pondělí 20. června 2016

Pletené vlňáčky

Vlňáčky mě prostě nadchly! 
Mám dvě krátké verze a dvoje longiesky.
Už se těším na testování, uvidíme, jak se osvědčí, jsem na to sama moc zvědavá! 

Nějakou dobu jsem řešila, co vlastně ale k takovým longies kamaším oblékat...? 
Bodyčko zapnuté vrchem bude vypadat asi dost legračně.. 
A tak mi jedna milá duše poradila ušít tuničku /dlouhé tričko dole stažené do nápletu. 
A tak vznikl tento fialový srdíčkový prototyp. 
Co jste oblékaly miminku k longies vlňáčkům Vy? 





15 komentářů:

  1. Dobrý den, jsem potencionální babička a pletu, a proklikala jsem se na vaše stránky. Jste úžasná, kdy to všechno stíháte? Chtěla bych se zeptat, jaký je prosím rozdíl mezi vlnou s a bez wash úpravy na vlňáčky? Myslela jsem, že je to jedno. Budu moc ráda za odpověď, abych mohla pro vnoučátka uplést správně :-). Moc děkuji a mějte se krásně. Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, děkuji a těší mě, že se zajímáte a pletete pro vnoučátka! :-)
      Já stíhám, jelikož musím, já bych bez toho být nemohla, je to pro mě relax, ventil, abych občas na mateřské nezešílela! :-D
      Úprava superwash je na velké většině běžně dostupných vln, to vlákno je potom hladší, lesklejší, kompaktnější, prostě lépe vypadá i je možná trošku příjemnější. Když je vlna bez superwash úpravy, tak je právě maličko chlupatější, ale díky tomu má výborné vlastnosti právě na vněné svrchní kalhotky, jelikož po nalanolinování má prý mnohem větší výdrž, než vlňáčky z merina se superwash úpravou. Takže vlna bez SW je super na vlňáčky apod. prostě spíše na funkční věci, kdežto merino se SW je lepší na svetříky, čepice, prostě na ozdobu... Ale není to tak, že by se na vlňáčky nedalo použít merino se SW, jen prý nemá tak velkou vádrž nebo je potřeba ho dvakrát nalanolinovat. Merino bez SW kupuji u Decidy (decida.cz), merino se SW tamtéž nebo na ganella.cz (značku Drops).
      Teoreticky v tom žádný markantní rozdíl není. Snad jsem odpověděla srozumitelně, klidně se ptejte :-)

      Vymazat
    2. Moc děkuji za odpověď :-) Je radost vědět, že je spousta lidí, kterým záleží na kvalitě. Mnoho štěstí vám přeji a děkuji za spoustu inspirace. Krásný den, Vlasta.

      Vymazat
    3. Ani nevíte, jakou radost to dělá i mě, když objevím další duši, která nejde jen po povrchu a nad věcmi přemýšlí.. Díky za každého takového člověka! :-) Hodně štěstí i Vám, díky! :-)

      Vymazat
  2. Vlastně jsem zapomněla na jednu důležitou věc - merino se SW má výhodu v tom, že se lépe udržuje a pere, svetr z merina se SW od Dropsu prý můžete klidně hodit do pračky a nic se mu nestane. Já ale peru v ruce, mám ty svetříky tak ráda, že nechci riskovat :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. :-) oblékala jsem bodyčko přes vlňáčky. Dlouhé jsem dávala na noc, krátké většinou přes den a na ně polodupačky...verze se SW se mi moc neosvědčila, ale je možné, že v té době jsem ještě správně nelanolinovala..měla jsem též merino bez SW od decidy a maximální spokojenost..jen jsem si upletla i čepičku a dostala se s ostatním prádlem do pračky a nedopadla..je dokonale zaplstěná jako na trpaslíčka :-))
    JJ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Teď aspoň vím, že vlňáčky do pračky opravdu nee, ani omylem :-)))

      Vymazat
  4. A ten navod na kamasky je prosom taky ten od Decidy? Celkem me nadchly:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návod je stejný, jako u těch prvních longiesek tady od Janičky (http://rooster-hill.blogspot.cz/2012/06/vlnaky-longiesky-kamase.html). Jenže ty, co přeložila Jana jsou v novorozenecké velikosti, tyhle druhé duhové jsme udělala víceméně z hlavy a inspirovala jsem se tím prvním návodem (začínala jsem na 86ok myslím).

      Vymazat
  5. Kamasky, aj to oblečko je nádherné, neviem sa vynadívať. Škoda, že nemám doma žiadnu malú prinčeznú, zato jedného neposedného princa :-)
    Prajem krásne leto!
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí, i kluk by jistě rád nosil vlňáčky, jen v jiných barvách :-)) Děkuji!

      Vymazat
  6. Téda to srdíčkatý tričko/tunika je naprosto dokonalý! To bych nutně potřebovala pro tu naší cácorku;-D Jak já tý vaší princezně závidím ;-) a to se ještě nenarodila!Jste moc šikovná a činorodá.

    OdpovědětVymazat
  7. Já je dceři dávala s delším tričkem, takže taky jakoby tunička, jen se musí počítat s tím, že ze začátku po lanolínování dost lepí :-/ Váš blog je úžasný, opravdový balzám pro duši :-)

    OdpovědětVymazat
  8. jůů! Mě se líbí jak to vždycky nakombinuješ..rovnou víš co s čím bude ladit, hotová stylistka:-) Jestli se můžu optat k těm longieskám jako neznalec. Látkové pleny jsem si už nastudovala, takže vím, že vlňáčky jsou jako svrchní kalhotky. Ty longiesky se používají také tak nebo spíš jako kamašky? tj. že pod nima je plena se svrchníma třeba PUL kalhotkama

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pokud se nalanolinují, dají se jako svrchnáky použít i longiesky. Přijde mi to i takové praktičtější, že vlastně má miminko vlňáčky i přes nožičky a tudíž mu už není třeba oblékat žádné tepláčky. No, uvidíme, jestli na ně dojde a budeme je používat i jako svrchnáky nebo prostě jen jako kamašky. Zatím jsem z toho nadšená, jak je to krásně prodyšné a přírodní, ale taky je pravda, že vlněné plenky jsou mnoohem náročnější na údržbu a já jsem děsně líná, vyhovuje mi systém AIO.. :-)

      Vymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)