pátek 28. dubna 2017

Jazyky

Snažím se "neomezovat se" pouze na knihy v českém jazyce.
Nakupuji často i dětské knihy v angličtině. 
Asi před rokem jsem pořídila knihu ve slovenštině.
Nedávno přibyla další i v polštině. 

Přijde mi fajn seznamovat děti s dalšími jazyky. 
Nejde mi ani tak o nějakou výuku (tu by dle mého měli dělat jen rodilý mluvčí), jako spíše o to, aby dítě
chápalo, že jsou různé země a různě se v nich mluví. 
Sem tam naťuknout nějaké cizí slovíčko, zvuk, slangový výraz... 

O Velikonocích dostal Mikulášek dvě knížky o Barnabáškovy, čtyřletém klukovy, který žije v Rumunsku. 
Ve vyprávění se objevují rumunské fráze, měna, města a Mikuláše to samozřejmě zajímá a ptá se. 
Kde je Rumunsko a jaké děti tam tedy žijí... 
K tomuto tématu mi přijde úžasně zpracovaná Mapa dětí a obydlí světa od Juchuuu
O knize Mapy se snad ani zmiňovat nemusím, protože z té se stal úplný fenomén. 

Také v knize Pohrátky se děti seznámí s asi 13 jazyky.

Z těchto důvodů jsme si pořídili dva nové globusy
Jeden klasický zeměpisno politický a jeden s motivy hvězd a noční oblohy. 
Ke knihám o hvězdách a souhvězdích bych ráda napsala samostatný článek,
 takže nyní zpět k tématu cizojazyčných knih. 

Chci Vám ukázat dvě naprosto půvabné knížečky s příběhy o přírodě a zvířatech. 
Kniha je napsaná ve slovenštině a ilustrovala ji Eva Chlupíková. 
Hlavními hrdiny jsou sourozenci Zornička a Filipko. 
Zpočátku mi dělalo trochu potíže číst očima slovensky a plynule mluvit text v češtině, ale zvykla jsem si. 
Tyhle knížky za to vážně stojí. Některé fráze jsem ponechávala ve slovenštině, jelikož je to jazyk blízký a zvukomalebný. 

Polskou ilustrátorku Emilii Dzubiak obdivuji už několik let. 
Stejně tak její dva roky starou knihu Rok w lesie
Pokud máte rádi knihy od S. Rotraut, tahle Vás určitě nadchne také.
Je v A4 formátu, natištěná na leporelových deskách. 
Poučíte se o o tom, jak to chodí v polském lese, jaká zvířatka zde žijí a navíc se naučíte i několik málo slov v polštině. 
Na tenhle skvost jsem čekala celé dva roky a doufala, že by mohl vyjít i v češtině, ale nestalo se.
Nevadí, aspoň se naučíme něco málo z polštiny. :-) 

Několik posledních přírůstků do knihovničky s angličtinou tvoří třeba Run mouse o P.Horáčka, Červená Karkulka nebo Jak to žije na hradě. 





























Jako globusy super. Ale krabice od nich je nejlepší. :-))) 


16 komentářů:

  1. DObrý večer,Veri,měla bych prosbu -odkud máte audio CD Tajemství proutěného košíku? Hledala jsem všude na netu, ale bezvýsledně a velmi po nich toužím - pokud to tedy nemáte video CD. Měla jsem Vás aktivovanou i na Instagramu - nevím, proč se mi to vymazalo - šlo by to zase aktivovat?
    Děkuji mockrát.
    Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dostali, všechny tři díly, zeptám se kamarádky, kde ho sehnala, popravdě nemám tušení.. :-) Jaký máte nick na IG?

