sobota 19. listopadu 2016

Ronja a Tonda

Mám pro Vás dva knižní tipy.
Jeden lepší, než druhý! 

Začněme klasikou. 
Ronja, dcera loupežníka je pokud vím součástí povinné četby dětí už na základní škole. 
Já ji nikdy nečetla. A to byla chyba! 
Poprvé jsem ji vzala do rukou až teď a strašně moc se mi líbila.
I když netuším, jestli bych hloubku myšlenek docenila už v dětství...
Uvažuji, kdy bude správný čas ji přečíst Mikulášovi. 
V jakém věku jste ji svým dětem četli vy? 
Pokud pro Vás Ronja není ničím novým, třeba nebudete znát její nové vydání s ilustracemi Barbory Kiškové.
 Ty kresby jsou fantastické! 










Druhou knižní perlou je Tonda dobrodruh od Pavly Průšové. 
Tahle útlá knížečka v leporelovém formátu ukrývá nádherné milé verše o světě. 
A určitě by neměla ujít Vaší pozornosti. 
U čtení se bavíme celá rodina!

Země je maminka květin a stromů, 
po zemi běžíš, když pospícháš domů, 
země je písek, kámen i hlína, 
v hloubce pak uhlí či rašelina. 
Země je planeta, kde máme domeček- 
nad zemí my, pod zemí krteček. 












9 komentářů:

  1. Hezký den,
    moc děkuji za tipy... Ronju znám a byla to nejmilejší pohádka mého dětství. Asi tak od první třídy? Tehdy ale v povinné četbě nebyla, protože ve třetí jsme povinně četli Děti z Bullerbynu, které od Astrid také zbožňuji dodneška... :) Knihu Ronji mám, staré vydání, ale vnukla jste mi myšlenku, stáhnout si zfilmovanou pohádku, ta se mi také moc líbila... teď ji pravda už téměř nedávají. Škoda. Po Tondovi se mrknu, Čmeldík tomu ještě nebude až tak rozumět, ale to vůbec nevadí... :)
    Pěkný zbytek víkendu, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ronju máme doma sice ne tuhle ale zkoušela jsem to číst v létě dcerce 3,5 tehdá a nechtěla abych pokračovala bála se ... takže tak ale kluci to mají jinak Hezký upršený den Radana

    OdpovědětVymazat
  3. Ronju znám jen jako film, za nás to povinná četba nebyla a dnes jsou ve škole rádi, že děti vůbec čtou (můžou i komiksy).
    Četli jsme Pipi a Děti z Bullerbynu tak v 4-5 letech, dnes už si Mikeš čte sám a uznává zásadně mužské hrdiny :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný den, Ronju jsem zrovna koupila dcerkám a žasneme společně nad ilustracemi, které v předchozím vydání nebyly, druhou knížku neznám, takže se jdu mrknout jestli ji nekoupím taky :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Tondu máme a je celkem oblíbený.... některé básničky znají kluci nazpamět. Ty ilustrace jsou překrásné....
    Ronju neznám...

    OdpovědětVymazat
  6. Ronju a spoustu dalších od Astrid Lindgrenové jsme četly ve 4 letech. Ale mám pocit, že dcera možná nejdřív Ronju poslouchala, uplně to milovala. S mluveným slovem jsme začali hodně brzy, dcera je totiž hodně klidné dítě, co se dlouho dokáže soustředit. A mluvené slovo k naší radosti miluje. Soňa

    OdpovědětVymazat
  7. Tondu neznám, ale vypadá perfektně. Ronju znám, ale jen z knihkupectví, postupně totiž objevuji tyhle knížky od A. Lindgrenové - Ronja, Karkulín, Lottka, Madynka, Bratři Lví srdce apod. Určitě je chci klukům koupit, možná až budou sami číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a četli jste už Karkulína? zrovna jsem na něj koukala když jsem kupovala děti z Bullerbynu

      Vymazat
  8. Naše Lota samozřejmě začala s Lotou z roštácké ulice, ale Karkulína hodně žrala. A knihy Daisy Mrázkové uměla nazpaměť. A Václav Čtvrtek je náš oblíbenec. Soňa

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)