neděle 3. září 2017

Kouzelné čtení

Dlouho, předlouho jsem chodila kolem Albi Kouzelného čtení s ohrnutým nosem a tvářila se, že ho jako nevidím.
Vůbec jsem netušila, co je to a jak to funguje, ale věděla jsme naprosto bezpečně, že to nepotřebuji, protože je to beztak nějaká moderní separační pomůcka pro líné rodiče, kteří svým dětem nechtějí číst a hlavně od nich mít pokoj. A taková já přece nejsem!

MEA CULPA!

Červíček pochybností začal hlodat letos z jara, když se mi kamarádka zmínila, že její děti si často "čtou" s Albi tužkou.
Zapochybovala jsem a když se mi brzy poté naskytla příležitost si Atlas světa spolu s tužkou zapůjčit u Sůvových, neváhala jsem.
Když jsem pak knihu doma otevřela a pochopila systém, jak se s ní pracuje, užasla jsem.
Možná je to do jisté míry separační pomůcka, ale rozhodně velmi geniálně vymyšlená a já ji ráda využiji!
Pochybuji, že by tolik informací dokázal kterýkoliv rodič vysypat z rukávu naráz, i kdyby se hoodně snažil.
Atlas světa nadchnul nejen Mikuláše, ale především i nás s manželem.
A to už je co říci!
A tak jsme celý očarovaní propadli Kouzelnému čtení také...

Hned při nejbližší příležitosti jsem pádila do místní hračkárny a celou ji vykoupila. :-)
Knihy i puzzle postupně vytahuji ze skříně a při různých příležitostech  je Mikulášovi předávám.
A čtení si opravdu užíváme celá rodina.
Většinu knih považuji za opravdu povedené.


Naše sbírečka, Lidské tělo máme půjčené a naši Roboti jsou zase na návštěvě jinde. 


Hry do auta jsem zmiňovala v předchozím článku o zabavení dětí v autě.
Pěkné, skladné, povedené volanty. Oceňuji, že je na ně praktický pytlíček.
I to, že se dítěti dobře drží jednou rukou a nikam nepadají.
Mikuláš už se podle nich naučil několik značek a sám hlásí, že "sem tati nesmíš jet!!" :-))


Planeta zvířat bylo naše úplně první puzzle.
Kvalita puzzlíků mi přijde horší, než u ostatních puzzlí, které máme.
Růžky se trochu třepí a bojím, se, že se skládáním brzy roztřepí úplně.
Jinak je ale puzzle krásné, zvířat sice není na mapě mnoho, ale informací je dostatek a Mikuláš má moc rád hlavně kvízi.
Rád také přiřazuje figurky zvířat přímo na mapu. 





Puzzle Vesmír. 
Velmi povedené, krásné a kvalitní zpracování dílků! 
Jsme nadšení i my s manželem, často u toho vysedáváme všichni.
Překvapuje mě, kolik toho dokáže dětský mozek nasát! 
Mikeše u všech Albi výrobků ze všeho nejvíce baví kvízy, díky nimž obvykle spojíme síly dohromady, strávíme tak společně čas a ještě se všichni něčemu  novému přiučíme. Naprosto nenásilnou formou hry! Komenský by měl jistě radost :-) 



Zpívánky nejprve Mikuláše vůbec nezajímaly.
Ležely pár měsíců úplně nepovšimnuté, pak najednou je popadl a ležel v nich snad dva týdny v kuse.
Pořád dokola poslouchal a nakonec začal úplně sám zpívat Kočka leze dírou a Pec nám spadla.
Dosud se nikdy ve zpívání nezapojoval, moje náznaky zcela ignoroval a když náhodou zpíval, tak zásadně jen vlastní smyšlené texty a melodie.
Se Zpívánkami voilá - najednou umí i klasické české melodie.
Ne, že by na tom tolik záleželo, ale je fajn, když si můžeme zazpívat společně něco, co oba známe. 
Ze všeho nejvíce na této knížce oceňuji hlavně ilustrační kresbičku, díky které se dítě dozví i o významu textu, o čem vlastně píseň je a co vypovídá. 



