čtvrtek 14. září 2017

Etuda podzimní

Podzim je tady a kdo tvrdí, že ne, ten si lže do kapsy. :-)
A my jsme rádi, protože já ve vedru moc fungovat nedokážu a každé nové období vítám s otevřenou
 náručí, protože vždy přinese něco nového, minimálně možnost vyzdobit si nově dům. 

A tak ladíme, ladíme..
Dýni jsme díky tipu od báječných Sůvovic nevyřezávali, ale ozdobili.
Na liškovo! Další inspiraci hledejte přímo ZDE, prosím

Sázíme společně vřesy a chryzantémy, chodíme na kaštany..
A čteme si, samozřejmě!
Kromě častých návštěv knihovny hromadíme knihy.
Je na čase si přiznat, že jsem knižní hromadič první kategorie. :-)
Očekávám dlouhou zimu a tudíž musíme být zásobeni.

A tak si tady teď žijeme. V poklidu, nikam se moc nehoníme.
Mikeš začal hodně tvořit, vystřihuje (dost dobře!) a taky začal vymalovávat, z čehož
jsem v šoku úplně, protože on a malování, to nikdy nešlo dohromady. 
Dobře si vaříme, podnikáme menší výlety (třeba Zoo Chleby) a tak no..
Snad máte taky tak příjemné dny i Vy... :-) 






Chutná šlupka od kaštánku, chutná. :-))

Naprosto úžasná a milá kniha o životě za nacistické okupace, ale tak laskavě napsaná! 



Fíková marmoška ♥



Drezúra kocoura. 

Lotka začala malovat křídami a občas se snaží už i pastelkou na papír. 

Mikeše zase chytilo Dobble. 



Zoo Chleby:
 






14 komentářů:

  1. Krásně nejkrásněji je mi u Vás s kafem, takhle virtuálně. Veru, překrásná výzdoba, už se těším až si to tady pěkně pomaloučku taky uděláme ladící do podzimu. Dýně mě hodně inspirovala. děkuju. Možná, že když budeme s Ondrou dneska sami uděláme si nějaké lišáky na schody. Uvidíme... A nebo se budeme jen válet a povídat si do nekonečna o všech možných i nemožných věcěch a chvílemi číst. Uplně se těším, že si užiju jen jedno dítě. (Marka nepočítám :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, to je super, miluju podzim. Těším se na pojednání o vašem tvořivém dýchánku. Užívejte ☺

      Vymazat
    2. Přesně jak píše Saša, těším se na výstup z Vašeho "single" večeru :-D

      Vymazat
  2. On je zase k sehnani Houbeles pictus?
    Ja jsem si rikala, ze tenhle mesic bude bez knizek, tak jsem zvedava, jestli tohle zvladnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak, je to slovenská verze :-) Neodolala jsem.

      Vymazat
  3. Taaaakkkk to je teda paráda, přiznám se nechala sem nachvilku balení balíku a šla se kochat. Jak jááá bych šla na kaštany 😉 Knihy hromadim, ale zase pár neznám, noo a Houbeles ve slovenštině je také na cestě.. přejeme ať se máte dál takhle krásně ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já zase nemůžu dospat, jdu vyhlížet poštůůůů :-*

      Vymazat
  4. Jůůů, to je zase nádhery a inspirace. Taky musím pořídit nějakou podzimní výzdobu, akorát ty dýně se letos nějak nevyvedly :-(. Co je to za pomazánku na chlebíku? A ještě dotaz, když má Lotka tak ráda ovoce, v čem Verunko pereš, aby nezůstaly fleky, mě se to až tak nedaří. Krásný podzim přeji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkujeme! Pomazánka je hummus z cizrny, poprvé se mi povedla opravdu dobrá :-))
      Lotka teď skoro nejí, krom kojení samozřejmě, protože ji rostou obě dvojky, ale předtím už baštila docela pěkně. Fleky jsem se naučila neřešit, protože peru v ekologicky šetrných prostředcích typu (sosadasn, ecover zero apod), když je sluníčko, dám to na sluníčko, to to vybělí a když ne, tak se hold nedá nic dělat, je to jen oblečení, za ničení přírody a života v ní a potažmo za chemii na pokožce mi dokonale čisté oblečení nestojí.
      Používám při jídle bryndáky od pop in, takové ty "sofsthelové" s kapsou dole,tak ty toho opravdu hodně vychytají, ale samozřejmě se to občas dostane i jinam. Nejlépe nekrmit dítko oblečené v něčem na čem Vám hodně záleží, asi. :-))

      Vymazat
    2. Mně na fleky od ovoce krásně pomáhá klasické mýdlo s jelenem ... chvíli nechám namočené a pak vyperu (peru taky v prostředcích šetrných k přírodě, konkrétně mám ráda Yellow and blue - prací gel s mýdlovými ořechy), většina fleků zatím vždycky zmizela, dokonce i fleky po borůvkách... :)

      Vymazat
    3. Díky holky za info, taky se snažím prát, hlavně mrňatům, v eco prostředcích (plíny v prášku z mýdlových vloček...), na skvrny žlučové mýdlo, ale ne vždy je to Ok, hlavně teď, když starší začal chodit do školky. Toho jelena určitě zkusím. Jana

      Vymazat
  5. Krásný den, Veroniko,
    opět příspěvek plný úžasné inspirace... moc děkuji... :) Na podzimní výzdobu se také chystám... ta dýně je opravdu skvělá! :) Letos se nám urodily slovy dvě, tak jednu zřejmě klasicky vyřízneme a z druhé také zkusíme nějaké zvířátko... :) Super nápad a také díky za další knižní inspiraci... máme zřejmě podobný vkus, Aha rodičovství a Rok ve Svatojánu už mám také někde na cestě a nesmírně se na ně těším, kniha O mašinkách je u nás momentálně hit, čteme ji dopoledne, odpoledne i večer... :D
    Krásný a barevný podzim, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
  6. A mate nekde napsane,jak jste delala posledni verzi humusu?;)Ja s nim moc zkusenosti nemam,ale rada bych jej delala :)

    OdpovědětVymazat
  7. Koukám, že jedeme na podobné vlně. Knihy, knihy, knihy… příroda, vaření, pečení, roční období, Puntík, kaštany, dýně a tak… :-) Díky veliké asi s u sůvovic taky inspirujem. :-)

    OdpovědětVymazat