pondělí 1. května 2017

Arktida

V rámci počasí "že by psa nevyhnal" jsme si s Mikešem doma vytvořili Arktidu.
Inspirovala mě kniha Mapy a Mikuláškovo velké nadšení pro tučňáky. 

Má teď vůbec velkou zálibu v černobílých zvířatech.
Panda, tučnák, papuchalk.. 
Neojblíbenější knihy v poslední době jsou Papuchalk Petr a také Hvězdy pražské zoo
V tomto tématu četby jsme momentálně dosti synchronní, jelikož já jsem přečetla dvě knihy plné zápisků Miroslava Bobka. Tyto mě přesvědčily o tom, že bych měla svůj poněkud kritický náhled na zoo trochu přehodnotit, protože každá strana má dvě mince a zoologická zahrada nemusí nutně znamenat pouze atrakci k omezování svobody zvířat, ale může i pomáhat těm volně žijícím, chránit je a zároveň je navracet do divočiny. 

Mikeš má nový pelíšek, který si doladil obrázky oblíbených zvířat. 
Nové povlečení v něm vzbudilo úplnou euforii a všem tučňákům spontánně rozdal pusinky. :-) 
Zároveň k němu dostal i nové pyžamko s velrybami a taky dvoje tepláčky. 
S ohledem na jeho věčně děravá kolena jsem na ně našila preventivní záplaty předem. 

Když jsem připravovala aktivitu s Arktidou, hledala jsem informace o Eskymácích, vyprávěla jsem o jejich životě Mikuláškovi. Při googlení fotek inuitského umění mě velmi zaujaly obrazy Toma Pitsiulaka. Několik jich na konci tohoto článku nasdílím, protože mi přijdou fascinující!

Ani Lotka nepřišla zkrátka a nad její hlavou si vesele poletují Včelí medvídci, které jsme nedávno dočetli a Mikuláškovi se strašně moc líbili. 

Po několika měsících pečení chleba ve formě jsme vzala na milost ošatku a zadařilo se.
Muž si myslel, že chleba je kupovaný. 
No a fotky z kaluže a příkopu už jsou taková ta dešťová klasika... 














Životní cyklus tučňáka a přiřazování ryb podle velikosti od Saši Sůvové (ještě jednou děkujeme!).
A kartičky jsou od Juchuu! :-) 









20 komentářů:

  1. Krásné, inspirativní... :) Díky za sdílení!
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jůůů, to je zase nádhera a sousta inspirace. Verunko, byl by prosím recept na ten úžasný chlebík :-). Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, je to kváskový chlebík, dělám víceméně pořád stejný - pekla jste někdy z kvásku, máte ho, nevím, jak dalece mám recept rozepsat. Pokud jste úplny začátečník, mrkněte do FB skupiny Pečempecen :-)

      Vymazat
    2. Chlebík jsem ještě nepekla, na Fb jsem už koukla, kvásek vím, kde pořídím. Jen těch receptů je na mě dost a tenhle Tvůj vypadá úžasně :-) a věřím, že i tak chutná. Jinak u nás v blízkém městečku pečou vynikající kváskový chleba pšenično-žitný, ale mě přesto láká zkusit vyrobit vlastní. J.

      Vymazat
  3. Vše jak má být, pohoda a radost... jen jsem se Vás minule ptala, kde se dá koupit ty dřevěné rybičky co si s nimi hraje Mikulášek, nikde jsem to neviděla. Jinak chválím i chlebík... Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a omlouvám se, občas zapomenu (no, spíš často). Ta dřevěná zvířátka jsou od Sašy Sůvové - hledejte na Facebooku Sůvy z dříví :-)

      Vymazat
    2. Ano ty jsme vyrabeli my fcb Suvyzdrivi jak pise Veronika. V nabidce nejsou, ale staci napsat :-) hezky den..

      Vymazat
    3. Dobry vecer, prosim Vas, je nejake jine spojeni, ze je FB?

      Dekuji za odpoved M.

      Vymazat
    4. Dovolím si odpovedět za Sašu - suvyzdrivi@gmail.com :-) Eshop by měl být prý už brzy! :-)

      Vymazat
    5. Dekuji ja nestiham sledovat :-) s eshopem je to slozitejsi nez jsme mysleli, takze jsme se rozhodli byt na Fleru uz brzy!!

      Vymazat
    6. Moc dekuji

      Vymazat
  4. Uzasne. Jste skvela, jak vymyslite detem aktivity. Muzu se zeptat- v clanku Pokroky, mate uzasne kvetinove povleceni nebo deku...? Uz dlouho neco takoveho hledam a zamilovala jsem se :) odkud prosim je? Dekuji. Jinak vas blog jsem poprve jen preletela, ale napodruhe jsem si ho zamilovala. Mate stejne zaliby jako ja, az na to, ze u me je vse v plenkach. Jste mi velkou inspiraci :) dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I Vám se omlouvám, že jsem neodpověděla, tak rovnou posílám odkaz. Je to povlečení z bavlněného saténu :-) (http://www.povleceni-eshop.cz/povleceni-bavlneny-saten/povleceni-zaha)
      A moc děkuji, jsem velmi ráda, že to má smysl vše fotit a psát články, že to někomu pomůže a inspiruje!

      Vymazat
    2. Nic se neděje =) byla jsem tak nedočkavá, že ho musím mít, že jsem nevydržela čekat 8-) děkuji. A s materiálem jste spokojená, ano? =) děkuji

      Vymazat
    3. Ano, naprosto! Už roky kupuji jen bavlněný satén. Konkrétně toto povlečení mi nepřišlo úplně nejpříjemnější, když přišlo, ale po vyprání je vše naprosto OK a v pořádku, jak má být :-)

      Vymazat
  5. Opet krasny clanek :-) a ty ilustrace jsou opravdu inspirativni!! Chtelo by to nejakou tu velrybku dodelat nebo papuchalka;-) a dekujeme za zminku :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Dobry den, Veroniko. Vcera jsem narazila na cerstve vydanou udajne antarktidovou, nikoliv arktidovou :-) novinku, tak posílám dál do sveta, kdyby se libilo. Pribeh není velky, ale zvirata v nem ano :-) http://www.pop-pap.cz/product/detail/18 Mejte se krasne Dobromila

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Dobry den, Paradni clanek a supr inspirace !! Diky moc :) Jinak muzu se zeptat o vaše kontakt ? Právě se mi podařilo splnit si jeden sen. Vydala jsem knihu/zápisník/učebnici pro děti od tří do šesti let. Jmenuje se Můj první zápisník. A chsěla vam knihu presentovat. Všechny informace o knize naleznete v odkazu níže :
    www.muj1zapisnik.cz Jinak Jsem původem z Francie, ale již šest let žiju na Valašsku ve Valašských Kloboukách. Český jazyk sice už plynule mluvím ALE jeho detaily však zatím neovládám a omluvam se... ale pořad se učim 🙂 Diky za vaše odpoved, s přáním krásných jarních dnů
    Amélie Janíková https://www.facebook.com/muj1zapisnik/

    OdpovědětVymazat