pondělí 10. července 2017

Botičky

Po dlouhé době jeden botníčkový článek. 
Barefoot se u nás  zabydlel před třemi lety a byla to láska na první krok.

Před nějakou dobou jsem posbírala svou odvahu a ačkoliv jsem tvrdila, že do toho nikdy nepůjdu,
zkusila jsem si objednat kůže a to všechno, co je k tomu třeba a ušila si první boty - sandálky.
Není to žádný zázrak, popravdě, dost hrůza :-D
Chybí mi technika a hlavně zkušenosti, ale i tak jsem překvapená, že jsem se k tomu
 vůbec odhodlala a něco, co by se dalo sandálkami nazvat, si ušila..
Pořád překvapuji sama sebe, jsem zvědavá, do čeho se vrhnu příště :-))

Mileráda dám své ubohé zkušenosti začátečníka všanc, napište si, pokud Vás něco ohledně
 samo výroby sandálů zajímá, ráda napíšu podrobnosti. 











Mikeš celou letošní zimu prochodil v Zeazoo Yetti a já na ně pěji chválu kudy chodím.
Opravdu jako jediné boty přežily naprosto všechno, od břečky, kaluží až po brouzdání ve sněhu po kolena. 
Řádně navoskované a naimpregnované jsou prakticky nezničitelné. 
A přitom tak lehké, ohebné, měkoučké. 
Vůbec nelituji peněz, protože za to opravdu stojí.
Takto vypadají po vydatné sezónně. Jiné boty Mikeš v zimě neměl.


Dále má na letošní sezonu Zeazoo mokasíny s mašinkami, ale začínám pojímat podezření, že mu jsou zbytečně velké kolem kotníku. Často si je zapne jen velmi lajdácky a boty mu maličko kloktají.
Na podzim proto uvažuji o Sole Runner, které by měly splňovat požadavky na široký prostor v prstech, ale užší kotník, než mají Zeazoo.
Dále nosí stále holínky Jojo Bebe Jou, které považuji spíše za kompromisní, ale nic lepšího jsem mu nesehnala a tolik času v nich zase netráví, tak přimhouřím oko. Jsou krásně ohebné, oceňuji, že to nejsou žádné tuhé lyžáky, ve kterých si nemůže ani dřepnout. Ale prostor pro prsty není zrovna nejvelkorysejší, i když je to asi nejširší holinka na trhu (pokud se nemýlím).



Dále má Tikki, které považuji za jedny z nejlepších botiček na léto nebo i do školky místo bačkůrek.
Mikeš je bohužel skoro vůbec nenosí, což mě strašně mrzí, protože silně upřednosťnuje křiklavě oranžové sandále Alpine Pro Punita, které si sám vybral a je z nich strašně nadšený.
Já už bohužel o hodně méně, protože jsou to pouze boty kompromisní, ale zase vydrží hodně.
A jsou o něco málo širší v prostoru pro prsty, než známé a oblíbené Nike Sunray Protect.
Pokud tedy sháníte obojživelné sandálky za příznivou cenu a máte širokoploutvé dítko, jako já, zkuste Alpine Pro Punita.









Také Šarlotka se dočkala svých prvních botiček.
Vybrala jsem ji červené karkulkovské Froddo Prewalkers.



A teď k mému botníku.
Staré známé Gobi ve dvou barvách a také sportovní tenisky Stealth a Evo od Vivobarefoot jsou stálicemi. Tyhle boty bych nevyměnila ani za nic, jsou prostě nejlepší.I přesto, že Evo se začínají na boku trochu rozlepovat (viz foto), ale je fakt, že je to v tom nejnamáhanějším místě, kde se boty za prsty obvykle lámou.
Rozšířila jsem sbírku o dvoje krásně barevné baleríny od Pathik Shoes - Amelíny v růžové a červené. Oproti Vivo u kterých mám vždy číslo 41, nosím Amelíny ve 42. Při výběru dávejte také pozor na míru utažení lemovací gumičky, každý pár to má velmi individuální. Některé mají utaženo více, jiné méně a dost se to pak promítá i na pohodlnosti při nošení.
A také je třeba myslet na fakt, že baleríny jsou prostě baleríny a nikdy v nich nedosáhnete pohodlí jako v teniskách. Vždy se bude noha při chůzi mírně posunovat dopředu, nikdy to nebude ideální. Možná tento jev trochu zmírní pásek přes nárt, nevím, nezkoušela jsem.







Také jsem si dopřála holinky, které jsem celý život potřebovala a nikdy je neměla.
Jsou od Vivobarefoot a trochu mi kloktají a jsou mi volné kolem lýtek, ale nemám je na parádu, nýbrž na špinavou práci a brodění se v kopřivách, když jdu na bylinky.
Takže v nich vžycky ten kousek přejdu a moc to neřeším, hlavně, že to nejsou tuhé lyžáky.
A nakonec jedny pánské Viobarefoot Scott (hnědé šněrovací vedle žlutých holinek).
Potřebovala jsme terénní botky, které se nebudu bát vzít i na zablácenou polní cestu a Gobi jsem strašně litovala, takže jsem nakonec pořídila Scotty a jsem s nimi nadmíru spokojená (ještě jednou díky, Míšo!). Jsou lehce zateplené, vůbec mi nevadí, že jsou pánské, naopak, jsou snad ještě pohodlnější. Vydrží mnoho a vypadají i pěkně.

19 komentářů:

  1. Není zač :D ...... jsem ráda, že slouží... a muž už má sehnané ty samé o číslo menší :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, to jako mi chceš říct, že mám o číslo větší nohu než Tvůj muž? Ha, tak top je mi poklona! :-D :-D :-D :-D :-D

      Vymazat
    2. No jo on ma maličkou :D :D Jinak ty "nedokonale sandale" mi prijdou hodne super!!!!

