neděle 6. září 2015

Merino Lewenvick

Merino od Malabriga v temně rudé barvě mi prostě nedávalo spát. 
Tak moc se mi ta barva líbí!
A ono uruquayské merino je tak dokonalé, že prostě nelze odolat...

Je z toho svetr Levenwick!

Pletený dle návodu asi tak prvních 15 řad.
Poté se mi to nějak zvrhlo v improvizaci. 

No, není dokonalý.
Díky mým začátečnickým (ne)zkušenostem. 

Ale je krásný a mám z něho obrovskou radost!
S pýchou ho budu nosit a doufat, že zkušené pletařky přimhouří oko nad nějakou tou chybičkou či nedokonalostí. 
Barva je dost nezachytitelná, to se prostě musí vidět!









19 komentářů:

  1. Wau jsi úžasná :-) máš můj obdiv ... jdeš do toho po hlavě a nebojíš se a výsledek je opravdu krásný :-) ... ještě se zeptám ta příze já na ni koukala a cena je za jedno klubko ? děkuju

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, cena je za jedno přadeno ;-) Je to hodně luxusní příze, zatím nejlepší kvality, jakou jsem kdy měla.
      A děkuji! ;-)

      Vymazat
  2. Ahoj,
    jsi na ravelry...? Hned bych si tě přidala do přátel... Z fotek tak trochu nechápu, z čeho jsi pletla- z urugvajského merina nebo z baby alpaky od dropsu? Dík, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Registrovaná jsem, ale zatím jsem jen nakupovala návody a nic nevkládala :-)
      Je to pletené z Malabriga, ta Alpaka je tam do barvy - z té budou šaty :-)

      Vymazat
  3. Famózní. Kde bereš čas na šití a pletení, když máš tak malé dítko? S mým skoro 10 - měsíčním raráškem je čas na ruční práce mizivý, dá se počítat na minuty :-).
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S 10 měsíčním jsem taky nestíhala vůbec nic, to bylo snad nejnáročnější období a lá "musím se všude a u všeho postavit" :-D Teď už má 2,5 roku a je dost samostatný, vyhraje si a já pracuji hlavně po nocích...

      Vymazat
  4. Ten je naprosto úžasný!!!! Máte můj obdiv, já bych ho pletla tak pět let :-). Opravdu povedený a ta barva áááááááááááach...! Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!! ;-) To jsem si také dříve říkala, že JÁ přece nedokážu nikdy nic uplést.. a violá! ... když se chce.. ;-)

      Vymazat
  5. Je nádherný! Tuto barvu miluju, skvělé to ozdobné zapínání, vybrala jsi i knoflíčky dle mého vkusu:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Luxusní kousek!! Barva, příze a provedení na začátečnici až neuvěřitelné... žádné chyby nevidím ;-) A lehce závidím ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Veru, už jsem komentovala na FB, ale jen tak letem světem!
    Je opravdu nádherný! Nechápu, kde na to při tom všem bereš čas, že ho stihneš tak rychle. Nechápu, když jsi ještě nedávno tvrdila, že jehlic se bojíš, a upletla jsi nějakou prvotinu, že hned vyšvihneš takový kousek.
    Potěšila mě jedna maličkost - z popisu na FB jsem pochopila, že to je celé čistě tvoje improvizace. Tak to jsem si říkala - sakra, jak je možný, že takový začátečník, jakým se dělá, si jede hned takový profi kousky? Mně by to třeba nenapadlo :-D Tak jsem ráda, že ses od něčeho odrazila, nepřijdu si jako úplný pako :-D
    Barva je nádherná, tobě moc sluší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karol, já když něco moc chci, tak to prostě dokážu, ale musím chtít.. :-D S pletením to bylo stejně, dokud mi moje mamka sem tam něco upletla, neměla jsem patřičnou motivaci a tvrdila, že jehlice jsou pro mě španělská vesnice. Jakmile ale moje chytrá maminka pochopila, že takhle mě to opravdu nenaučí, tak mi prostě nezbylo nic jiného, než to zkoušet (stejně jako se šitím!). Asi dvě čepice a jeden malý svetřík jsem totálně zkazila, ale pak už to pomalu šlo a díky podpoře žen ze skupiny o pletení jsem se prostě tak nějak naučila a strašně mě to baví. Je to snad ještě návykovější, než háčkování!!! Takže díky!! :-)
      Jinak, já si vybírám jen svetry pletené raglánově od vrchu, takže žádné sešívání atd., kvalitní příze a jehlice alespoň 4,5mm, aby to hezky přibývalo. Teď jsem si ovšem vzala do hlavy trochu větší sousto - šaty z Baby Alpaca Silk na 3mm jehlicích.. jsme zvědavá, jestli je vůbec kdy dopletu! :-D

      Vymazat
  8. To je nádhera! Úplně se kochám!

    OdpovědětVymazat
  9. Ten svetr je nejnádhernější....Můžu poprosit o odkaz, jaká je to přesně příze? Hledala jsem a zdá se mi to jako Malabrigo Rios 611 Ravelry Red, ale nejsem si jistá.... říkala jsem si, že poprosím mužovu maminku o spletení :) A ještě prosím kolik klubek bylo třeba? Děkuji moc :) Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano přesně tak, je to Ravelry Red! Ony ty barvy Malabriga jsou opravdu nezachytitelné, jak píšou Vlněné sestry. Ve skutečnosti je ta barva jakoby rubínová, tmavá červená, prostě jak kdo to spektrum chápe.. Nejlépe asi odpovídají ty detailní fotky s knoflíky, tam mi ta barva přijde hezky zachycená. Na moji XS-S velikost jsem potřebovala rovných 5 přaden a bylo to úplně přesně, zbyl jen kousíček :-)

      Vymazat
    2. Moc děkuji :) Já mám S-M takže spíš 6... no, to je tedy pálka, tak to ještě nechám projít hlavou.... ale vypadá to celé tak nádherně, že do toho asi půjdu :) Ještě jednou díky i za celý blog... Alena

      Vymazat
    3. Ano, cena je to docela vysoká, ale když uvážíte, že v solidním obchodě dáte za kvalitní svetr z merina minimálně 1500,-Kč, tak už to zase tak hrozné není. Obzvláště za předpokladu, že svetr z tohoto merina bude prakticky nesmrtelný a vydrží Vám na věky :-)
      Já děkuji, přijďte zase! ;-)

      Vymazat
    4. JJ, přesně tak uvažuji. :) Ale je fakt, že mám několik velmi kvalitních svetrů z kašmíru a ty jsem koupila obnošené na vinted za super cenu ..... já právě bych chodila jen v kašmíru, vlně, lnu..... miluju přírodní materiály. Alena

      Vymazat