středa 18. května 2016

Popletená výbavička

Moje krásná popletená výbavička.
Musela jsem si tu krásu vyfotit pěkně pohromadě, když jsem ji skládala do skříně. 
Snad je dovoleno cítit se trošku pyšně. :-))

Ještě určitě něco přibude.
Minimálně dva tři svetříky snad ještě stihnu a taky jedny vlňáčky. 
Držte pěsti, ať mi jehlice sviští! :-) 





20 komentářů:

  1. aaaaach fakt krása. Zrovna jsem šla na Tvůj blog, protože jsem si říkala, že třeba najdu podle jakého návodu pleteš uplně jednoduchý svetřík :-) já jsem vždy pletla zadek,předek a pak rukávy a sešila, ale není to prostě ono. Vím, žy ty to pleteš nějak jinak, takže jdu hledat jak :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Happy mum - Večernice plete svetříky raglánem od shora. Univerzální návod jak na takový svetřík najdete zde. http://barvinekafialkaa.blogspot.cz/2014/12/navod-na-raglanovy-svetr-pleteny-od.html
      Pokud pletete rukávy na kulaté jehlici nebo na 5 jehlicích, nemusíte nic sešívat. Já podle něj pletu všechny svetry a je úžasný. Dá se během pletení zkoušet, takže super.
      L

      Vymazat
    2. Klidně se ptej, když budeš chtít poradit.. Já také nedávno teprve začínala, ale nějaký ten svetřík už mám za sebou a pletu vždy jen svetry pletené shora, protože sešívání nenávidím. Hodně návodů i ke stažení zdarma je na Ravelry, stačí se prokousat první návodem v angličtině s aj zkratkami a pak už to jde samo ;-)

      Vymazat
  2. Úžasná sbírka.Škoda, že mám dva vnuky a ty zajímají hlavně čepice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I na kluky se dá uplést hodně krásných svetrů :-) Děkuji!

      Vymazat
  3. To není možné, no to je naprostá nádhera a mám dojem, že Vy pletete pořád, taková docela rychlost... Poklona moje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono v těch pidi velikostech (většinou) je to hotové raz dva. I když některé svetříky jsem neodhadla a jsou tak na dvou až tří leté dítko :-) Ale pletu každou volnou chvíli, hrozně mě to baví, je to pro mě relax! Díky moc!

      Vymazat
  4. Večernice svetříky jsou krásné. Snad je ta Vaše malá cácorka stihne unosit. Já nějak na novorozence nepletla, ale vynahrazujisi to teď. U novorozeneckých věcí mě strašně vadilo, že jim ta moje sluníčka hodně rychle urostla. Teď je to jiné. Upletu malinko širší tělo a delší rukávy a pokud zůstane klubíčko tak uklidím a pak naplétám. Takto jsem té mojí cácorce prodlužovala 2x háčkovaný kabátek a 1x pletený svetr. Mám radost, když jim věci vydrží 2-3 roky.
    Mám ráda na dětech pletené svetříky i čepice, ale zjistila jsem, že svetry jsou do školky na jaře a na podzim tak trochu nepraktické. To dávám mikinky.
    Krásný den Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle obavy opravdu nemám. Fascinuje mě, kolik lidí má potřebu mi předpovídat, že to buď malá neunosí nebo že to bude nepraktické apod. :-D Vidím to u Mikuláše, jak strašně dlouho mu věci ode mě vydrží, natož pak pletené.. Takové oblečení se nosí klidně i několik let. Jedno z těch svetříků bez rukávů jsem háčkovala už pro kamarádky novorozenou holčičku (navíc předčasnou) a nakonec nosila svetřík přes 11 měsíců.. :-) A i kdyby z toho hned odrostla, tak mi to za tu radost z tvoření stálo, rozhodně raději investuji čas do home made oblečení, než abych koupila nějakou lacinou věc z východu.
      Pletené svetry jsou do školky asi nepraktické, na tom něco bude, ale mě to nechává v klidu, jelikož Mikeš do školky nechodí.. ;-)
      Krásný den i Vám! :-)

