středa 29. března 2017

Voda

Nedávno jsme s iKarkulkou řešily láhve na pití. 
Zdravé láhve a jim podobné se nám vůbec neosvědčily.
Lahve zatuchají, voda se v nich hrozně rychle kazí, někomu dokonce i protékají. 
Zkusila jsem koupit ještě termo lahev od Orionu, ale bylo to jako z bláta do louže.
Nakonec jsem se naštvala a investovala do naši první lahve Lifefactory
Následovala další a další a když už, tak jsem pořídila i jejich skleněné přepravky na jídlo. 

A jsem velmi nadšená!
Lahve jsou samozřejmě těžší, ale není to nic tragického.
Láhev 350ml úplně pohodlně unese i malé dítě, myslím, že dobře zvládne i 475ml.
Přepravky na jídlo jsou celkem těžké. Největší velikost 950ml je opravdu velká a těžká, takže to vidím spíše na košík pod kočárek nebo auto, než na batoh na celodenní tůře. Ale menší velikosti už tak těžce nepůsobí, to už by se asi v batůžku normálně uneslo.

Při volbě uzávěrů pro mě hrálo nejdůležitější roli, aby se lahev nemusela nosit jen na stojato.
Proto jsem zvolila AKTIV uzávěry.
I vzhledem k tomu, že si rádi děláme domácí džusy a šťávy.
Brčka nejsou mojí doménou, mám obavu z hygieny.
Přesto jsem jednu menší lahev pořídila s brček, počítala jsem s ní na občasné výlety pro Lotku, až povyroste.
Samozřejmě si ji ihned a nejvíce oblíbil Mikuláš a chce teď do ní tankovat pořád.
I přesto, že má růžovou barvu. :-) 
Také máme jednu láhev na horké nápoje, s Café uzávěrem.  

Lahve jsou příjemné do ruky, neklouzají, voda chutná skvěle.

A když už jsme u té vody - zajímá mě, zda si ji filtrujete?
A pokud ano, tak jak a čím? 
My používáme kámen šungit v kombinaci s dalšími polodrahokamy. 
Rozdíl mezi vodou z kohoutku a vodou přefiltrovanou přes šungit je podle mě velký. 
Voda přefiltrovaná je lahodnější a sametovější. 

Zmínila jsem v článku i batoh
Tak se pochlubím tím svým novým. 
Po dlouhém rozhodování jsem se konečně rozhodla pro Hesrchel.
A nelituji - krásně propracovaný, skvěle se do něj vejdu i s plenkami, menší dekou na piknik a sváčou.
 A ten vzor!! Ten mě prostě dostal.
Letošní rok prohlašuji naším oficiálním rokem lnu!!!! :-) 










15 komentářů:

  1. U nás jede klasika, Tupperware a různé cykloláhve, jsme rodina se sportujícími dětmi:-) Ale na hygienu lahví se snažíme dbát dost, štětka, myčka, stačí nám to, vodu máme u nás dobrou. Nedávno jsme byli v Krkonoších nad Rokytnicí nad Jizerou a tak úžasnou vodu, jaká v chatě tekla, jsem v životě nepila. Na tu budu ještě dlouho vzpomínat. Batoh je krásný!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já zkoušela kde co. Sigg - malé se špatně otvírala, zdravá láhev protékala a občas i zapáchala. Dětem jsem kupovala pítka Avent - ty byla OK, ale už je malá nechce. Pak jsem měli lahvičky Tescoma. Teď má malá od jara do podzimu Equa a přes zimu termosku od Orionu.
    Skleněné lahve nepřicházejí v úvahu. Mám strach, že by se jí ve škole rozbily - ono je rozdíl, když má dítě lahev doma nebo na cesty z rodiči a potom, když jde do školy nebo také do školky na výlet.
    Stále sháním tu pravou, ale zatím jsem nic jiného nenašla.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muj nejstarsi ji mel 2x na vylete se skolkou. Prostredni kazdy tyden na plavani. Rozbiti se tolik nebojim. Spadly nekolikrat. Spis teda, ze jsou pro deti do batohu tezsi. V tom vidim nevyhodu. Ale jsou supr.

      Vymazat
  3. My jsme měli termosku od Pacific baby a byli jsme spokojeni, netekla, dobře se udržovala, nápoj vydržel teplý i studený. Jsou k ní i různá pítka pro nejmenší a pro větší děti. pro větší děti je tedy pítko s brčkem, k tomu sjme koupila kartáček na brčka a bylo čisté :-)
    Nyní máme inteligentní termosku od Alfi a tak je taky super. Dobře se udržuje, nápoj je teplý nebo studený. Hodně cestujeme, a tak volím raději termosky, protože v klasické lahvi pak měla dcera pití buď ledové a nebo teplé a to nebylo pak k pití.
    Pak máme i klasické zdravé lahve a jsme s nimi spokojeni, dobře se udržují a zatím tedy ani netečo. Uvidíme po delším používání, máme cca rok.
    Na přepravu jídla používáme termosky od Esbit - mají uvnitř stříbro, takže tam nevznikají bakterie. Používáme jak na přepravu teplého jídla, tak i na domácí zmrzlinu, když někam vyrážíme a je horko. Vydrží obojí v pohodě.
    Lahve a dózy od Life Factory jsou super! Taky bych je ráda koupila, ale čekám až bude dcerka větší, občas láhev letí k zemi a nevím jestli by to, i když má obal, vydžela .-)
    Vodu máme z vlastní study a je výborná, takže nefiltrujeme. Ale když občas na návštěvě dostaneme vodu z kohoutku, tak je to znát! :-D
    Batoh je nádherný :-D
    Mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
  4. Odkud jste láhve kupovali? romana

