nohy právě má s nevětšími místy výskytu ekzému. Mimo jiné bez soft kalhot to u nás nejde ani jeden den ve škole. Chodí do školy, co je spíš taková lesní a polní :-D bláto je náš kamarád :-DDD

      Vymazat
    4. Veru, taky nesnáším punčocháčky, jsou mi strašně nepříjemné, takže jsme dávala zcela výjimečně.. Tak to jsme ráda, že máte dobrou zkušenost :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)