      Vymazat
    2. To máte štěstí, že Mikeš do školky nemusí. To závidím.
      Nechtěla jsem se Vás dotknou ( s tím, zda to Vaše cácorka stihne unosit), prostě mám jen takovou zkušenost s dětmi. Měla jsem obě děti hodně velké (malá přes 3,5 kg a malý skoro 4kg při narození), rychle rostli a věci jim hodně rychle byly malé - i jeden krásný pletený svetr, ale tak kolem 2 či 3 roku se to změnilo a pletené věci jim pak vydržely déle.
      Každý to máme jinak. Já mám také rádá pletené oblčení,šít moc neumím, ráda bych se to naučila - Vy šijete opravdu krásné věci -, ale na šití prostě nemám čas.
      Tak mě nezbývá, než kupovat věci z východu, i když rovna nedávno jsem sháněla tenkou mikinu a né a né ji najít, až jsem tomu mímu říkala, že snad začnu šít. Nakonec jsem ji sehnala. Ale šití mě stále láká. Snad o prázdninách až děti budou u babičky a já přijdu z práce včas a nebudu muset dělat doma nic jiné si najdu čas a začnu se to učit.

      Vymazat
    3. Nene, to je naprosto v pořádku, to jen já jsem už na tyhle poznámky trochu přecitlivělá, protože já mám prostě opačnou zkušenost. :-)
      Šití mohu jen a jen doporučit, i když je to trochu závislost, asi jako pletení nebo háčkování... Koho jednou peklo schvátí! :-D

      Vymazat
    4. Já mám s pletenými věcmi také jen samé dobré zkušenosti. Svetříky, co jsem pletla dceři do kočárku (nosila je s ohrnutými rukávy - nebo i se staženými přes ručičku) nosí dodnes (2,5 roku). Synovi jsem pletla vestu, nosí ji od svých tří let dodnes,v létě mu bude šest....Ta pružnost pleteniny je opravdu skvělá. Jen se musím podívat na to pletení od vršku, ať se něco přiučím, já pletu svetříky odspodu, také v jednom kuse na kruhové jehlici...(třeba tento: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5375&cid=24. Krásné dny a díky za spousty inspirace. B.

      Vymazat
  5. Jůůůva,to je taková nádhera!
    To bude krasavice!!!:)

    OdpovědětVymazat
  6. Paráda, jste moc šikovná a máte být nač pyšná. Ráda k Vám nakukuji, jak se chystáte a vždy s úsměvem vzpomínám na své druhé těhotenství. Je to už 23 let a doma jsme měli, tak jako Vy chlapečka. Moc jsem si přála holčičku a vlastně jsem ani s klukem nepočítala, obzvláště, když mi pan doktor po ultrazvuku s úsměvem sdělil, že to holčička bude. No a protože jsem uměla taky šít a plést pustila jsem se do toho podobně jako Vy. Termín jsem měla v dubnu, takže jsem si na léto našila spoustu šatiček a letních soupraviček. Oh jaké bylo naše překvapení, když nám pan doktor u porodu sdělil, že máme krásného chlapečka:-)), v tu chvíli jsem snad byla ochotna ho tam i nechat (dodnes mě kvůli tomu mírně hryže svědomí:-). Nakonec jsem se do třetice dočkala i vytoužené dcery, pravda narodila se v září a v šatičkách, které jsem si pro jistotu schovala jsem ji aspoň vyfotila:-). Vím, že dnes už se to nestává, že dnes mají lékaři jinou techniku než byla tenkrát a 3D ultrazvuk je přesnější, ale prostě díky Vám se mi to vždy vybaví a s úsměvem koukám, jak Vám to krásně přibývá. Dnes jsme samozřejmě rádi, že syna máme, dělá nám jen radost, vlastně všechny tři děti, přesněji čtyři, protože před 8 lety jsme si pořídili ještě jednoho syna:-). Mějte se krásně a ať Vám hlavně porod dobře dopadne, ať jste obě v pořádku. Jiřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuju za přání i příběh, pobavila jsem se. :-)
      Já od začátku intuintivně věděla, že je to holčička, UZ to jen potvrdil a to už opravdu několikrát, takže nepochybuji. Ale i kdyby to přeci jen chlapeček nakonec byl, tak bude nosit oblečení pro Mikešovi a tohle oblečení buď schovám nebo s ním udělám radost někomu, kdo tu holčičku mít bude a to je přece taky krásné... Je pravda, že dnes už se většinou lékaři trefí, ale zrovna asi před půl rokem jsem se dozvěděla o mamince, která celé těhotenství byla stran doktorů ujišťována o holčičce a nakonec se při porodu vyklubal chlapeček.. Takže nic není nemožné! :-D

      Vymazat