čtvrtek 21. dubna 2016

Odrážedla

Když jsem kdysi dávno řešila otázku prvního odrážedla, bylo pro mě dost těžké se zorientovat v nabídce.
 Věděla jsem jen, že nechci plast. Plast nesnáším a takové ty hodně běžné motorky se mi za prvé nelíbí vzhledově a za druhé jsou na můj vkus příliš vratké. Kdykoliv Mikeš na nějaké takové půjčené sednul, většinou se během chvíle převrátil. 
Dalším bodem na mém seznamu kritérii bylo místo výroby. Pokud to nebude Čína, bude to úplně ideální. 

Velmi velmi se mi zamlouvala dřevěná odrážedla, jako vyrábí třeba britský Early Rider
Jsou to kola designová, nádherná, vkusná, ale také poněkud drahá a popravdě, bála jsem se i té praktické stránky. Odrážedlo občas zapomeneme přes noc na zahradě nebo na dešti a to by se tomu dřevěnému asi moc nezamlouvalo. 
Proto jsem nakonec upustila i od nápadu pořídit Wishbone Bike, ačkoliv je to kolo naprosto překrásné. Bála jsem se údržby a také mi trošku přišlo, že takové kolo bude pro malé dítko příliš těžké a bude se mu s ním špatně manipulovat. Nedokážu si třeba představit, jak se s takovým kolem na malém prostoru dítě otáčí apod. Možná mi tuto domněnku ale vyvrátí ti, co toto odrážedlo mají. 

Hledala jsem tedy dál a našla německého výrobce Puky.
Jejich odrážedla jsou kovová, stvořená pro různý věk a dovednosti.
Vyrobená přímo v Německu.
Krásná, lehká, vkusná... 

A když mi pak jedna báječná duše nabídla, že nám nejmenší odrážedlo od Puky zapůjčí, bylo jasno... 
Mikeš zpočátku moc nechápal, na co taková věc vlastně je. Bylo mu cca 17 měsíců, když k nám doputovalo první odstrkovadlo Pukylino, ale velmi brzy pochopil, na co je to dobré. :-)
Moje obavy, zda čtyřkolka nepřekáží nožičkám při odrážení se ukázaly jako liché! 
Je to o technice. Mikeš nikdy nožkami o kolečka nebrkal, ani o přední, ani o zadní, nikdy neměl nijak výrazně okopané boty.

Prošli jsme zatím všemi třemi velikostmi, které Puky nabízí - Pukylino, Puky Wutsch a nyní Puky Lr1.
Součástí zatím našeho největšího kola (Puky Lr1Br), na kterém Mikuláš jezdí cca od 31měsíců je i brzda a stojánek. Na tomto kole už se dítě učí krásně držet stabilitu, takže je to vlastně skvělý předstupeň pro kolo se šlapkami. 
Na Pukylinu a Puky Wutsch se mi naopak líbí, že jsou to čtyřkolky, tudíž jsou krásně stabilní, malé dítě z nich může kdykoliv slézt a odběhnout a zase se vrátit a nemusí řešit žádný stojánek. Při nasedání nemá kolo tendenci se převracet tak jako jiná nestabilní odrážedla. A řidítka se samozřejmě neprotáčí (ani u jednoho modelu).  Také výška sedátka je nastavitelná.

Celkově mohu s klidným srdcem a vřele značku PUKY doporučit!


PUKY WUTSCH (Mikeš v 19měsících)



O takové kolo je samozřejmě potřeba se s láskou starat! :-)
Jinak je ale naprosto bezúdržbové. 


Wutsch je velmi praktický.
Malý princ si za sedlo může zasunout meč! :-)

PUKY PUKYLINO (nejmenší velikost a 17měsíční Mikeš)


PUKY LR1 BR (používané cca od 31 měsíce)





 Součástí každého správného malého i velkého cyklisty je kvalitní přilba.
Já mohu vřele doporučit Nutcase.
Mikeš ji používá od roku a půl a stále mu krásně sedí i teď. 

9 komentářů:

  1. Taky jsme meli pukylino, u nas zezacatku fungovalo i jako aktivni choditko :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak taky jsme to řešili. Nakonec jsem nekoupila žádné klasické odrážedlo, ale koupili jsme hned toto http://www.yedoo.eu/cz/odrazedla-yedoo/yedoo-too-too/model-c.aspx.
    Dcera na něm začala jezdit, když jí bylo cca 21 měs. a jezdila na něm do cca 2,5 let. Pak přesedlala na kolo s kolečkami. Od 3- 3,5 let jezdila na kole bez koleček. Syn začal taktéž kolem 21 měs. Od 3 let jezdí na kole menším . Teď jsou mu 4,5 roku a na už má větší kolo a pohoda. Odrážedlo ale stále využívá na zahradě. Přece jenom po trávě se mu lépe jezdí.
    Tereza
    PS: Nelíbí se mi plastové motorky a různá odrážecí autíčka.

    OdpovědětVymazat
  3. Za mna mozem potvrdit, ze Wishbone Bike boli vyhodene peniaze, kupovala som nadsene Recycled verziu kvoli vacsej odolnosti a vysledok je, ze rok stoji nepouzivane v garazi a zabera plno miesta. Dufam, ze ho vyuzijeme aspon neskor ako dvojkolo. Na trojkolke syn vyzeral komicky, je to hrozne mohutne na zivo, tazko sa s nim manipuluje, potrebuje vela priestoru, pravidelne ho synovi ponukam, ale po chvilke z neho vzdy zide dolu a berie spokojne Puky Wutsch, ktory som potom dokupila. Na Pukym jazdi syn denne od 14mesiacov, i sneh zvladol, je uzasne a hlavne tiche v porovnani s plastakmi. Vsimla som si len, ze ak na Pukyho nasadne dieta zvykle na klasicke plastaky, nevie na nom jazdit, zakopava o kolecka a pada. Syn naproti tomu zosadne z Pukyho a bez problemov jazdi na hocicom inom.

    OdpovědětVymazat
  4. Máme stejné. Zelené. Viz komentář výše. Zatím je to chodítko :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky máme puky. Zelené. Staršíto brázdila od 1,5 roků až dosáhla na zem a jezdila na něm v dešti, hlubokém snězu, na dovolené po psečných dunách. Pak přesedlala na kolo v cca 4 letech. Kolo máme early rider kvůli váze.

    OdpovědětVymazat
  6. Z jaké příze je prosím čepice na poslední fotce? Moc se mi líbí barevná kombinace... Děkuji, P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to ručně barvené merino do Decidy :-) http://princavecernice.blogspot.cz/2015/10/merino-cepice-pro-skritka.html

      Vymazat
  7. Take mame Puky a spokojenost nevetsi. Odzkouseno mame odstrkovadlo Wutsch, odrazedla LRM, R1LBr a kola Z2 a Z6. Wutsch zvladlo moje tri deti a ted putovalo k synovci skoro jak nove, jen lehce odrene. Je snad neznicitelne. To same ostatni.

    OdpovědětVymazat