pátek 8. července 2016

Domácí mýdlo

Jak už jsem avizovala nedávno -
zkusit si vyrobit domácí přírodní mýdlo mě lákalo už strašně dlouho.
Konečně jsem sebrala odvahu a čas a o dva první druhy se pokusila. 

Takže ve středu jsem vařila, ve čtvrtek krájela a za cca dva až tři týdny se ukáže, jak jsem si vedla. 
Držte prosím pěsti, jsem napnutá jako kšandy! :-) 

První jsem uvařila medové s kokosovým mlékem a pár kapkami pomerančového éterického oleje.
Velkou inspirací a vodítkem mi byl tento recept od Monči - velké díky! :-)  
Druhé je měsíčkové s marockým jílem. 

Indgredience i knihu o výrobě mýdla jsem si pořídila v mýdlotéce U tří lilií, kde také naleznete pár receptů a rad. :-) 





8 komentářů:

  1. Jéé, krásné kombinace, tak ať dobře uzraje:-) L.

    OdpovědětVymazat
  2. Do mýdlotéky v Chocni chodím čuchat a nakupovat osobně, na vlastní vaření jsem ještě nedozrála já,třeba to přijde..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se roky odhodlávala, strašně mě to lákalo! :-) Tyhle voňavé přírodní obchody jsou nejlepší! x-)

      Vymazat
  3. Verunko,kolik vazi vysledek a jak vyslo domaci mydlo financne? Vypada naramne,moc me laka jeho vyroba. Dekuji za krasny blog,pokazde prijdete s necim,co mi neda spat:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tak to se přiznám, že nemám nejmenší tušení ani u jednoho dotazu. Až dozraje, tak ho mohu zvážit, ale jak to vychází finančně vůbec netuším, dělám to pro svou radost a také pro zdraví rodiny a přiznám se, že po finanční (výhodné/nevýhodné) stránce jsem to vůbec neřešila, vzhledem k tomu, že jsem doteď kupovala přírodní mýdla kostičku za 99,-Kč třeba z Mýdlotéky u Dvou koček apod. :-)

      Vymazat
    2. Verunko,nic se nedeje,to mi jen prislo na mysl,jestli neni lepsi vyrabet nez kupovat prirodni mydla v kramu. Je jich kousek a Tvoje vypada na pekny kus;-) My jsme si ted dovezli zasobu prirodniho olivoveho mydla z Recka a je vyborne! At se dari:-)

      Vymazat
  4. jé, to mě děsně láká.... dej pak vědět jaké je :)

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)