Angličtinu jsem pořídila v první řadě pro sebe.
Mám angličtinu moc ráda, ale nejsem zrovna zdatný mluvčí.
Poslouchám, rozumím, ale dělá mi problém mluvit.
A tak, když je chvilka volna, beru si tyhle dvě knížky a učím se.
Mikeše moc baví velká kniha, poslouchá ji v češtině.
Já si zase hodně oblíbila slovník, je to klasická knížka na křídovém papíře a je super, že jednotlivá slovíčka jsou rovnou použita ve frázích. Opravdu důmyslně propracováno! 





Doprava je naprostým evergreenem posledních týdnů!
Opravdu nekonečný zdroj fascinace všech dětí, vřele doporučuji! 




Atlas světa mi přijde velmi povedený, naditý informacemi.
Strašně mě baví poslouchat o jednotlivých státech.
Jaká jsou hlavní města, co se kde těží a jaký kde převažuje průmysl.
Spoustu věcí už jsem od školy zapomněla. Atlas baví všechny věkové kategorie! 
Stejně tak Svět zvířat. 


Moje první písmena mě úplně nenadchla.
Provedení není zrovna moje gusto, představovala jsem si knihu asi trošku jinak zpracovanou.
Vadí mi především ilustrační obrázky pod písmeny - neodpovídají totiž začínajícím písmenům. Myslím, že to může dítě hodně zmást. 



Moje první čísla se mi ale celkem líbí.
Knihu jsem však Mikulášovi ještě nedala, tak jsem sama zvědavá na jeho reakci. 


Lidské tělo je u nás jen na návštěvě a přiznám se, že ho zatím asi pořizovat nebudu.
Nemohu říct, že by mě až tak nadchlo, abych ho pořídila, ale zase nemohu přímo říci, co mi na něm vadí. Sama nevím. Přijde mi trošku nepřehledné, určitě bych doporučila pro vyšší věk, než tři roky. 



Před nedávnem se mi naskytla skvělá příležitost, kdy samotné Albi Kouzelné čtení nabídlo blogerům k testování své výrobky.
 Oslovila jsem je tedy s žádostí o Hru do auta, Moje první čísla a především novinku Dopravu a bylo mi vyhověno, za což zcela upřímně děkuji.
Především kniha Doprava, ale i Hra do auta se u nás ujala naprosto perfektně a já mohu Albi Kouzelné čtení jen a jen doporučit.
Jak jsem sama napsala v úvodu, ještě před několika měsíci jsem měla k Albi tužce velké předsudky, pramenící ovšem z neznalosti.
 Dnes jsem upřímně vděčná za komplexní informace, kterých se může kdokoliv, nejen dítě, v Albi výrobcích dobrat.
Jen tak dál, Albi! Těšíme se na další novinky! 
Jen bych si přála, aby ilustrace byly trošku více věrnější, třeba taková Zvířátka na statku bohužel
dětem pořizovat nebudu, z důvodu nereálných ilustrací.
Ale vy se rozhodně na jejich stále se rozšiřující nabídku podívejte na www.kouzelnecteni.cz a
slibte mi, že nebudete opakovat moje diletantské chyby a dáte Albi tužce šanci.
Je opravdu skvělá! 

15 komentářů:

  1. To je krásný článek. Moc děkuji. Pro nás velmi aktuální, taky řeším, zda koupit či nikoli, neb jsem měla podobný názor jako vy původně :) ALe teď máme půjčený atlas světa a kouzelné čtení nám asi donese Ježíšek :) krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé, to mě těší, vidím, že plno předsudků máme asi všichni! :-))

      Vymazat
  2. Měla jsem to úplně stejně, radši si s dětmi budu číst, než abych jim kupovala elektronické pseudoknížky. Ale pak jsem si kouzelné čtení prohlédla u kamarádky a názor jsem musela rychle opravit. Takže první dárek pod stromeček je jasný, jen doufám, že se mi o čtení děti nepoperou :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že nejsem jediná, kdo měl takové předsudky! :-D

