pátek 30. června 2017

Bambus

Nikdy bych nevěřila, že budu fotit spodní prádlo.
Natož se s ním chlubit na sociálních sítích.
Ale chci Vám ukázat, jak jednoduché je, ušít si vlastní, kvalitní a příjemné prádlo. 

Zapomeňte na předražené umělotiny.
Kupte si kus bambusového úpletu a pojďte do toho taky!
Střih na kalhotky si vytvoříte naprosto jednoduše.
 Tím, že obětujete starý oblíbený model, rozpáráte ho a použijete pro vytvoření střihu.
Popřípadě si můžete střih koupit u Caramilly
Právě u ní jsem se inspirovala tím, že bambusový úplet není třeba začišťovat, nepáře se! 
Kalhotky tedy mohou být téměř bezešvé. 
Takže k ušití spodního prádla není ani nutný overlock. 

Střih na pohodlnou (nejen kojící) podprsenku jsem si vytvořila sama.
Mohu Vám ho v případě zájmu vyfotit pro představu.. 
4x vystřihnete tvar košíčku, dvakrát zadní díl a pak už jen pás pro celý obvod hrudníku. 
Ramínka, krajky, gumy a další nezbytnosti, které spodní prádlo dělají krásnějším koupíte v dobře zásobené galanterii. Menší výběr najdete i v běžných galanteriích nebo například ve Vesně. 

A to blaho z doteku bambusu přímo na těle. Olala! 
Vřele doporučuji ♥ 





Bambus nakupuji ráda především na šijemdětem.cz
Ta silnější varianta se moc příjemně šije i na klasickém stroji.
Tenčí a lesklejší bambus koupíte např.na Terstra.cz
Tenhle bambus je dost klouzavý a zkrotit ho chce trošku více trpělivosti, ale vy to jistě zvládnete! :-) 

A na přání přikládám oskenovaný přibližný střih, kterým se můžete inspirovat. 



Přední díl si upravte dle svých proporcí a vystřihněte z látky 4x, aby byla každá strana z dvojité látky. 
Zadní díl vystřihněte dvakrát, sešijte horní delší stranu. sešpendlete s předními díly a sešijte na bocích.
Nakonec ustřihněte pásek podle obvodu Vašeho hrudníku dle popisu a tak jako se třeba přišívá lem k tepláčkům, tak přišijte i spodní lem po celém obvodu. 



5 komentářů:

  1. Zajímavý tip. Napiš pak, jak se ty kalhotky chovají po více praních, nechce se mi věřit, že se ty okraje nekroutí, nebo fakt drží? Kalhotky a košilku bych zkusit mohla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takto neolemované pouze jedny, přiznám se, jelikož mě to strašně rozčiluje po estetické stránce, ale jinak se ten okraj fakt neroluje, tak jako u bavlněného úpletu, drží.

      Vymazat
  2. Krásný den, joo vlastní prádlo:-)) já si šiju spoďárky z úpletu -nejraději BIO, na bambus se zatím chystám.
    Šiju dle tohoto stihu: https://minikrea.dk/en/product/77405-underwear-adults-paper-pattern/, naprostá spokojenost, vyzkoušený i pánský střih a manžel také lapen. Krásně šijete, moc Vás obdivuji. Krásný letní čas Veronika

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, už několik dní tu obdivuji prádlo (a už dloho obdivuju celý blog, je tu spousta inspirace). Mohla bych zkusit tu podprsenku, kalhotek mám zatím dost. Prosím o fotky toho střihu, buď přímo sem do komentářů, kdyby zajímalo i ostatní, nebo mě na mail kiwatko@centrum.cz . moc díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, střih jsem přidala na konec článku i s krátkým popisem, snad si s tím poradíte :-)

      Vymazat