pondělí 24. července 2017

Včelí medvídci v hádánkách

Poslední dobou zanedbávám knižní příspěvky.
Tak to jdu napravit!
Dnešní upršený den je jako stvořený ke společnému čtení pod dekou s šálkem čaje! 
A má prý být takto celý týden, tak zde naberte trošku inspirace :-) 
Komu by to snad nestačilo, může zajít na JDETEVEN.CZ a přečíst si můj článek s letními knihami! 

Velmi jsme si oblíbili knihy od Zuzany Pospíšilové.
Její maličkatá knížečka Hádám, hádáš, hádáme je naditá vědomostmi. 
Jak napovídá její název, je plná hádanek ze všech možných oborů. 
Od jídla, přes zvířátka a dopravu až po oblečení a rostliny.  
Nudit se skutečně nebudete.
Ilustrace jsou milé, ale poněkud nereálné, či zkreslené.
To je ale její jediné mínus, jinak ji mohu vřele doporučit!









Další naší dlouhodobou stálicí je nedávno zesnulý Jiří Kahoun
Stejně jako Z.Pospíšilová je i on evergreenem mezi dětskými autory. 
Mikeš doslova miluje jeho Včelí medvídky
Nedávno vydali všechny tři knihy Včelích medvídků znovu, takže 
honem pro ně, než budou zase vyprodaní! 
Pohádky jsou to krátké, milé, všednodenní a srdečné.
Kouzelně doladěné ilustracemi Ivo Houfa. 








Kniha Pampe a Šinka byla dlouho na mém seznamu přání. 
Nevěděla jsem ale, co od ní očekávat a tak jsem si ji zamluvila v knihovně. 
Dělám to tak vždy, když nemám možnost si knihu někde prolistovat, abych nekupovala zajíce v pytli. 
Kniha je to milá, svérázná, taková "jiná". 
Prostě Skálovská - což mi připomíná, zda někdo nevíte, zda je Alžběta Skálová nějak spřízněna s Františkem Skálou? 
Přijde mi jejich styl trochu podobný právě tou osobitostí. :-) 
Mikuláše tahle knížka hodně bavila a četli jsme ji vícekrát.





4 komentáře:

  1. Noo tak mam dalsi knihy na seznamu 😉 a Vcely medvidci jsou krasni, babicka je ma skovane k svatkum listopadovym, taak uz se nemuzu dockat az budou u nas v knihovne. Krasne procteny tyden preji 😊

    OdpovědětVymazat
  2. My máme teď pár týdnů Hádám, hádáš, hádáme a básničky s hádankami Čmeláčka neskutečně baví! :) Taky obsahově mohu jen doporučit! :)
    Krásné dny (přestože upršené), Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, je to v rodine.
    Alzbeta Skalova je dcera Frantiska Skaly. To mi pripomina, ze jsem chtela jit na jeho vystavu, co ted ma v Praze.

    Par knizek od Pospisilove doma je, ale ted uz jsem odrazovana kvanty knizek, co kazdy rok vychazi. Radeji bych mela jednu poradnou knizku, nez kupu takovych rychle tistenek.

    OdpovědětVymazat
  4. Je díky za inspiraci. Hádanky již máme a pan Kahoun je u holek nyní top. Získal si je knížkou Kamarádi v kožíšku.

    OdpovědětVymazat