      Vymazat
    3. Pro mě jsou pořád kompromis. Jsou těžší a tužší než třeba Tikki. To jsou boty podle mých představ, ale zase více uzavřené. Alpiny zase vydrží všechno, včetně praní předpokládám, jsou obojživelné, což mi přijde super. Prostě vše má své pro a proti, no.

      Vymazat
    4. Nene, ja nemyslela Mikešovi (my doma Nike sunray máme taky, ale holky jsou úzkonožky..)......já myslela ty tebou ušité, tvoje dospělácké!! Jsi moc šikovná...

      Vymazat
    5. Jůů, děkuju. Je vidět, že už je pokročilá hodina a mě to nepálí. Jsou fakt těžce nedokonalé, nakonec jsem zjistila, že v nich mám obrovský nadměrek (ale u zkušebních kratších mi trochu lezly prsty dopředu), takže jsem je musela ustřihnout a tím jsem to dílo zkázy dokonala úplně. Je to, jakoby to šilo dítě, ale což, žádný učený z nebe nespadl. Na první pokus celkem dobré, škoda, že druhý už nebude.:-)) Nemám na to nervy, zkušenosti a hlavně techniku. Dost jsem se o stroj bála..

      Vymazat
    6. Tak z fotek chybky vidět nejsou...co to šít částečně ručo?

      Vymazat
    7. Neblázni, na to nemám čas ani nerva :-D

      Vymazat
    8. Mě by zajímala fotka na noze, jak tenhle typ s páskem kolem kotníku sedí. Jinak taky jsem šila na stroji kůži jen jednou a dost u toho naříkal, takže jsem rozhodnutá že to bylo naposledy, nebo si na tyhle pokusy seženu starou Veritasku. ;)

      Vymazat
  2. Koukám, že máte asi podobné tlapky jako má Růženka :) Úzký kotník a dominantní palec a vějířek takže standart je malý :D. Růženka má Tikki nejraději, má už třetí v pořadí, jsou jí jak šité na míru.
    Sole jsem taky chtěla vyzkoušet, ale to musíme ještě dorůst do první velikosti. Nezkoušeli jste náhodou Camper? To bude asi volné v kotníku??

    Zeazoo jsem v zimě zkoušela, měla jsem typ s chlupy a dost to zabíralo místo na výšku prstů, strašně těžko jsem je obouvala. Měli jste podobné zkušenosti, zlepšilo se to?

    Děkuji za odpověď Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, Marti, Zeazoo jsem nikdy neměla žádný problém obout, vůbec.. Mikeš má asi nízký nárt? Mám uvnitř ovčí střiž. Naopak, obouvají se úplně krásně. Ale šířka prstů přesně jak píšeš - vějířek s dominantním palcem. Camper vůbec, to je pro mě kompromis, podle mě mají hodně tuhou podrážku a pro Mikeše i úzkou špici (ale spíš tuším, než že bych mluvila ze zkušenosti). Zkoušela jsem mu teď na jaře objednat kožené Froddo a katastrofa, vůbec to není na jeho typ nohy, je to na úzkou nožku. Stejně tak jsem vracela Bobux sandále, protože to byla tuhá kopyta, úplně jsem se zhrozila, jak tohle někdo může prodávat jako barefoot.

      Vymazat
    2. No mě Zeazoo překvapily, možná jak to byla malá velikost?? Třeba u větších velikostí je to lepší. A to Růženka nemá baculatou nohu, je drobná a nízký nárt. Uvidím co letos ulovím :D Už teď mě polévá horko a to je červenec hehe.

      Froddo mě zklamali, moc se mi líbili a špice vůbec neseděla :D. Teď jsme měli Filli W, ale v prstech to má tak akorát. Kidofity se mi vůbec nelíbí a Livie a Luca jako celoročky nic moc.

      Vymazat
  3. Veru, díky za tento článek... strašně se mi líbí baleríny i ty Viva a i ty Pathiky. Naopak zeazoo mě nijak pro děti neoslovily, zimní držáky a nejlepší boty pro děti hodnotím jako FILLI a to jsme měli i Zeazoo.
    A ty Vivo holiny skoro závidím.
    Jsi úžasná, jak jsi si dokázala spíchnout sandálky, příjdou mi skvělé, jen nazout a jít na louku. Líbí se mi moc!
    Ve sbírce Ti chybí Camper boty na které já nedám dopustit, vlastně v dospělém barefootovém botníku mi příjdou nejlepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filli jsem ještě nekupovala, protože mi jejich cena přijde přemrštěná a hlavně jsou na užší nohu, než má Mikeš. A Camperky jsou taky myslím z řady kompromisů, pokud se nemýlím a užší špice, což na moje ploutve není ideální. Ale nádherné jsou, to bez debat!

      Vymazat
  4. Milá Veroniko,
    jsem z vás úplně PAF. Jste úžasná.
    Postupně jsem pročetla celý váš blog a jste mi inspirací.
    Šitím bot jste mi vyrazila dech. Smekám.
    Máte krásné děti i bydlení. Těší se na další články.
    Přeji krásné léto.
    Lenka B.

    OdpovědětVymazat
  5. Verunko máme myslím podobně velkou nohu já mám délku 25,5 cm a kupuju camper mám zimní a camper peu cami a jsou prostě nej . Teda hlavně ty zimní pokud bys chtěla až bude čas mohla bych ti je premerit . Renča ( renuskateruska )

    OdpovědětVymazat