neděle 19. června 2016

Pomalé rodičovství

V poslední době mě hodně nadchly dvě knihy.
V první řadě to byla kniha od Davida Chamberlaina: Pohled do mateřského lůna. 

Koupila jsem ji již před drahnou dobou, ale zatím se na ni nedostalo.
 Tak od teď už ji mohu zařadit na čestné místo u sebe v knihovně a vřele ji doporučit všem.
Opravdu všem. Maminkám budoucím, stávajícím, jejich nastávajícím, babičkám, dědečkům...
Je to opravdu fascinující čtivo, přestože je kniha z větší části založená na vědeckých studiích (a ty mohou být pro někoho trošku nudné).
No, nenudila jsem se, naopak. 
Přečetla jsme ji jedním dechem a utvrdila se tak ve svých myšlenkách a názorech o správnosti prenatální komunikace a nejen o ní. 
Nyní na mě z knihovny pomrkává další kniha tohoto autora, a to je Fascinující mysl novorozeného dítěte.



Druhou knihu, která mě velmi inspirovala, napsala dánská pedagožka Helle Heckman.
Nese krásný název Pomalé rodičovství. 
Helle vedla 30 let waldorfskou lesní školku v Kodani a nyní cestuje po světě a předává své zkušenosti dalším pedagogům. 
Kniha je studnicí inspirace, poklidným vhledem do světa jedné školky, kde vyrůstají šťastné děti. 
V knize nenajdete žádné mentorování nebo poučování, jak správně vychovávat dítě. 
Ale najdete v ní Helleniny zkušenosti, názory, jednoduchý nevnucující popis toho, jak může taková (ne)obyčejná školka fungovat. 
Neříkám, že se ztotožňuji se vším, co Helle píše nebo praktikuje.
Pouze sympatizuji, inspiruji se a nechávám na sebe dýchnout ten klid a atmosféru. 

Zpomalit a jen pozorovat. 
Já se o to v poslední době vědomě snažím, jelikož mám pocit, že to nutně potřebuji. 
Zkuste to také... Buď s knihou nebo pro začátek s přepisem její brněnské přednášky z roku 2015. 

A kde jinde zpomalit než v přírodě.
V lese. V tichu a poklidu.
Mezi moudrými stromy a léčivými rostlinami. 
Nebo třeba při ornitologické výpravě za čápy na komíně! :-) 









3 komentáře:

  1. Děkuji za inspiraci na knížky. Obě si určitě ráda přečtu. A fotky vypadají relaxačně....odpočívej do zásoby...jde to? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem se zrovna do Pomalého rodičovství začetla, tak mi přišel vhod i ten odkaz na přednášku, děkuji!

    OdpovědětVymazat
  3. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Přidejte se k úspěšným - Spojte se s více než 4 miliony investorů a obchodníků ze 170 zemí

    Otevřené obchody na eToro: 227,651,647

    OdpovědětVymazat