      Vymazat
  3. Myslím, že o vánočních dárcích je rozhodnuto... mám úplně stejné předsudky, jako jste měla Vy... ještě druhé narozeniny jsme tedy vyřešili jinými knihami a hrami... ale na Vánoce zřejmě Kouzelnému čtení propadneme taky... :) Já mám ještě další obavu... aby Čmeláček po setkání s Albi knihami nezačal opovrhovat klasickými knihami, které mu informace "samy neřeknou"... mám strach, aby se klasické knihy nestaly jen nudnou záležitostí... :)
    Pěkné dny, Peťka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeé, tak to myslím, že tuhle obavu mohu naprosto s klidným svědomím vyvrátit.. Určitě dítě nedá přednost elektroknize, před mluveným slovem maminky nebo jiného blízkého člověka! Nákupy knih se u nás od "dob s albi" zatím vůbec nesnížily, nepozoruji, že by jakkoliv bojkotoval moje mluvené slovo. Přeci jen je tam ta interakce přesnější a rychlejší, než když na něj mluví přístroj. Tak se toho určitě nebojte :-)

      Vymazat
  4. my sme kuzelnemu citaniu prepadli tiez, tiez som sa bala, ale je to skvely projekt, len ma hneva, ze sa neviem dockat slovenskej verzie vesmiru a ludskeho tela....

    OdpovědětVymazat
  5. Je nějaká verze, podle vás, vhodná i pro 2 leté dítě? Syn má knížky obecně rád, uvažuji, že bych tedy vyzkoušela už teď. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja bych volila pro dvoulete urcite zpivanky. Ve dvou letech vsechny ty posnicky deti znaji a dost je kniha zujme. Jednoduchy kvizy k tomu. Ted vysly nejake zviratka pro male deti, ale jeste je nemame. Chci je Mareckovi koupit treba na vanoce.

      Vymazat
  6. Knížky z Kouzelného čtení postupně dokupujeme už několik let. Teď na Vánoce děti dostanou puzzle Vesmír, trochu jsem k tomu neměla důvěru, ale děkuji za kladné hodnocení, koupíme ho, i když to není kniha :-) ještě mám letos v plánu tu Dopravu a Hry do auta. Lidské tělo je podle našich zkušeností určitě až pro starší než tříleté děti, naše čerstvá školačka nám teda už nějakou dobu díky této knížce dává trochu zapeklité otázky ohledně příchodu na svět a podobně :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Kouzelnou tužku máme doma rok a postupně se u nás na Vánoce a narozeniny objevily další knížky k ní. Lidské tělo dostala teď dcerka ke 4. narozeninám a protože jsme v rodině zrovna řešili hospitalizaci, další úraz, vážnější nemoc i nedávné úmrtí (jo, máme kolem sebe veselo), dcerce je téma dost bízké a celkem se orientuje, knížka ji hodně baví. Školáci milují České dějiny, angličtina se nejvíc líbí asi mě (moje školáky moc nemotivovala). Hravé učení mi přijde naprosto ideál pro tříleté dítě, je opravdu pěkně udělané. Na Vánoce přemýšlím o Vesmíru a doufám, že stihnou vydat druhý díl Českých dějin:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Úplně stejné jako u nás. Taky jsem byla původně skeptická, ale půjčili jsme si tužku v knihovně a už ji mám připravenou pro dceru k svátku, který bude mít za 14 dní. Pořídili jsme k tomu České dějiny a Atlas světa, tak jsem zvědavá ... jinak za nás mohu doporučit Českou republiku - moc hezky udělané a velmi poučné, jak pro nás dospělé, tak pro děti. Pětiletá dcera už celkem obstojně zvládá zeměpis ČR :-) Jinak děkuji za článek, ta Doprava na cesty a Vesmír vypadají moc zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  9. Veru supr clanek. Me ta kniha kdyz roboti brebenti tas tolik nezaujala. Ale kluci s ni delaji denne. Uz se vam ji chystame vratit. A ty puzzle dokoupime. Dopravu urcite. Ted k narozkam. Chtela jsem koupit tu abecedu myslis ze nemam jo?

    OdpovědětVymazat
  10. Snazim se dohledat nemcinu a nedari se mi, nachazim jen obrazkovy nemecky slovnik a knizku vubec. Anglictinu uz doma mame.
    Nevite nekdo, jestli nemcina byla a uz neni a nebo se teprve chysta?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo, informace dohledana. Neni a zatim ani neplanuji.

      Vymazat