    OdpovědětVymazat
  5. Veru, u nás nakonec jedou lahvičky od Tescomy... plastové, ale bezpečné, neprotékají, dobře se čistí. Zdravou lahev jsem vyhodila, absolutní nespokojenost. A skleněné lahve jsem nakonec pro děti zavrhla. Jinak ale pro nás větší mám zkušenost s Ecozz, ReTap, Nalgene nebo U-Koserve, se všemi spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  6. Dámy, snad se neleknete, já jsem odjakživa na lahve strašný rapl, jako sportovkyni mi plesnivěla jedna láhev za druhou a přiznávám se, že oplachování dětské lahve věnuji asi následující pozornost - opláchnu vodou při výměně obsahu, jednou za týden cca velká generálka (jakože jar a čištění různých zákoutí). A všechno toto přežívá s naprostým přehledem CamelBack (mám jednu i pro sebe na kolo a taky super). Už více jak 365 dní obsahuje nějaký nápoj a kromě vnějšího opotřebení nikde nic! Dokonce i LifeFactory jsem měla jako kojeneckou lahev, brala jsem rovnou tu větší, že ji budu používat i jak synek odroste, ale byla jsem hodně nespokojená jak s dudlíkem u lahvičky, tak potom i s takovým tím pítkem na nácvik z hrněčku (straaašně teklo). Takže mi teď doma leží ladem. Musím omrknout, jestli nemají nějaké vychytanější násosky. Ale jinak musí být opravdu nezničitelná, protože přežila moje zacházení ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, už to vidím na fotce, začali dělat široké hrdlo, no tak to si můžu z té své udělat vázičku :-). Eliška

      Vymazat
  7. Tak souhlasim, ze sklo je lepsi, nez plast. Ale sklenena lahev diteti? Zvladne ta lahev treba pad ze stolu na zem? Neni to nic lehkeho vybrat dobrou lahev pro dite. Krome toho, ze musi jit dobre cistit musi se diteti z ni dobre pit. Musi ji vubec zvladnout otevrit, coz je docela jasna vec, presto se nam doma vali dve lahve, ktere stezi otevru ja, natoz syn. A pri tom obe jsou to detske lahve. Takze u nas aktualne vyhralo contigo west loop. Je to sice lahev pro dospelaky, ale syn z ni zvlada bez problemu pit. Nemusim se bat, ze se mu piti vylije nebo dokonce, ze se polije. Lze myt v mycce. A v neposledni rade je to termohrnek, takze v zime jde synek do skoly s teplym cajem a v lete mu piti zase vydrzi studene.

    OdpovědětVymazat
  8. Taky jedeme uz pres tri roky na Livefactory. Plast u nas nejede, tyhle lahve vedou, nekolikrat synovi uz spadla na dlazbu a obstojne odolala.
    Akorat tu posledni jsem zapomnela v porodnici, tak budu muset objednat novou..

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím a děkuji za super článek. Zaujal mě ten kámen šungit. Momentálně hodně uvažuji o filtraci vody a proto se chci zeptat na víc informací právě o tomhle způsobu - jak to funguje a kde se dá sehnat? Děkuji moc za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já šungit koupila ve zdravé výživě, kde mají mimo jiné i polodrahokamy a další léčivé "pomůcky" :-) Mrkněte na články nebo knihy Masaru Emota, dělá super pokusy s vodou.

      Vymazat
  10. A já se zase nemůžu nabažit toho batůžku. Takový by se mi taky moc líbil! Můžu se zeptat jak přesně se tenhle typ jmenuje, případně, odkud ho máte? Díky moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to Herschel Little America. Mám ten větší (25l), ale je fakt obří, ale to jsme potřebovala, abych se do něj vešla s dětskými plenkami a pitím a vším tím ansámblem okolo. Ještě se dělá 20l, vypadá úplně stejně, jen menší a za stejnou cenu. Pak je ještě takový krásný mini na jednu přezku, ale ta velikost je teď pro mě prostě utopie...

      Vymazat
  11. Dobrý den, máte nádherný blog. Objevila jsem ho ,,náhodou" a už 2 dny na něj fascinovaně zírám. Neskutečné množství inspirace. Nechápu, kde na to vše berete se 2 dětmi čas, je vidět, že Vás to baví. Jste moc šikovná. Děkuji za velkou dávku inspirace. Děti za to stojí. Mějte se pěkně, hodně zdraví a spokojenosti. Vlaďka

    OdpovědětVymazat