      Vymazat
    2. Děkuju, byla bych moc ráda, naše děti každé léto tuto knížku chtějí číst. CD by byla super alternativa a doplnění. Nick žádný nemám :(

      Vymazat
  2. Cíleně cizí knížky nekupuju, jen občas, když mám dojem, že to stojí za to. Před lety u nás ještě nevycházela edice Už vím proč? Junior od Albatrosu, ale mě se moc líbily v německém vydání, takže jsme zrovna o rytířích přivezli dětem z výletu. A dívám se, že je udělaná podobně, jako ta vaše rytířská:-) Koupila jsem ještě Tap the magic tree a ač neangličtinářka, s pomocí překladače jsem těch pár vět přeložila a do knihy vepsala. Dcerka ji miluje. A asi poslední cizojazyčnou knihou, kterou jsem zakoupila, je Nenasytná húsenička ve slovenštině, protože The Hungry Cartepillar v češtině asi nikdy nevyjde:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tap the magic tree nebo Housenka jsou super knížky :-)

      Vymazat
  3. Krásný. K tomu multikulti mě napadá, že nám se líbila tahle knížka - představují se v ní děti z různých koutů světa - jak vypadá jejich dům, s čím si hrají, oblíbené jídlo, v čem chodí oblečené... http://www.databazeknih.cz/images_books/28_/286137/big_deti-jako-ja-jedinecna-oslava-deti--x9V-286137.jpg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, tak tu jsem nikde nepotakala! Měli jsme půjčenou nějakou z knihovny o tom, jak slaví svátky děti kolem světa, ale to nezaujalo, ty ilustrace byli takové všelijaké. Teď jsme si půjčili něco o Felixovy, jak cestoval po světě a posílá dopisy dětem, tak jsem na to zvědavá..

      Vymazat
  4. Musím říci, že polští součastní autoři jsou prostě skvělí! Knížky jako Včely, Příběhy Tappiho, Mapy, to jsou prostě skvosty... je škoda, že jich u nás nepřekládá dost a ještě větší, že podobné u nás nevychází... Můžu se zeptat, kde se dá knížka Rok v lese sehnat? Marně obcházím knihkupectví abych sehnala knížku o přírodě, ne jen o zvířatech, myslím o proměnách přírody v roce, rostlinách, stromech atd. a jsem bezradná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koupila jsme ji na bookdepository. Také mi přijde, že polské knížky jen kvetou, ale třeba Tappi mě moc nenadchnul, ani jsme ho nedočetli.. O proměnách přírody je podle mě nejlepší Skřítek Rozekvítek :-)

      Vymazat
    2. Rozekvítek je úžasná knížka, kterou považuji za jednu z těch, která by v dětské knihovničce neměla chybět. A Tappi se na trvalo zabydlel v srdci mých dětí díky pozitivní energii, dobrotě a laskavosti, které z hlavního hrdiny přímo sálají. Také bych našla nějaké výtky, ale ta LASKAVOST je naprosto výstižná a jednoznačně charakterizuje knížky s tímto hrdinou. Proto u nás docela frčí :) Každopádně děkuji za tipy a hned jdu juknout na bookdepository.

      Vymazat
  5. Knížka Tap the magic tree je skvělá! Od stejné autorky vyšly ještě tyto dvě a jsou také krásné! Plant the Tiny Seed a Touch the Brightest Star. Děkuji za tip na knížku Rok v lese. Škoda, že není aspoň v angličtině! Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Ja jsem uz psala do slovartu, jestli se prave nechystaji vydat rok v lese. Zatim bez odpovedi. Ale snad se dockame. ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Sice to není úplně to stejné, ale těším se i na tuto verzi: http://www.albatros.cz/rok-v-lese-3/

    OdpovědětVymazat
  8. Rok w lesie mame od Vanoc a cteme skoro porad. Pokud nekdo bydli u hranic z polskem doorucuji objednat z czytam.pl, a nechat si to poslat do nejake trafiky (neco jako nase ulozenka). Knihy z polska objednavame casto. Vyber velky a ceny mnohdy polovicni. Nedavno jsem objednala armstronga za necele 200, u nas je snad za 400. Ale nelikoz umim polsky,tak nemam co resit.

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, můžete mě prosím kontaktovat na zuzanacmielova@email.cz? Měla bych pro Vás nabídku - můžu zaslat nové knížky. K Vašemu e-mailu se bohužel nemůžu dostat. Budu ráda, když se ozvete.

    OdpovědětVymazat
  10. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Výměna kdekoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat