neděle 22. května 2016

Maminko, já chci být bos!

"Maminko, já chci být bos!" prohlásil Mikulášek, shodil ponožky a od té doby chodí jen bos. 

Asi 14 dní pobíhal venku v ponožkách. Nechala jsem ho tak, i když jich několik prodřel.
Pak najednou přišel, že chce být úplně bos. Sundal ponožky a letěl se rochnit do písečku. 
Nemusím snad žádnému BF nadšenci líčit moje tiché nadšení. 
Nic jsem mu nepodsouvala. Nechala jsem ho, ať si na to přijde sám. 
A přišel.
Tak snad mu to dlouho vydrží. ;-) 

Teď si užívám, když ho pozoruji, jak si masíruje nožičky v teplém písku.
A jak volně poletuje po trávě a směje se.
Jak ho ranní rosa lechtá a studí.
A jak moc se mu to líbí! :-) 





V poslední době jsme pořídili další dva páry bot. 
Jedny holinky a jedny Vivobarefoot Ultra. 

Mikuláš holiny dosud nesnášel. Žádné neměl na sobě více než dvakrát za sezónu.
Ani se nedivím proč. Těžké tuhé sádry bych nechtěla nosit ani já. 
Konečně jsem objevila celkem měkké a ohebné holinky značky OCEAN
Od chvíle co přišli je Mikeš nechtěl sundat z nohou.
Musel v nich chodit všude. Stali se jeho poznávacím znamením, spolu s modrým slamákem. :-) 

Holinkové období naštěstí vystřídalo to bosé, ale holinky co do nošenosti i nadále vedou prim. 
Původně jsem měla spadeno na holinky od Viva, které se momentálně dají sehnat ve slevě, ale nakonec jsem zvolila tyto.
 Hlavně proto, že jsem se domnívala, že je opět vezme na nohu párkrát, tak jako všechny předchozí, a tudíž nemá smysl do nich příliš investovat. A také proto, že Vivo holinky jsou hodně vysoké a bála jsem se, aby mu nesahaly příliš vysoko nad kolena.
Tyto mají myslím ideální výšku. 
Za mě palec nahoru a za Mikeše ještě nadšené zavýsknutí! :-)




Aktuální Mikešův botníček.
Chybí Zeazoo mokasíny Manga v kterých byl zrovna pryč.

Další koupí byly botičky Vivobarefoot ULTRA.
Pro ty jsme si došli přímo do kamenné prodejny, protože jsem se neodvažovala odhadnout velikost jen podle míry jeho nohy.
A myslím, že jsem moc dobře udělala. Bez vyzkoušení bych určitě zvolila špatnou (malou velikost).
Botičky Ultra jsou lehké, docela dost dobře ohebné (i když mám-li být úplně upřímná, trochu mě zaskočilo, že nejsou tak krásně měkké a lehké, jako třeba Zeazoo mokasíny!), ale prý nošením ještě povolí. Jsou ideální na léto na zahradě, u vody, k bazénu či k moři.
Zatím je měl Mikeš na noze třikrát, takže si netroufám vynášet žádné soudy a hodnocení si ponechám až po sezoně.




7 komentářů:

  1. Kluci běhají pořád bos. Většinou i ve školce venku. Příjdou domů a první co i když zůstavají venku zují boty a fusakle. Je to super. Asi to vidí i u nás, tak jim to příjde naprosto normální.
    prosím, prosím kolikátky jsou ty vivo ultra? Mohla by jsi prosím změřt stélku? teprve je budu objednávat zelené i modré, ale teď jsem znejistila, když píšeš, že velikost jsi brala větší.děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme velikost 28 a délka stélky měřená krejčovkským metrem je řekla bych asi tak 17,5cm(max). Ale chce to celkem širší nožku s vyšším nártem, není to na žádné droboulinké dítko. Mikeš má teď délku nohy asi tak 16-16,5cm a sedí mu docela pěkně... Na pohmat bych řekla, že tam má i větší nadměrek, než jen jeden centimetr.

      Vymazat
  2. Jo jo i u naˇs si pořád sundávají boty. Jen je nechávají v zahradě a ponošky zase na jiném místě. Tak věcer potom máme pátrací akci - najdi si své boty a ponožky. I já chodím ráda po trávníku bosá.

    OdpovědětVymazat
  3. Supr, naše děti i my také kde to jen jde bosky:o)

    OdpovědětVymazat
  4. Já teď pořídila dětem na zahradu gymnastické cvičky. Ponožky by hned prodřeli a na běhaní bosky to ještě nedávno nebylo. Jsou super. Jedny jsem pořídila i pro sebe. Bosky nebo ve cvičkách na zahradě, ale na asfat klasické boty. Tam prostě klasické boty podle mě patří. Naše nohy nejsou uzpůsobené na chůzu po tak tvrdých porvších. Nožná mě příznivci nabosu budou tvrdit opak, ale já to tak prostě cítím. Zahrada je místo, kde jsou neronosti, klacíky, kamínky, ale asfalt je asfalt.
    T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že evoluce už se musela posunout o trochu dál, od chození v pralese a naše nohy už jsou zvyklé na ledacos ;-) Kromě toho, my po asfaltu chodím asi tak z 10%, kvůli tomu tvrdá kopyta určitě pořizovat nebudu. Syn navíc i při chůzi po asfaltové cestě vymetá krajnice, příkopy, obrubáky, kamení po okrajích cest.. prostě si ty nerovnosti hledá sám. Po tvrdém asfaltu přejde možná tak při cestě na nákup do obchodu :-D Beru to i podle sebe, já po asfaltu ujdu určitě víc (protože příkopy fakt nevymetám) a v BF botách mě nohy vůbec nebolí, můžu ujít kolik chci, kdežto v konvenčních botách mě bolí chodidla jako čert... Ale tohle je asi hodně individuální, záleží na každém, co je mu příjemné...

      Vymazat
  5. Také vyzkoušíme gumovky Ocean, právě jsem objednala :) jsou to naše první, tak jsem zvědavá. V prodejně nabízené Demar byly moc úzké :( děkuji za tip :) Marcela

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)