úterý 18. dubna 2017

Velké Noce s Tobiášem

Letošní Velikonoce se pro mě nesly ve stylu velkých nocí s Tobiášem Lolnessem.
Na tuhle fantastickou knihu totiž přišla konečně řada a natolik mě pohltila, že jsem četla dlouho dlouho do noci.
 Na velikonoční pondělí večer jsem ji konečně dočetla, zaklapla a pohladila přebal.
Celá zasněná, ani se mi ji nechtělo odkládat, jak strašně mi za těch pár dní přirostla k srdci.
Myslím, že by z toho mohla být hezká tradice.
Tak jako mezi Vánocemi a Silvestrem každý rok přečtu Alchymistu, při prvních podzimních
 plískanicích vytahuji Pottera, mohla bych o Velikonocích číst každý rok Tobiáše...

Tobiáš Lolness od Timotheé de Fombelle je totiž něco překrásného!
Je to drama, fantasy, román, pohádka, alegorie i učebnice..
Je to odpověď na všechny n(v)aše otázky.
Nejlépe můj názor vystihl asi Václav Cílek, když k této knize prohlásil,
že se při čtení musíme ptát nejenom, jak to dopadne v knize, ale i jak to vlastně dopadne s námi všemi. 
Opravdu vřele doporučuji, stejně jako Dva životy pana Perla

Dnes jsem otevřela Vango
Hodně mi připomíná Brownovo Inferno a další jeho příběhy. 
Uvidím, jak se příběh vyvine, ale už teď jsem přesvědčená o tom, že mě 
nadchne, stejně jako předchozí dvě knihy. ♥


"Poslední etapa Mitchova plánu se zaměřila na Radu stromu... Nakonec z rady sám odstoupil. Když odcházel, plivl na člena rady Rafičku. A našlo se několik hňupů, kteří opakovali, že má vážně pro strach uděláno, když dokáže plivnout na osmadevadesátiletého muže, který ještě představuje starý režim."

"I pero z křídla anděla může vypíchnout oko, když ho špatně chytíme"

"Strach člověka sráží až k zemi.. Když člověk žije ve strachu, padá na každém kroku"

"To slovo už Gus Alzan někde slyšel. Přítel. Ale měl jen mlhavou představu, co znamená. Nějaká osoba, co není ani šéf ani něčí otrok. Pochybný pojem, který byl kdysi dávno v módě."

"Tehdy ještě stačilo rozkázat a dostavily se stovky ochotných "dělat roští" a křičet "sláva, ať žijou!" výměnou za špatnou polévku."


Květina, ručně uvitá od mojí milé přítelkyně. Z toho, co našla na zahradě, samozřejmě! 

Mikeš šel kopal na Velký pátek ten poklad :-))) 

Zatímco Lotka spala pod rozkvetlým Myrobalánem.

Nosíme si z procházek všemožné kvítí a hledáme ho v Bylinách malé čarodějky

Další moje úžasná múza mě zvěčnila na kameni. Je ze mě fosílie :-) 





15 komentářů:

  1. Vango mě pohltil, myslím že se bude líbit! A ta vajíčka jsou krásné malovaná!

    OdpovědětVymazat
  2. Ach Tobiáš... čtu ho s dětmi už téměř rok, večer co večer přes zimu, teď jsme se malinko zasekli. Ale ten stromový svět nás vždy tolik pohltí, že se nám nechce jít spát, jen číst a číst...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to bych nedokázala, tak dlouhou dobu čekat na to rozklíčování, hlavně by mi asi unikla spousta detailů a point. Mě když to chytne, tak mě to úplně pohltí a musím číst a číst :-)

      Vymazat
    2. My se právě musíme vracet často o pár stran zpátky. Asi je to pro děti ještě náročnější literatura. Jeden čas jsme četli každý večer, já se občas tajně začetla i poté co děti usnuly. Ale jsem vytrvalá a čekám na ně až se zase chytí...

      Vymazat
  3. Veru, díky za inspiraci na další knížky - já momentálně čtu Domácnost bez odpadu od Bey Jonhsonové a moc se mi kniha líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak po té pokukuji už delší dobu, ale zatím mě nikde necvrnkla do nosu, ale moc mě toto téma zajímá!

      Vymazat
  4. Taky jsem Tobiáše přečetla as za 4-5dní a přitom taková bichle :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ono to řádkování a celkově rozložení textu a obrázků je takové sympatické, rychle to odsýpá, jediné, co mě na těch knihách rozčiluje je to, že se mi špatně drží při kojení :-D

      Vymazat
  5. Tobiáš byl letos u nás pod stromečkem - čteme!! Přeji pohodové dny ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  6. Ach jo, zase peněženka lehčí .... objevila jsem všechny díly, objednala a už se těším... krásně ty knihy vypadají ... a už si zakážu sem chodit :-) .... knihovna se mi poslední dobou rozrůstá o dokonalé poklady! Díky moc! Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě nesmírně těší, budu se těšit na info, jak se líbily! Jinak se tedy omlouvám za to utrácení. No, aspoň v tom pak nejsem sama. Ale pokud se kupují kvalitní knihy, nenazývejme to utrácením, nýbrž investováním!!! :-)

      Vymazat
    2. Určitě se ozvu...tedy až se těmi stránkami (miluju tlustý knihy :-) prokousám). Každopádně za dobu, co jsem tento blog objevila - asi týden :-)))- je to moje 3. Objednávka :-))).... takže doma už máme komín nádherných knížek - Auto z pralesa, O mráčkovi, Starý sad, Ptáček a lev, Tonda dobrodruh,.... a další poklady, které jsem tady u Vás našla.... nechápu proč až teď, - ale nikdy není pozdě na nic ... takže si to se synem užíváme a každá kniha je pro nás pokladem a darem!!! Kupovali jsme vždy spoustu knih( ano, jsem knihomol a zastávám názor, že dům bez knihovny jakoby nebyl... jenže kolikrát ne vždy každá koupená kniha sedne... ale ty vaše jsou sázka na jistotu, takže už teď vím, že se mi budou líbit :-) ... mějte se krásně a tvořte....jste kouzelná bytost :-) Renata (ta investice do knih - díky- manžel bude mít radost :-))))

      Vymazat
  7. Pěkný den,
    také mám podobné stálice, ovšem Alchymistu mám spojeného s létem - vždycky jakmile skončil školní rok, začala jsem svůj čtecí maraton jím. Jako vždy dáváte odkaz na báječnou literaturu...
    Jen mi, prosím, napište, jak to všechno stíháte??? Já u toho čtení v poslední době vždycky usnu...
    Krásné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat