úterý 23. května 2017

Jeskynní človíček

Máme doma malého jeskynního mužíčka.
Malého lovce mamutů a neohroženého krmiče býložravých prazvířat. :-)

Jedeme dál v pravěku. 
S tubou pravěkých figurek od Safari ltd. jsem zabodovala více, než jsme čekala. 
Moc jsme si od toho neslibovala a netušila, zda bude Mikeš vědět, jak si s nimi hrát.
Ale věděl si rady hned. 

Iglú jsme omalovali na šedo a hned jsme měli jeskyni. 
Tu uvnitř vyzdobil jeskynními malbami, které maloval uhlíkem. 
A protože zvířata z tuby jsme nemohli v knize pořádně dohledat, vytvořila jsem kartičky s obrázky a několika informacemi o pravěkých tvorech. Schválně jsem zvolila do karet kresby, aby si propojil malbu s figurkou. Karty nabízím opět k zaslání, napište si :-) 

Taky jsme si zkusili namlít obilí ze zrnek na kameni. 
Překvapil mě, jak se snažil, předpokládala jsem, že to zkusí a půjde od toho. 
Nakonec si nadrtil mouky alespoň hrst.
 Tu smícháme s vodou a uděláme pravěkou placku, kterou si udělá na kameni na ohni. 

I na lov mamuta došlo! 
Z kamínku a klacku, za pomocí proužku kůže jsme umotali oštěp a lov mohl začít! 


Drcení zrna na mouku. 






Jeskynní výmalba.

Hele mamko, tohle je ten jeskynní taťka a ten tou rukou mamku hladí, jako že ji má rád.... Tak jako já Tebe. A tady opékají a já je teď zavřu do jeskyně, aby je nesežral šavlozubej tygr! :-D 


Krmení pravěké zvěře. Schválně jsem ho nechala hrát si s figurkami volně, nijak jsem mu do toho nemluvila a čekala, co s nimi bude dělat sám od sebe. Roztřídil masožřavé a býložravé zvlášť (prý aby se nesežrali) a ty býložravé krmil trávou. Tu jim pak ještě polil vodou. Zase mě dostal, prostě :-))

A tady už se loví mamut. Jeskynní muž ho pěkně nahnal ke srázu a on spadl. 
Žádná vykopaná jáma na mamuta, to je fakt mýtus, prosím Vás :-) 


Příprava oštěpu a lov mamuta. 


Kartičky se zvířaty z tuby od Safari. Kdo má zájem, mohu opět zaslat mailem! 

Pro velký úspěch opět vysekávání zvířat z ledu. Tentokrát za pomocí archeologického náčiní. 
Také si prohlížíme fotky z výstavy Giganti doby ledové, na které jsme byli v červenci 2014 na Slovensku. Mikešovi byl rok a půl, tak si to bohužel nepamatuje, tak mu to ukazuji alespoň na fotkách. 



7 komentářů:

  1. Moc krásné a inspirující, všechno... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Veroniko, to je nadhera! Jaky ma Pan Lovec praveky ohoz:-)))
    Ty Vase komentare ja ocenuju, pokazde se prijemne bavim!
    Diky za Vas;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Veru, máš to všechno úžasně promakané a strašně moc Ti děkuji za Tvou inspiraci. Jsi skvělá, jak jsi do detailu vše krásně promyslela. Chtěla bych být Tvé dítě a takhle si hrát :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kam na ty nápady chodíte? Je to skvělé...a funguje to. Také jsem dětem zmrazila dinosaury a nadšení veliké, sopka také neskutečně nadchla a teď tohle...určitě zkusíme. Moc děkuji.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    poprosím Vás o kartičky...michaela.klegova@seznam.cz.
    Moc děkuji, Míša

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělé nápady! Moc by nás potěšili kartičky na jitkabrunclikova@seznam.cz. Děkuji. Jitka

    OdpovědětVymazat

Zde prosím zanechte svou stopu :-)